Gå til innhold

Kaby Lake i7-7700K, i5-7600K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at folk rapporterer opptil 30'C forskjell, men er kanskje kun med høyere temp. det hjelper? :hmm:

 

Er vel folk som er oppunder 90 grader som rapporterer det vel?

 

Var vel kanskje over 90? Så klart, delidd gir gode resultater, men jeg tror ikke du kommer deg ned til 45°C load bare ved delidd ;)

Endret av 6u4rdi4n
Lenke til kommentar

Prøvd å søke litt rundt dette, men sliter med å finne noe konkret så jeg tenkte det kunne være greit å spørre her.

 

Er det noen som har kjørt Kaby Lake med Windows 7? Er det faktisk problem med støtte eller fungerer det greit?

Etter google-søk står det jo forskjellige ting over alt. Noen sier det funker helt fint, andre sier at systemet blir ustabilt. Jeg selv vil jo tro at det burde fungere helt greit, men om viktige drivere plutselig ikke blir å få tak i til Windows 7 kan jo kanskje det bli problematisk?

 

Har allerede bestilt en i5 7600k, men jeg hadde aldri hørt om dette med Windows 10. Jeg bruker enda Windows 7 på desktop da jeg ikke er spesielt glad i Windows 10.

Lenke til kommentar

Prøvd å søke litt rundt dette, men sliter med å finne noe konkret så jeg tenkte det kunne være greit å spørre her.

 

Er det noen som har kjørt Kaby Lake med Windows 7? Er det faktisk problem med støtte eller fungerer det greit?

Etter google-søk står det jo forskjellige ting over alt. Noen sier det funker helt fint, andre sier at systemet blir ustabilt. Jeg selv vil jo tro at det burde fungere helt greit, men om viktige drivere plutselig ikke blir å få tak i til Windows 7 kan jo kanskje det bli problematisk?

 

Har allerede bestilt en i5 7600k, men jeg hadde aldri hørt om dette med Windows 10. Jeg bruker enda Windows 7 på desktop da jeg ikke er spesielt glad i Windows 10.

Du får ikkje full støtte i win 7, men fra win 8.1. Det funker nok, så det er mulig det er noe stømsparing eller.no du ikkje får helt til i win 7, uten å vite det for sikket.

 

Edit: virker som om det er IGP som ikkje støttes offisielt. Dog det funker med en eldre driver.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Prøvd å søke litt rundt dette, men sliter med å finne noe konkret så jeg tenkte det kunne være greit å spørre her.

 

Er det noen som har kjørt Kaby Lake med Windows 7? Er det faktisk problem med støtte eller fungerer det greit?

Etter google-søk står det jo forskjellige ting over alt. Noen sier det funker helt fint, andre sier at systemet blir ustabilt. Jeg selv vil jo tro at det burde fungere helt greit, men om viktige drivere plutselig ikke blir å få tak i til Windows 7 kan jo kanskje det bli problematisk?

 

Har allerede bestilt en i5 7600k, men jeg hadde aldri hørt om dette med Windows 10. Jeg bruker enda Windows 7 på desktop da jeg ikke er spesielt glad i Windows 10.

Du får ikkje full støtte i win 7, men fra win 8.1. Det funker nok, så det er mulig det er noe stømsparing eller.no du ikkje får helt til i win 7, uten å vite det for sikket.

 

Edit: virker som om det er IGP som ikkje støttes offisielt. Dog det funker med en eldre driver.

 

 

Det sikreste er å oppgradere til Windows 10. Bugs som er relatert til Kaby Lake + Windows 7 vil ikke bli fixet, hverken på BIOS siden hos hovedkort produsenten eller fra Microsoft. Eller drivere for den sakens skyld. Så din risiko :)

Lenke til kommentar

Det sikreste er å oppgradere til Windows 10. Bugs som er relatert til Kaby Lake + Windows 7 vil ikke bli fixet, hverken på BIOS siden hos hovedkort produsenten eller fra Microsoft. Eller drivere for den sakens skyld. Så din risiko :)

 

 

Er det i desse dager noen måte å tilpasse Windows 10 mtp irriterende oppdateringer og de utallige phone-home 'funksjonene'? Jeg skal ikke spore av for mye her nå så om det finnes en bedre tråd/kategori for spørsmål rundt Win10 kan jeg gjerne ta det videre der.

