Gå til innhold

Transistor problematikk / puls forsterkar


Anbefalte innlegg

Så eg drive å testa litt der eg trenge ein puls occilator med ein forsterkar krets. occilatoren har eg (kunne vore meir stabil men fungere) og har eit basic forsterkar ledd design, men mitt i når eg testa så slutta den å forsterka signalet frå occilatoren.

 

HAr testa litt og fant at det er ingen kortslutta rettningar i transistorane virke rett og slett som at Basis ikkje vil opna for collector-emitter. som er heile jobben til ein transistor. Så signalet frå basis går rett gjennom til både emitter og collector.

 

Nokon her som har ein ide om kva som har skjedd her? eller ein enkel måte å måla kva som er feilen på dei i forhal til fungerande transistorar? For det merklega er at alle transistorane eg har oppføre seg likt sjøl dei eg ikkje har hatt i krets før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Geir Trur ikkje du forstår spørsmålet heilt. Fin kva som helst basic transistor diagram som vise funksjonen av ein transistor som brytar. Problemet er at dei eg har ikkje "slår på lyset" Uten at eg veit heilt kva som er feilen med transistorane si ingen av rettningane er kortslutta.

Lenke til kommentar
En NPN-transistor vil lede strøm basis-emitter og basis-kollektor, om basisspenningen er ca 0,5-0,7 V høyere enn kollektor og emmitterspenningen. Og en PNP-transistor vil lede strøm basis-emitter og basis-kollektor, om basisspenningen er ca 0,5-0,7 V lavere enn kollektor og emmitterspenningen.

Slike brukes vanligvis disse transistorerene ikke.

 

Uten noen tegninger eller hva slags transistorer du bruker, eller frekvens, så er det veldig vanskelig å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
NPN transistor har et N-lag (katode, kollektor), et P-lag (anode, basis) og et til N-lag (katode, emitter). En diode har et P-lag (anode) og et N-lag (katode). Hvis du bare tester med et ohm-meter vil en NPN-transistor oppføre seg som to dioder med felles anode (basis).

En bipolar transistor vil til en hvis grad virke om du bytter om kollektor og emitter, men med lavere forsterkning.
Lenke til kommentar

Ja en løs transistor ja, men koplet i en krets så vil normalt en NPN-transistor være forspent med en spenning. Siden han måler strøm FRA basis til Collector, så tyder det på brudd i resistoren mellom collector og +. Derfor jeg ber han om å bekrefte at det virkelig går strøm fra basis til collector. Men siden det også etterspørres en puls occilator, så lurer jeg på om det er vekselstrøm han snakker om?

Lenke til kommentar

Krets nokk til å testa det eg ser er ein basic transistor test krets med sei 20V på collector og ein sei 100k resistor til jord/ negative på emitter og ein puls frekvens på 0-9V inn på basis på 100KHz. Det eg ser skjer er at ut av emitter er det tilsvarande signal som på basis og om du måle med occiliscop så ser du små "støy pulsar" på collector spenninga også.

 

Før ting ikkje ville fungera så ville eg då hatt ein 100KHz puls frekvens på ca 20 ut på emitter i den kretsen. Men det skjer ikkje.

 

Tilsvarande om eg har samme krets men gir basis 4 eller 9 V så har eg då 4 eller 9 ut på emitter. Som ikkje er det som av det eg veit skal skje. Det det samma med alle transistorane eg har som eiin av er NTE54 NPN HF Forsterkar transistor.

Lenke til kommentar

Det er ikke helt lett å tolke det du skriver... Men det jeg tror du har laget er en såkalt emitterfølger. Med en transistor som har maks strøm på kollektor på 8 ampere. Dvs maks emitterstrøm på 8 ampere (pluss litt). Du har laget en krets som skal variere mellom 0 og 85uA. Det er ikke denne transistoren laget for, enkelt og greit.

 

High Frequency Driver for Audio Amplifier

 

Om transistoren er "født" med en kapasitans mellom basis og emitter på 15pF tilsvarer dette 100kohm. De samme gjelder for basis - kollektor. Som ikke vil være et problem om du har en strøm på basis 75 mA og 3 A på emitter. Men når du har 2 uA på basis er det kjempeproblem. Kapasitansen er ikke oppgitt, den har sikkert ingen betydning om transistoren blir brukt innenfor det den kan brukes til.

