Gå til innhold

Trådløst nett til aksesspunkt


Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp flyttet inn i en leilighet der det er trådløs nett. Routeren står i leilighet over og jeg har derfor ingen kontakt med den. Det eneste jeg har fått er wifi-passordet og må derfra koble meg på med pc, tv osv. 

 

Men det jeg lurer på er å koble meg på nettet på et aksesspunkt. Lurer derfor på om det er mulig å koble en router inn i aksesspunktet slik at jeg får mitt eget nett, der jeg kan koble meg på trådløse enheter og kabel i routeren. Slik at Tv, apple tv osv. ikke blir synlig i nettet i leiligheten over.  Hvordan skal jeg koble opp dette, hvis det er i hele tatt mulig?

 

Håper jeg beskrevet "problemet" mitt slik at dere skjønner det. Kom gjerne med produkter som passer for denne løsningen og gjør at hastigheten blir optimal. 

 

Takker for svar!

Endret av keirikl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/search?q=Wireless+gateway

 

Du trenger nok wireless gateway. som er noe dyrere en wireless RANGE EXTENDER som kun utvider nettet.

Men har som regel ikke egen router funsjon.

 

Selv ville jeg sett på muligheten å legge fiber\cat6 kabel ned en etasje.

Hvis ikke er bare dette mulig. Men husk på trådløs gir dårlig ping hastighet, og hastigheten mot internet varier mere.

 

For vanlig router er det krav må bruke enten usb (Mobilt bredbånd) eller WAN porten for å få internett.

Lenke til kommentar

Jeg er på ingen måte noen nettverksguru, så kjeft hvis jeg tar feil ..

 

Men, vil ikke en wifi repeater med ethernet-port fungere? Repeateren kobler seg til det trådløse nettet, og ethernetporten kan kobles til en switch. Alternativt en repeater med flere porter som denne http://www.prisjakt.no/product.php?p=3004322

 

Du vil selvsagt fortsatt være synlig på nettverket, siden routeren (som tildeler IP) ikke er hos deg - men hva er egentlig problemet med dette?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg er på ingen måte noen nettverksguru, så kjeft hvis jeg tar feil ..

 

Men, vil ikke en wifi repeater med ethernet-port fungere? Repeateren kobler seg til det trådløse nettet, og ethernetporten kan kobles til en switch. Alternativt en repeater med flere porter som denne http://www.prisjakt.no/product.php?p=3004322

 

Du vil selvsagt fortsatt være synlig på nettverket, siden routeren (som tildeler IP) ikke er hos deg - men hva er egentlig problemet med dette?

Ja, det var det dette jeg tenkte på! Skal sjekke litt til, så jeg ikke bommer og kjøper noe jeg ikke trenger.

Er vel egentlig ikke noe problem at diverse enheter er synlig på nett, så det spiller egentlig ingen rolle. Jeg tror hvis jeg bruker en repeater/aksesspunkt med ethernet kobling, at jeg kan derfra bruke en trådløs ruter. så tror jeg skal prøve det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...