Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder... start av samtale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri tydd til bruk av hverken Tinder, Happn(?) eller andre nettdatingtjenester, men jeg er sikker på at det viktigste punktet for suksess med nettdating er; best mulig bilder! På sider som sukker, match og møteplassen vil jeg anta at en "kreativ" profiltekst som skiller seg noe ut fra mengden er veldig viktig også. På Tinder har man vel dessuten kun bilder å gå etter?! Da sier det seg selv.

Lenke til kommentar

 

Hahaha de som begynner å prate om trekanter og firkanter eller sex ignorerer jeg ;). Da mister de sjansen :ph34r:

Hva?!? Jeg er da såpass ordentlig. Jeg starter aldri å prater om sex. Geometri derimot er et svært viktig tema! "Alle" må jo forstå viktigheten av trekanter og dens viktigheter i dagliglivet, og hvordan trekanter forbedrer menneskers liv til det ytterste!

 

 

Jeg er dame og kan svare på hvordan jeg ville reagere på din fremgangsmåte. Jeg vllle holdt unna. Men jeg er sånn at jeg liker at de starter enkelt med foreks: "Hei, står til?" "Hei, vil du bli kjent?" osv, og så gå videre med å snakke om alt fra hvordan vi lever til fritidsinteresser. Mitt råd er å ikke være for komplisert i det man sier, men ta det enkelt og lett, men samtidig holde en dialog. :)

 

Derfor Andysowhatgg, mitt råd til deg er å skrive på en mer enkel måte :)

 

Jeg har profil på flere plasser på nettet. Men alle snakker så varmt om sukker. Men der får jeg ikke en eneste melding. Mulig fordi jeg ikke er betalende medlem der. Men på de andre får jeg en haug med meldinger, så forstår ikke hvorfor folk prater så varmt om sukker :D 

Endret av Sportylady
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tinder er mer eller mindre bortkastet tid. 

 

Jeg sier ikke at det ikke er mulig å lykkes, men konkurransen er skyhøy sammenliknet med andre arenaer. :)

Tinder er vel ganske overfladisk. Jeg har profil på Tinder, og der er det ikke slik at det går på hva man skriver om seg selv. Der går det på utseende. Jeg gjør det samme selv: Svirrer gjennom bildene og trykker hjerte på de med pent utseende. Jeg pleier å bli godt likt på bilder tydeligvis. Mulig jeg ser bedre ut på bilder enn i virkeligheten så jeg får mye matcher der. Sist jeg så innom hadde jeg 23 matcher. Men jeg vet at det smarte er å gå etter profiltekster og hvilke interesser man har osv. Og dermed så kan samtalen lettere gå. Skjer litt på tinder men det er lett for at alt blir litt overfladisk. 

 

Men derimot: når noen skriver tll meg fra tinder, så er det noen ord som aldri slår ann. Som foreks: "Heyyy vil du ligge med meg på sofaen"? og sånne saker ;). Da slutter jeg å svare de . De kan ikke innlede dialogen på alle mulige måter, og man leser jo hva de skriver, men det virker litt overfladisk ut. Ja jeg personlig er nøyen med hva de skriver i dialog på tinder og. Ville aldri treffe noen som man ikke føler seg komfortabel med dialogmessig. 

 

Men på de andre datingplassene så kan jeg gi skrive med folk som ikke er så pene som på tinder.... Mens på tinder svirrer jeg de forbi. En sak er sikker: tinder er nok et sted for sjarmører!. 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Hvordan man starter en samtale avhenger av i hvilken sosialsetting man er. På tinder blir man utsatt for veldig mange personer og i en slik situasjon er det viktig å skille seg litt ut, det er derfor generiske replikker som "hei" og "hvordan går det" fungerer dårlig. Jenter, og spesielt de attraktive jentene, matcher med fult av gira gutter hele tiden, hvorfor skal de snakke med deg?

 

  • Personlig synes jeg det er et par ting som fungerer:
  • Spørsmål, spør de om noe angående bildene eller profilene deres. Her kan du til og med prøve deg med litt humor eller erting. Hvis du er veldig vågal kan du bevege deg inn på neging og sånt, men jeg er ikke så fan av det.
  • Sprø ting. "Tror du vi kommer til å få pene barn?". Her føler jeg at det er ofte high risk/high reward.
  • Gifer. Min goto åpner. Fungerer utrolig bra, du må bare finne den riktige. Er en sel jeg bruker ganske ofte.

Du må finne den stilen som passer deg og de damene som passer deg. Forskjellig fisk biter på forskjellig agn så prøv å tenk deg litt om før du sier noe.