 

En BF199 ville vært mye bedre til formålet, uten at jeg vet om den hadde passet. Cre på 0,5pF, og maks kollektorstrøm er 25mA.

 

Nå er det mange år siden jeg satt og loddet og regnet på kalkulator, så du får heller unnskylde om jeg har bommet noe i utregningen. :)  

 

 

Lenke til kommentar

Krets nokk til å testa det eg ser er ein basic transistor test krets med sei 20V på collector og ein sei 100k resistor til jord/ negative på emitter og ein puls frekvens på 0-9V inn på basis på 100KHz. Det eg ser skjer er at ut av emitter er det tilsvarande signal som på basis og om du måle med occiliscop så ser du små "støy pulsar" på collector spenninga også. Før ting ikkje ville fungera så ville eg då hatt ein 100KHz puls frekvens på ca 20 ut på emitter i den kretsen. Men det skjer ikkje. Tilsvarande om eg har samme krets men gir basis 4 eller 9 V så har eg då 4 eller 9 ut på emitter. Som ikkje er det som av det eg veit skal skje. Det det samma med alle transistorane eg har som eiin av er NTE54 NPN HF Forsterkar transistor.

 

Har du koplet Emitter direkte til jord, eller til jord via en 100K resistor? Eller er 100K resistoren i mellom +20V og Kollektor?

Er det en forsterkerkrets du forsøker å konstruere?

Lenke til kommentar

Var vist vanskelig for folk detta. Utgangspunkt problemet er at i ein standard test krets for å demonstrera av/på eller forsterkar effekt av ein transistor så ::::: vil ikkje dei eg har skru på lysset / forsterka :::: Som er hovud problematikken her. Og eg lure på med det utgangspunktet kva som er galt med transistoren når eg ikkje måle kortsluttning på dei i nokon rettning.

 

Sekundert om/når me finne ut av det så kjem krets design.

 

Fordi eg har hatt ein fungerande krets med dei transistorane eg har, men så ville ingen av dei fungera lenger i den same kretsen som før fungerte. ERGO - det er - ::ikkje:: - krets design som gjere at dei ikkje fungere.

Lenke til kommentar

Var vist vanskelig for folk detta. Utgangspunkt problemet er at i ein standard test krets for å demonstrera av/på eller forsterkar effekt av ein transistor så ::::: vil ikkje dei eg har skru på lysset / forsterka :::: Som er hovud problematikken her. Og eg lure på med det utgangspunktet kva som er galt med transistoren når eg ikkje måle kortsluttning på dei i nokon rettning.

 

Sekundert om/når me finne ut av det så kjem krets design.

 

Fordi eg har hatt ein fungerande krets med dei transistorane eg har, men så ville ingen av dei fungera lenger i den same kretsen som før fungerte. ERGO - det er - ::ikkje:: - krets design som gjere at dei ikkje fungere.

 

Det er mildt sagt en smule vanskelig å hjelpe deg når du ikke kan bekrefte/avkrefte om jeg (eller noen andre) har forstått deg rett...

Lenke til kommentar

 

 

Var vist vanskelig for folk detta. Utgangspunkt problemet er at i ein standard test krets for å demonstrera av/på eller forsterkar effekt av ein transistor så ::::: vil ikkje dei eg har skru på lysset / forsterka :::: Som er hovud problematikken her. Og eg lure på med det utgangspunktet kva som er galt med transistoren når eg ikkje måle kortsluttning på dei i nokon rettning.

 

Sekundert om/når me finne ut av det så kjem krets design.

 

Fordi eg har hatt ein fungerande krets med dei transistorane eg har, men så ville ingen av dei fungera lenger i den same kretsen som før fungerte. ERGO - det er - ::ikkje:: - krets design som gjere at dei ikkje fungere.

 

Det er mildt sagt en smule vanskelig å hjelpe deg når du ikke kan bekrefte/avkrefte om jeg (eller noen andre) har forstått deg rett...

