Gå til innhold

[Løst] Noen som kan hjelpe til med LED backlight (fra PC monitor)


DerpyLogic

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har/hadde en BenQ GL2450HM monitor til pcen, men den fikk en bulk på skjermen og kunne ikke fikse det uten å betale litt for mye for en gammel skjerm... Så jeg fant ut av at jeg skulle lage et "LED-panel" (

) men denne skjermen er litt annerledes da den ikke har det kortet, men en connector-pin-sokkel (6-pin, usikker på type sokkel) og kommer ikke helt frem til hvordan jeg skal få led-plata til å lyse opp. Må vell koble opp 2 kabler, en + og en - som skal gi ???volts og ???ampere... vet at hele skjermen (komplett med høytallere og vga/dvi/hdmi inganger) skal ha 42 watt. 

 

Specs på skjermen, hvis det hjelper.  "http://www.benq.com/product/monitor/GL2450HM/specifications/ "

 

Bildene under er av panelet som skal brukes, har enda alle kretskorta til skjermen, Jeg kan koble de til, men da vil panelet kun lyse i 10 sekunder (da den søker etter tilkoblet enhet, DVI, HDMI, VGA) for så å slå seg av igjen.. jeg vil gjerne kunne koble opp en lysbryter til å styre dette istedenfor.. eller ihvertfall en knapp av et slag.. Tenker ikke å bruke mer enn 300NOK på dette prosjektet.

 

Bare å spørre om ytterligere informasjon.. vet ikke om det er stort annet jeg kan komme med da.. men kan prøve. 

 

Takk for all hjelp dere kommer med :) +rep for alle som kommer med hjelpsomme bidrag!

post-414543-0-32622600-1471542054_thumb.jpg

post-414543-0-94354100-1471542055_thumb.jpg

post-414543-0-81905200-1471542057_thumb.jpg

post-414543-0-46058700-1471542060_thumb.jpg

Endret av DerpyLogic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn en strømforskyning som kan levere 60volt eller kjøp en boost converter på ebay som klarer å booste volten så høyt. 

 

Har selv en av denne som klarer opp til 80volt. 

 

 

Eventuelt om du ikke vil gå den ruten så kan du også demontere skjermen og bytte ut baklyset med en 12volt ledstripe.

Lagde noe lignende selv der jeg brukte baklysplatene fra en gammel lcd skjerm og byttet ut lysene med rgb ledstriper som jeg monterte i en bilderamme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finn en strømforskyning som kan levere 60volt eller kjøp en boost converter på ebay som klarer å booste volten så høyt. 

 

Har selv en av denne som klarer opp til 80volt. 

 

 

Eventuelt om du ikke vil gå den ruten så kan du også demontere skjermen og bytte ut baklyset med en 12volt ledstripe.

Lagde noe lignende selv der jeg brukte baklysplatene fra en gammel lcd skjerm og byttet ut lysene med rgb ledstriper som jeg monterte i en bilderamme. 

Takker! :) da skal jeg få ordna dette! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...