Gå til innhold

Jeg er fornøyd med at TES6 enda ikke er i utvikling


Gjest

Anbefalte innlegg

I et intervju med Todd Howard, Bethesda:

 

"We think very long-term. We're not a developer that's going to rush something like this out. When you think about what is the future of that kind of game, we have a pretty good idea of what that's going to be, and it's just going to take technology and time we don't necessarily have right now."

 

Oblivion var en gamechanger da det kom ut i 2006. Det virker som om at Bethesda sikter like høyt med TES6. Kanskje Witcher 3 gjorde dem ekstra ydmyke også? For CD-Project utviklerene satte lista høyt!

 

Synes dette er bra jeg. Med triple A spill skal lista ligge høyt. Fra Oblivion til Skyrim var som Battlefield 3 til Battlefield 4. Samme spillet, men litt bedre. Ikke mistforstå meg, synes Oblivion og Skyrim er 10/10 spill. Men Skyrim hoppet var kanskje ikke like stort som Oblivion. Merk: Jeg tenker på den tekniske delen: grafikk, tekniske muligheter som antall npc, innhold og diverse. 

 

Så da vil jeg heller at vi venter 5 år til f.eks, og får et skikkelig løft.

 

Spiller Oblivion på tableten min idag på max grafikk hehe. Spillet er ikke helt som jeg husker det. Er nesten ingen folk i byene, de fleste har samme stemmer og grafikken er ikke så fantastisk som jeg husker. Men sånn er det jo med alle spill. Tiden har sin virkning. 

 

Er spent på hva utviklerene tenker på når de sier "vi har ikke teknologien enda for å fremføre vår visjon". Jeg kan se for meg at grafikken vil bli svært bra, kanskje flere npc-er. Kanskje kan vi bygge eget hus? Lage egne borger? Større verden?

 

Hva tenker dere? Noen håp og ønsker?

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Oblivion kom ut 4 år etter Morrowind. Det er nå gått 5 år siden Skyrim. Det handler nok vel så mye om vilje som om evne. Et nytt Elder Scrolls sluppet i 2016 hadde vært flere hakk over Skyrim.

 

Jeg tipper Elder Scrolls Online har medført at neste TES ble satt litt på vent. Jeg tror ikke Bethesda sitter og venter på en teknologisk revolusjon.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror og håper at Bethesda og Zenimax forstår at de må bygge en ny motor som skal drive spillene til Bethesda Game Studios, en kan også tenke seg til at de begynner å bli luta lei av å konsekvent lage oppfølgere til Elder Scrolls og Fallout, så at de kanskje begir seg ute på nye eventyr er godt mulig, noe jeg også håper at de gjør slik at de kan gi TES litt pusterom. 

 

Satser også på at de tar lærdom fra CD Projekt Red, for de er ligaer over akkurat nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er også glad for at de bruker tid på TES6, og jeg håper at de benytter muligheten til å utforske noen nye retninger innenfor serien.

 

Det er ikke det at Skyrim var et dårlig spill, men spillet viser klassiske symptomer på en serie i krise. De burde ta noen steg tilbake, se hva som gjorde serien god, se hva vi forventer av åpne rollespill, se tilbake til Morrowind-eraen, se hvor Skyrim gikk feil, slutte å behandle alle spillerne som idioter på kokain, og gå bort fra "jack of all trades, but master of none".

 

Ekstra bonus om de ansetter Michael Krikbride igjen, slik at vi slipper at TES sin lore blir misbrukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror og håper at Bethesda og Zenimax forstår at de må bygge en ny motor som skal drive spillene til Bethesda Game Studios, en kan også tenke seg til at de begynner å bli luta lei av å konsekvent lage oppfølgere til Elder Scrolls og Fallout, så at de kanskje begir seg ute på nye eventyr er godt mulig, noe jeg også håper at de gjør slik at de kan gi TES litt pusterom. 

 

Satser også på at de tar lærdom fra CD Projekt Red, for de er ligaer over akkurat nå. 

 

Helt enig

Jeg er også glad for at de bruker tid på TES6, og jeg håper at de benytter muligheten til å utforske noen nye retninger innenfor serien.

 

Det er ikke det at Skyrim var et dårlig spill, men spillet viser klassiske symptomer på en serie i krise. De burde ta noen steg tilbake, se hva som gjorde serien god, se hva vi forventer av åpne rollespill, se tilbake til Morrowind-eraen, se hvor Skyrim gikk feil, slutte å behandle alle spillerne som idioter på kokain, og gå bort fra "jack of all trades, but master of none".

 

Ekstra bonus om de ansetter Michael Krikbride igjen, slik at vi slipper at TES sin lore blir misbrukt.

som casual spiller merker jeg de "passer" meg greit, spiller jeg spillene på normal (oblivion/skyriim) så kan jeg slå av hodet mens jeg spiller og chille maks. skjønner godt det søkes større utfordringer. kunne nok selv tenkt meg det når personlig liv roer seg litt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

At tes6 brukes tid på er bare bra. Skyrim er absolutt ett godt spill på enkelte områder, men det har også sine svakheter. Verdenen føles mye mer levende enn tidligere spill, men selve spillet er i seg selv er ett svakt rollespill. På det området er witcher 3 mye bedre, men å sammenligne dem to er som å sammenligne epler og pærer. Ett spill gir deg muligheten til å lage din unike karakter med egen historie, det andre gir deg en ferdig person å spille med sin historie. Er enklere for utviklere å lage en god story når hovedpersonen er bestemt, da kan man legge inn valgmuligheter som er logiske for hovedkarakteren og få sydd sammen dialoger og historie på en bedre måte.

 

Skal bli spennende å se tes6, håper de bruker tiden de mener trengs for å skape ett spill som har både en bra verden og en god rollespill bit. Gjerne med konsekvenser av spillerens handlinger. Perk systemet likte jeg, men det trenger å forbedres. Alt for enkelt å bli for mektig ved å måle ut enkelte perks

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...