 

 @Nizzen:

Jeg bruker Win7 mye ut av vane og fordi jeg slipper alle forenklingene Win10 tvinger på meg. I tillegg er jeg ikke spesielt glad i det nye systemet rundt oppdateringer. Og så er det jo påvist at selv om man finkjemmer privacy-instillinger så vil OSet fortsatt sende informasjon hjem til MS, noe jeg heller ikke er stor fan av.

Endret av Andeby
Lenke til kommentar

snipp

 

Ja blir off topic dette. Den neste store oppdateringen til Windows 10, skal man kunne bestemme litt mer selv, så du kan jo vente til den kommer til våren. Ellers har du jo Linux du kan bruke da... Skal du spille nyeste spill på ditt Kaby Lake system, er det nok lurt å oppgradere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det sikreste er å oppgradere til Windows 10. Bugs som er relatert til Kaby Lake + Windows 7 vil ikke bli fixet, hverken på BIOS siden hos hovedkort produsenten eller fra Microsoft. Eller drivere for den sakens skyld. Så din risiko :)

 

 

Er det i desse dager noen måte å tilpasse Windows 10 mtp irriterende oppdateringer og de utallige phone-home 'funksjonene'? Jeg skal ikke spore av for mye her nå så om det finnes en bedre tråd/kategori for spørsmål rundt Win10 kan jeg gjerne ta det videre der.

 

 @Nizzen:

Jeg bruker Win7 mye ut av vane og fordi jeg slipper alle forenklingene Win10 tvinger på meg. I tillegg er jeg ikke spesielt glad i det nye systemet rundt oppdateringer. Og så er det jo påvist at selv om man finkjemmer privacy-instillinger så vil OSet fortsatt sende informasjon hjem til MS, noe jeg heller ikke er stor fan av.

 

 

 

Skjønner virkelig ikke at du gidder å bruke energi på slike "tinfoil hat"-elementer.

 

Hvis du har Android så har Google sporet deg i årevis, har du iOS har Apple sporet deg i årevis.

I tillegg finnes ansiktet ditt i tusenvis av unike overvåkningsfilmer, og om du har vært i USA etter 9/11 så har USA og alle land USA samarbeider med (inkl Norge) alle dine fingeravtrykk. I tillegg så finnes dine egne private bilder på kasserte PC-er og mobiler (man må formatere en harddisk ca 40 ganger før den er helt uopprettbar).

 

Ikke nok med dette, men Windows ME, Windows XP og Windows 7 har sporet trafikken din i de siste 15 årene. Så hvorfor i alle dager er det et problem at Windows 10 ringer hjem av og til? Det er få data som kan knyttes mot deg, og ingen noensinne i hele verden har eller vil få et behov for å sitte og kikke på dataene som samles av deg.

 

Hvis ingen samlet inn data ville ikke teknologien har kommet så langt som den har. Innsamling av data har et godt formål til alles interesse, men noen skjønner det bare ikke enda fordi noen skal absolutt være så sinnsykt private og spesielle.

 

Beklager avsporingen, men herregud å lei jeg er av diskusjoner og spørsmål rundt Windows 10 sin sporing. Alle sporer deg, og det vil bli mye verre i fremtiden enn det det er nå. Og jeg kan love deg at det er større sjanse for at et menneske i PST har tittet på nettbruken din enn at noen i Microsoft har gjort det.

Endret av IceBlitz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I tillegg så finnes dine egne private bilder på kasserte PC-er og mobiler (man må formatere en harddisk ca 40 ganger før den er helt uopprettbar).

 

 

 

Nja, du kan vel hurtigformatere en harddisk 1000 ganger og risikere at det er opprettbart, men hvis du skriver over et par ganger er det tilnærmet umulig å hente ut noe. 

Lenke til kommentar

Har innmarri lyst å delide samt påføre CLP eller CLU. Tempen er ca 51'C maks under spilling med BF1 på 4700. GPU ligger på maks 37'C og forbruket fra veggen overstiger ikke 335 watt, noe som er ganske imponerende for en 7700K @4700 og 1080 @2050mhz. Dette var load på hele systemet der CPU tilnærmet ble brukt 100%, og GPU det samme.

 

Et overklokket 980Ti kan vel fort trekke det samme, alene. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...