 

Når det kommer til profil. Er mange som sier at selfis er en dårlig ide, vet ikke om det stemmer. Personlig så har jeg bilder som sier litt om meg, bilder som viser meg tydelig, bilder som viser at jeg har venner og bilder som viser mine positive attributter (fks at jeg er høy).

 

Et annet spørsmål du burde stille deg: Hvem vil du ta råd fra? Hvorfor tror du at folk på diskusjon.no har noe nytting å komme med? Ser det er både jenter og gutter her, men er det de som matcher mest og er det de du vil matche med? Kjenner du noen som får til mye på tinder? Spør jenter du kjenner, jenter du kunne tenke deg å matche med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan man starter en samtale avhenger av i hvilken sosialsetting man er. På tinder blir man utsatt for veldig mange personer og i en slik situasjon er det viktig å skille seg litt ut, det er derfor generiske replikker som "hei" og "hvordan går det" fungerer dårlig. Jenter, og spesielt de attraktive jentene, matcher med fult av gira gutter hele tiden, hvorfor skal de snakke med deg?

 

  • Personlig synes jeg det er et par ting som fungerer:
  • Spørsmål, spør de om noe angående bildene eller profilene deres. Her kan du til og med prøve deg med litt humor eller erting. Hvis du er veldig vågal kan du bevege deg inn på neging og sånt, men jeg er ikke så fan av det.
  • Sprø ting. "Tror du vi kommer til å få pene barn?". Her føler jeg at det er ofte high risk/high reward.
  • Gifer. Min goto åpner. Fungerer utrolig bra, du må bare finne den riktige. Er en sel jeg bruker ganske ofte.

Du må finne den stilen som passer deg og de damene som passer deg. Forskjellig fisk biter på forskjellig agn så prøv å tenk deg litt om før du sier noe.

 

Når det kommer til profil. Er mange som sier at selfis er en dårlig ide, vet ikke om det stemmer. Personlig så har jeg bilder som sier litt om meg, bilder som viser meg tydelig, bilder som viser at jeg har venner og bilder som viser mine positive attributter (fks at jeg er høy).

 

Et annet spørsmål du burde stille deg: Hvem vil du ta råd fra? Hvorfor tror du at folk på diskusjon.no har noe nytting å komme med? Ser det er både jenter og gutter her, men er det de som matcher mest og er det de du vil matche med? Kjenner du noen som får til mye på tinder? Spør jenter du kjenner, jenter du kunne tenke deg å matche med.

 

Attraktive jenter svarer også på Hei, hvordan går det. Gjør de ikke det er ikke bildene bra nok. Er en jente interessert så svarer hun. Er bildene middels kan det hjelpe med å finne på ting for at hun skal svare , men synes ofte det blir kleint. 

 

Sporty: 23 matcher er ikke akkurat mye.. Har du ikke over 100 matches på en mnd bør du vurdere å ta nye bilder. 

 

Har møtt flere på Tinder, liker dog best Happn. Men felles er at det lønner seg å spørre om date tidlig. Er det noen jenter jeg liker spør jeg som regel etter 5-6 setninger frem og tilbake. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fikk en match på morran i dag og tok kontakt med en  gang. holder praten oppe fremdels. 

snakka om jobb, dyr og fritids interesser. Etter det vi har pratet om foreløbig så er dette ei jente jeg kunne tenkt meg å møte.

 

bare å hive seg ut i det og be henne ut eller vente?

 

jeg heller har aldri tatt tinder så seriøst bare så det er sagt



Anonymous poster hash: 6faf7...676
Lenke til kommentar

Hahahahaha, nei jeg beklager. Jeg tar ikke tinder eller andre "dating" service greier veldig seriøst. Men jeg har sluttet med sånt i respekt av andre som faktisk tar det seriøst. 

Jeg har bare møtt så mye desperate greier når jeg først prøvde å dating greier på nett. Jeg føler at det blir helt feil måte å møte mennesker jeg ønsker å dele "livet" mitt med. Det blir så alt for mange forhåpninger, forventninger og tanker osv osv osv. At jeg klapper sammen lenge før det blir seriøst. Ting går bare så grasiøst raskt fremmover... Så det er desverre ikke noe for meg. :) Dessuten ønsker jeg å bli kjent med folk som venner før vi blir kjærester først. Har aldri lykkes i slike Ukjent -> kjæreste forhold over natten opplegg, som jeg føler nett dating er.... Alt har egentlig bare endt med at jeg gir faen og trollet over fjell og tue!

