Gå til innhold

Beste TV på 40-43 tommer?


Anbefalte innlegg

Hei,

Har plutselig fått behov for å kjøpe meg en TV.

Helst skulle jeg ønsket meg en Samsung UE49KS7005, men 49 tommer er rett og slett for stort for der den skal stå. Det store spørsmålet blir da hvilke muligheter jeg har på 40 og til nøds opp til 43 tommer.

Hittil har jeg kokt dette ned til enten:
40": UE40KU6405
43": KD-43X8305CB

Det er et par andre hensyn å ta. TV'en blir frittstående på en TV-benk midt i stua, så baksiden blir veldig synlig og det blir ingen andre muligheter til å hjemme bort kablene enn å stue de ned i benken. Smart-Hub'en til Samsung ville nok vært lur her.

Jeg har også sett at Samsung leverer en UE43KS7505. Denne er kurvet, noe jeg i utgangspunktet tenker at er tøys og unødvendig (arrester meg gjerne her), men kanskje det likevel kan være en verdig kandidat?

Hva tenker dere?

Pris opp til 15000.

Audun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville hvertfall styrt unna alt som heter Samsung. LG er derimot knalldbra TVer kan jeg skrive under på.

Selv om begge er koransk er LG mye bedre kvalitet.

 

Oj, det var overraskende. Jeg trodde samsung ble regnet som det beste. Noen spesiell grunn til at du ville styrt unna?

 

Forøvrig, takk for tilbakemelding. Jeg skal definitivt sjekke ut lg sine modeller :)

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg styrer unna de, er en dokumentar jeg så om dem for et par år siden. 

De bruker dårlige kondensatorer, og monterer dem nær varmekilder osv så de ryker snart. Noe sånt.
Sånn som det framgikk der om hvordan de jukser og driver på, bestemte jeg meg der og da: Aldri Samsung.
Man kan regne med de holder 2 -3 år toppen.

Har hatt et LG 37" HD tv i 10 år nå, funker like bra enda. Brukes daglig til både tv og dataskjerm. Aldri hatt bedre tv.

 

Neste gang jeg skal ha ny Tv (blir antagelig også str 40-43") Kommer jeg til å se om de har WiDi (ikke Wifi).
Ser ut som en veldig hendig funksjon når du har bærbar pc på bordet. Kjøpe nyligen ny bærbar som har WiDi.
Det er sånn at du med et kilkk kan switche skjermbildet trådløst mellom pc og Tv hvis den også har WiDi.

Det går visst an å kjøpe det utenom som en egen dings også, men tror det er bare til pc ikke til Tv. Er ikke sikker på det.

 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Kanskje en idé å ta en sjekk på hvordan baksiden på tv-en ser ut da Samsung og LG tror jeg har noen skjermer med bakside som er designet for å være synlige, eks Samsung 7-serie. Oftest er det jo bare svart matt plast med tilkoblinger plassert uten tanke på å skjule noe av kabelrotet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...