Mads2 Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Hei. Vet ikke hva jeg skal krysse av eller hvordan jeg søker om stipend hvis det er mulig. Har tenkt å søke på kveldskurs i naturfag påbygg, det står det koster ca 9000 kr. Det står "Kurset er godkjent for lån i Lånekassen forutsatt at din totale studiebelastning er tilstrekkelig". Er det mulig å søke stipend, og isåfall er jeg på rett? Se bildene. Bør jeg krysse av i Ønsket Betalingsmåte margen: For deg som søker fullt stipend og lån i Statens lånekasse 2 avdrag LK eller For deg som ikke søker om fullt stipend og lån i Statens lånekasse Månedlig 1 avdrag 2 avdrag
Salvesen. Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Hei. Vet ikke hva jeg skal krysse av eller hvordan jeg søker om stipend hvis det er mulig. Har tenkt å søke på kveldskurs i naturfag påbygg, det står det koster ca 9000 kr. Det står "Kurset er godkjent for lån i Lånekassen forutsatt at din totale studiebelastning er tilstrekkelig". Er det mulig å søke stipend, og isåfall er jeg på rett? Se bildene. Bør jeg krysse av i Ønsket Betalingsmåte margen: For deg som søker fullt stipend og lån i Statens lånekasse 2 avdrag LK eller For deg som ikke søker om fullt stipend og lån i Statens lånekasseMånedlig 1 avdrag 2 avdrag Skal du kun ta dette faget? Da er det vell tvilsomt at du har nok belastning til å få støtte.
Mads2 Skrevet 28. august 2016 Forfatter Skrevet 28. august 2016 Hei. Vet ikke hva jeg skal krysse av eller hvordan jeg søker om stipend hvis det er mulig. Har tenkt å søke på kveldskurs i naturfag påbygg, det står det koster ca 9000 kr. Det står "Kurset er godkjent for lån i Lånekassen forutsatt at din totale studiebelastning er tilstrekkelig". Er det mulig å søke stipend, og isåfall er jeg på rett? Se bildene. Bør jeg krysse av i Ønsket Betalingsmåte margen: For deg som søker fullt stipend og lån i Statens lånekasse 2 avdrag LK eller For deg som ikke søker om fullt stipend og lån i Statens lånekasseMånedlig 1 avdrag 2 avdrag Skal du kun ta dette faget? Da er det vell tvilsomt at du har nok belastning til å få støtte. Ah, okei. Tenkte også å melde meg opp til Matematikk kveldskurs fra januar til mai neste år også.
Salvesen. Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Ah, okei. Tenkte også å melde meg opp til Matematikk kveldskurs fra januar til mai neste år også. Her er relevant info for deg: https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/utdanninger-du-kan-fa-stotte-til/Deltid/
Mads2 Skrevet 28. august 2016 Forfatter Skrevet 28. august 2016 Ah, okei. Tenkte også å melde meg opp til Matematikk kveldskurs fra januar til mai neste år også. Her er relevant info for deg: https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/utdanninger-du-kan-fa-stotte-til/Deltid/ Takk! Så siden jeg får 0 studiepoeng, altså ingen stipend? 0–14,5 studiepoeng Ikke stipend, ikke lån
Salvesen. Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Ah, okei. Tenkte også å melde meg opp til Matematikk kveldskurs fra januar til mai neste år også. Her er relevant info for deg: https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/utdanninger-du-kan-fa-stotte-til/Deltid/ Takk! Så siden jeg får 0 studiepoeng, altså ingen stipend?0–14,5 studiepoeng Ikke stipend, ikke lån Studiepoeng får du vell ikke, men du må vell se på prosenten av belastningen. Den må minst være 50%
Mads2 Skrevet 28. august 2016 Forfatter Skrevet 28. august 2016 Ah, okei. Tenkte også å melde meg opp til Matematikk kveldskurs fra januar til mai neste år også. Her er relevant info for deg: https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/utdanninger-du-kan-fa-stotte-til/Deltid/ Takk! Så siden jeg får 0 studiepoeng, altså ingen stipend?0–14,5 studiepoeng Ikke stipend, ikke lån Studiepoeng får du vell ikke, men du må vell se på prosenten av belastningen. Den må minst være 50% Altså dette kursen jeg har tenkt å melde meg opp til høst koster kr 9000,-. Kurset fra vinter neste år koster kr 10.600. Altså tilsammen 19.600,-. Da er det under 50 % prosent grensa, slik at jeg får ikke stipend? Siden det står Basisstøtte per semester (5 måneder) 25 987 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå