Gå til innhold

Dette er månedens beste mobilabonnementer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tips:

Du får Telia Smart Total vesentlig billigere enn oppgitte priser hvis du går med på 1 års binding. Bestilles via telefon.

 

(Sitat fra Telia sin support-chat:)

...vil gjerne anbefale deg å ta kontakt med vår kampanjetelefon på tlf. 98245600. De kan gi deg et godt tilbud. De har åpent man-tors 09-20, fre 09-17.

 

 

Jeg fikk et abonnemet verdt 699 for 559 i stedet, mot 12 måneders binding.

Da var deres 40 GB abonnement nylansert, og selv om det ikke egentlig er nok data er det det nest beste og billigste på markedet. Telenor har 80 GB, men er dyrere og med dårligere dekning der jeg oppholder meg.

Lenke til kommentar

Hei. Hvordan er det med hastigheten til ice.net når den bruker telia-nettet? Jeg bestilte meg et nytt nummer og sim fra de for å teste forholdene her oppe i skogen. Hvis det er bra bytter jeg til de. Jeg har jo telia fra før så er litt skeptisk.

 

Jeg har hatt Ice siden juni 2015, og frem til nå har de på mobilabonnementene kun brukt telia-nettet (ifølge dem selv), og først denne uken gikk jeg over til å kunne bruke 4G-nettet til Ice på mobilen.

 

Hastighetene er gode, etter min mening, men det er enkelte steder i bygdenorge og utkantstrøk at dekningen ikke alltid er på topp med telia-nettet. Uansett har jeg lite å tvile på hastigheten.

 

Har også vært i kontakt med kundeservice vedrørende et mobilt bredbånd jeg også har hos Ice, som jeg bruker når jeg er på farten, og har har jeg hatt litt starttrøbbel, men de var behjelpelig og den typen kundeservice er jeg ikke vant med. De fremstår meget kompetente.

 

Men dette er mine opplevelser med Ice. Mulig andre har hatt bedre eller dårligere opplevelser. Men jeg tviler ikke på hastigheten. Føles nesten som å være på fibernettet hjemme når jeg bruker mobildata, og noen ganger føles det raskere, mens andre ganger føles det litt tregere (jeg har en 50/50 fiberlinje fra Altibox).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei. Hvordan er det med hastigheten til ice.net når den bruker telia-nettet? Jeg bestilte meg et nytt nummer og sim fra de for å teste forholdene her oppe i skogen. Hvis det er bra bytter jeg til de. Jeg har jo telia fra før så er litt skeptisk.

 

Det er likt som Telia, men hastigheten er satt til maks 50 Mbps. Så i de tilfellene hvor Telia ville gitt mer, stopper det altså på 50 Mbps med Ice. Men dette er høyere hastighet enn de fleste andre abonnementer stopper på uansett - og har lite å si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei. Hvordan er det med hastigheten til ice.net når den bruker telia-nettet? Jeg bestilte meg et nytt nummer og sim fra de for å teste forholdene her oppe i skogen. Hvis det er bra bytter jeg til de. Jeg har jo telia fra før så er litt skeptisk.

 

ICE holder på å gå over fra Telia nettet til sitt eget. Dermed kan ikke Telia sin dekning legges til grunn for hvor godt ICE abonnement vil virke med mindre de beholder en roaming avtale med Telia som blir backup løsning når ICE ikke har dekning. Annet spørsmål er i så fall hvor lenge vil ICE ha en slik avtale hvis eller når de har en slik.

 

Etter at ICE gikk over fra CDMA til 4G på mobilt bredbånd gikk dekningen betydelig ned (kan jo være kvalitetsproblem på router) så jeg ville være skeptisk til ICE. Selvfølgelig er det ikke bevist kun personlig magefølelse.

Lenke til kommentar

"Billigste" er kanskje meir treffande, men det er ein fin artikkel. Eg kunne fått 5GB hos Hello eller Chili for same pris som eg betalar for 3GB hos OneCall, men eg her veldig nøgd med OC og har lese litt forskjellig om dei billige leverandørane. 3GB er i tillegg stort sett nok for min del. Det er i området der eg ikkje klarar å bruke det opp i løpet av ein månad.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-kZbtLvnJ

ice og hello tilbyr ikke eu/verden data pakka når man skal ut å reise. ICE har dårlig innedørs dekning, nylig prøvd.(ice hello tilbyr sms/tale pakke for eu/verden ufornuftig syns jeg , har jeg data trafikk har jeg alt jeg trenger via app.) skal man fange pokemon på sydentur er talkmore best. https://www.talkmore.no/tjenester/data-utland

 

måtte gå tilbake til Talkmore kontant, da jeg ringer ikke så ofte, kjøper data pakka 400mb når jeg skal ut å reise (enkel mnd.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-kZbtLvnJ

Det er vel ingenting som slår Telipols abonnement uten data til 39 koner måneden, eller 50MB til 59 kroner måneden?

 

er du morsom eller ice tilbyr 1000mb for 99 mnd. fri sms og tale. altså 40 kr ekstra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-kZbtLvnJ

 

Hei. Hvordan er det med hastigheten til ice.net når den bruker telia-nettet? Jeg bestilte meg et nytt nummer og sim fra de for å teste forholdene her oppe i skogen. Hvis det er bra bytter jeg til de. Jeg har jo telia fra før så er litt skeptisk.

 

ICE holder på å gå over fra Telia nettet til sitt eget. Dermed kan ikke Telia sin dekning legges til grunn for hvor godt ICE abonnement vil virke med mindre de beholder en roaming avtale med Telia som blir backup løsning når ICE ikke har dekning. Annet spørsmål er i så fall hvor lenge vil ICE ha en slik avtale hvis eller når de har en slik.

 

Etter at ICE gikk over fra CDMA til 4G på mobilt bredbånd gikk dekningen betydelig ned (kan jo være kvalitetsproblem på router) så jeg ville være skeptisk til ICE. Selvfølgelig er det ikke bevist kun personlig magefølelse.

nylig byttet til ICE måtte bytte tilbake til talkmore etter 5dager bruk, pga dårlig innedørs dekning.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...