 

 

Ummm.... I min forigge post trudde eg at eg var veldig klar i at eg avkrefta(men ikkje med det direkte ordet) at nokon her virke til å ha forstått problemet. Som er gennerellt at komponenten ikkje fungera uansett krets design. Men eg veit ikkje kva som faktisk er galt med transistorane si nokon ikkje ein gong har vore i krets før - før eg testa dei for samme problematikken eg fekk. Normallt sett så er feilen på ein transistor målbar via at du måle kortslutting mellom BE eller BC eller CE. Men det måle eg ikkje eg ikkje.

 

 

Secundert derimot om/når me finne ut at det - kjem krets design.

Lenke til kommentar

Jeg spute deg om noe "Har du koplet Emitter direkte til jord, eller til jord via en 100K resistor? Eller er 100K resistoren i mellom +20V og Kollektor? Er det en forsterkerkrets du forsøker å konstruere?" Du svarer at dette ikke er riktig. Kan du da forsøke å forklare hvordan din "standard krets" ser ut? Jeg googlet opp transistorkretser og fant minst 200 forskjellige "standardkretser".

 

Dessuten, hvilken transistor er det du jobber med? Det finnes ingen "standard transistor". Har du sjekket i databladet at den klarer å jobbe med en frekvens på 100KHz? Og du mater den med 0 - 9 Volt inn på Basis? Det mest vanlige i dag er 0,6 - 0,7 Volt mellom Basis og Emitter for å få transistoren til å åpne for strømgjennomgang fra Collektor til Emitter. Spenningen mellom C og E vil typisk være på under 0,4 Volt når transistoren er åpnet.

 

Du snakker om at du skal måle kortsluttning, vel dersom du mener når du bruker Ohm-meteret, så vil en NPN transistor normalt slippe igjennom strøm fra B til E og fra B til C. Trur mange Ohm-meter gir ut + på den sorte målepinnen. Dette er uansett ingen siker transistortest da spenningen ut fra et Ohm-meter kan være for lav. Uansett så blir det feil å omtale en slik måling som å måle kortsluttning. Dessuten så er det stor forskjell på å måle på en løs tansistor, kontra å måle på en transistor som er oppkoplet med 100KHz 0-9V inn på basis.

 

Hvorfor kan du ikke laste opp en skisse over kretsen din, samt lese av hva transistoren heter?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

La meg prøva igjen å gjera det så klart som eg kan kva problemet er (og ikkje svar uten å ha lest tidligare innlegg, det er bortkasta). Problemet eg har har INGENTING med krets design å gjera Bruk kva krets du vil der transistoren fungere som ein signal forsterkar eller brytar. Problemet er med transistoren i seg sjøl.

 

Det vil sei eg lure på om nokon har ein ide om kva som er feil / har skjedd med tanke på at "normalt" sett så er feilen på transistorar målbaar via ein kortsluttning mellom BE, BC eller CE. Men det måle eg i detta tilfellet ikkje. Problemet at UANSETT korleis eg koble kretsen - så vil IKKJE transistoran forsterka signalet eller "skru på spenninga". DVS Basis signal trigge ikkje signal gjennom CE. Så Kva har du skjedd med transistoren.

 

Detta er tilfelle med forskjellige typar NPN effekt transistorar som kan koblast kjøleblock på.

Lenke til kommentar

 

Kunne du ha svart på mitt innlegg (post #10)? Med teskje!

 

 

Nå ser eg ingen spørsmål å svara på, men eg bruke transistorar som skal kunna takla litt høgare strømmar fordi - den kretsen eg har som transistorane fungerte i men så ikkje fungerte i av uvist grunn - vil av og til ha høgare strømmar. Du legger til kapasitans som grunnlag til Resistor verdi som, om ikkje fulgt kan vera eit problem. I så fall, vil det problemet ressultera i at transistoren blir skada? og korleis kan det gjenkjennast om har skjedd?

 

Om det kan forklarast at krets design kan skada transistorar på målbare måtar som ikkje er kotrsluttning, så kan det vera ein mulig grunn til å gå inn i krets design her.

 

Litt utikker på kva du vil ha svar på i innlegget ditt med tanke på at du i stor grad beskrive detaljer om ein spesifikk krets design med ein spesifikk transistor - når eg allerede har forklart at det er det samma med forskjellige transistorar og kretsar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...