Gå til innhold

LG har sluppet bærbar projektor som kan vise et 80-tommers bilde fra kloss hold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Har denne mulighet for å koble til HDMI-utstyr? Trenger 4 HDMI innganger...

 

Måtte kjøpt nye gardiner (lystette) for tusenvis av kroner for å kunne bruke denne om dagen da...

 

Og jeg har kun veggplass til å vise 55 tommer.

Lenke til kommentar

Noen som husker projeksjons-TVene? De store "flatskjermene" som var tynnere enn rør-tver, men langt i fra så tynn og dyr som plasma var på den tiden. De brukte internt UST projektor internt. Dette er praktisk talt innmaten til disse, modernisert til LED baklys og antagelig DLP i stedet for LCD bildebrikke.

 

The PH150G offers the same compact, sleek design of other LG Minibeam projectors in a package just half the size (115 x 115 x 44.5 mm) and weight (450g) as the PH450U.

PH450U veier altså 900g, men hva mener de med at PH150G har halve størrelsen? Er det halve volumet eller er hver sidelengde halvert?

 

Fra hvor på projektoren gjelder avstanden 33 cm til lerretet/veggen? Fra objektivet eller fra det stedet på projektoren som er nærmest veggen eller noe annet? Legg merke til at PH150G er en helt annen konstruksjon og kan ikke brukes i nærheten så nært veggen som PH450U.

 

Hva er oppløsningen til PH150G?

 

Tar jeg et steg tilbake og ser på spesifikasjonene så er 1280*720 og 450 lumen fryktelig dårlige spesifikasjoner for 5300 kr. Man ofrer altså veldig mye på spesifikasjonssiden for størrelsen og nærheten til veggen.

 

Har denne mulighet for å koble til HDMI-utstyr? Trenger 4 HDMI innganger...

PH450U har 1 HDMI. PH150G skriver de ikke antall HDMI innganger på så jeg antar det er 0. Bruk HDMI-hub for å koble til flere enheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

:) Plz vennligst test dette ASAP Tek.no

 

I disse Nrk-ventetider, og mangel av et fornuftig kjøp. Så kunne en bedre prosjektor kanskje ha vært en grei mellomløsning som gjør ventetiden på politikerne mer overkommelig  :wee:

 

Dere må altså finne ut om dette er godt nok. Billig var det ihvertfall. Viktigste moment. Tåler det rå framerate fra dataspilling, evt. PS4 eller PS4K (PS4,5) og Xbone (og deres nye) konsoller?

Endret av G
Lenke til kommentar

Størrelser:

 

Product (W x D x H)

  4.5" x 4.5" x 1.7" Shipping Dimensions (W x D x H) TBD Weight 1.1 lbs TBD Shipping Weight TBD

 

Product (W x D x H)

  5.2" x 7.9" x 3.2" inches Shipping Dimensions (W x D x H) 15.3" x 7.2" x 5.2" inches Weight 2.4 lbs Shipping Weight

5.1 lbs

 

Ellers legger jeg merke til at batteritiden er maksimalt 2,5 timer og at effektforbruket er maksimalt 55 watt. Det er antagelig tall som ikke hører sammen. Maksimal batteritid er nok ved minimal lysstyrke og effektforbruk.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er dette totalt ubrukelig i settingen jeg ser på bildene her, og den kan på ingen måte erstatte en TV slik jeg ser det.

 

Jeg tar heller en stor kloss som må stå 4-6 m unna, men som er dønn stille, har 4K oppløsning og supert bilde, samtidig som man ikke behøver skifte pære i ett sett. Og prisen kan være innenfor hvermansens lommerusk også...

Lenke til kommentar

Har denne mulighet for å koble til HDMI-utstyr? Trenger 4 HDMI innganger...

 

Måtte kjøpt nye gardiner (lystette) for tusenvis av kroner for å kunne bruke denne om dagen da...

 

Og jeg har kun veggplass til å vise 55 tommer.

 

Du trenger ikke 4 hdmi innganger på en prosjektor... Prosjektor inneholder ikke høytalere... derfor må man ha et stereoanlegg i tillegg, å da kjøper man det med tilkobling for fler hdmi enheter, så går det en hdmi kabel fra forsterkeren og opp til prosjektoren

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Har denne mulighet for å koble til HDMI-utstyr? Trenger 4 HDMI innganger...

 

Måtte kjøpt nye gardiner (lystette) for tusenvis av kroner for å kunne bruke denne om dagen da...

 

Og jeg har kun veggplass til å vise 55 tommer.

Du trenger ikke 4 hdmi innganger på en prosjektor... Prosjektor inneholder ikke høytalere... derfor må man ha et stereoanlegg i tillegg, å da kjøper man det med tilkobling for fler hdmi enheter, så går det en hdmi kabel fra forsterkeren og opp til prosjektoren

 

Ok :) takk for tipset

Lenke til kommentar

 

stor kloss som må stå 4-6 m unna,

dønn stille,

4K oppløsning

supert bilde,

ikke behøver skifte pære i ett sett

pris innenfor hvermansens lommerusk

 

Take mah money! ^_^

Men gjerne 80" fra 3m avstand.

Eksempler på sånne?

Nei dessverre.

 

Er så mange ulemper med projektor at jeg vurderer 80" TV fremfor 110" lerret.

Lenke til kommentar

Har utgaven som koster 1200 dollar. Importert. Den har full hd og har smart tv og 3d. Får 100 tommer. Bruker den på soverommet. Har tv på stua og sony 4k prosjektor. Men lg er for all del morro på kvelden i senga eller en søndags morgen hvis man er lat

 

Tror utgaven jeg kjøpte heter pf1000u eller no

 

Den har opp mot 1000 lumens

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Har denne mulighet for å koble til HDMI-utstyr? Trenger 4 HDMI innganger...

 

Måtte kjøpt nye gardiner (lystette) for tusenvis av kroner for å kunne bruke denne om dagen da...

 

Og jeg har kun veggplass til å vise 55 tommer.

 

Høres ikke ut som om projektor er noe for deg.

Lenke til kommentar

henrikrox: Hvordan er jevnheten i lysstyrken på PF1000U? Siden nedre midten av bildet er mye nærmere projektoren enn de øvre hjørnene ser jeg for meg at lysstyrken er mye høyere nederst. Stemmer det?

 

Ellers så legger jeg merke til at PF1000U og PH450U har antenneinngang, med den konsekvensen at man får tv-lisenskrav som tilsvarer ca én ny PH150G hvert år.

 

Edit: Lurer på hvordan disse er å multiskjerme sammen til et større bilde? 2*2 for eksempel?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...