(som egentlig er veldig dumt, fordi man snakker strengt tatt om andres følelser her.)

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Hahahahaha, nei jeg beklager. Jeg tar ikke tinder eller andre "dating" service greier veldig seriøst. Men jeg har sluttet med sånt i respekt av andre som faktisk tar det seriøst. 

 

Jeg har bare møtt så mye desperate greier når jeg først prøvde å dating greier på nett. Jeg føler at det blir helt feil måte å møte mennesker jeg ønsker å dele "livet" mitt med. Det blir så alt for mange forhåpninger, forventninger og tanker osv osv osv. At jeg klapper sammen lenge før det blir seriøst. Ting går bare så grasiøst raskt fremmover... Så det er desverre ikke noe for meg. :) Dessuten ønsker jeg å bli kjent med folk som venner før vi blir kjærester først. Har aldri lykkes i slike Ukjent -> kjæreste forhold over natten opplegg, som jeg føler nett dating er.... Alt har egentlig bare endt med at jeg gir faen og trollet over fjell og tue!

 

(som egentlig er veldig dumt, fordi man snakker strengt tatt om andres følelser her.)

 

Jeg håper at noen tar nettdating seriøst, for jeg er en veldig introvert sjenert type person, så det er nok den måten jeg må treffe noen på. Greit at jeg kan ta meg sammen å forsøke å gå ut og sånn, men har ingen å gå ut med. Tinder og nettdating passer for slike mennesker som meg. Kunne ønske at det var som i gamle dager. Da var det sånn at de mest sjenerte skrev kontaktannonser i avisen ( var slik jeg møtte første kjæresten min som ga meg det beste som jeg har fått i verden: mine barn. ). Jeg og han var samme typen personlighet på en måte. Begge to gikk ikke ut på byen og likte best å være hjemme. 

 

Å lære seg en bra kommunikasjon og dialogteknikk er ganske lurt. Jeg ønsker å utvikle meg som menneske både sosialt og kommunikasjonsmessig, og lære meg å forstå mer av hvordan andre tenker og føler. Det er egentlig ganske interessant. Har levd for mye i "min egen virkelighet" 

 

På en måte så forstår jeg ikke hvorfor de mest sosiale typene har tinder og nettdatingsider. Skulle tro det var for sånne sjenerte innesluttede typer som meg...

Endret av Sportylady
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

nok en tråd om tinder tenker vel dere mer aktive brukere... Jeg har søkt litt rundt etter det jeg lurer på, men finner ikke noe ordentlig svar. 

Endte med at jeg krøp til korset og skaffet meg tinder profil... Hva har den best måten å starte en samtale på? 

 

vet "hei, hvordan går det" funker dårlig samma med "hei". Sett flere som skriver at man må prøve å være morsom. Men veldig dårlig på slike ting. 

 

noen som har noe mer utfyllende svar? 

 

På profilen min har jeg kort beskrivelse av meg selv og to bilder av meg selv. et når jeg er ute på seiletur og et når jeg sitter med lillebror på et år på fange. har skrevet at han er lillebroren min.

 

er 20 år, gutt btw

 

Anonymous poster hash: 6faf7...676

 

 

Et tips fra meg: Jeg er pirkete på å bruke stor forbokstav etter punktum og når man starter nye setninger.

 

Anonymous poster hash: d2c40...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ts her

 

var på kafee, med henne i går. veldig hyggelig og søt jente. Vi har en del ting til felles. spiste litt, gikk en liten runde og pratet veldig mye. noen kleine stillheter var det, men hun satt ikke med mobilen i henda. var med henne i seks timer. regner med og håper at hvis hun syntes at det var kjedelig og uinteressant at hun ville sagt det. Hun pratet og lo og virket ikke som om hun kjedet seg.

 

jeg er veldig interessert i å møte henne flere ganger. har tenkt til å be henne ut igjen til helga. noen som har tips til hva jeg kan be henne ut på? vurdert bowling, ettersom da kan vi snakke sammen + at vi har en liten aktivitet ved siden av

 

takker for svar



Anonymous poster hash: 6faf7...676
Lenke til kommentar

Ville foretrukket hjemmedate på date nr. 2. Gjør uansett noe DU har lyst til, og i en setting hvor DU er komfortabel. Skal dere ut, så ta hun med et sted du kjenner og er vant med å være. Du vil føle deg mer trygg under daten. Du vil være en langt mer attraktiv person.

 

Men igjen. Jeg ville valgt hjemmedate. Lett å eskalere.

Lenke til kommentar

Du må allikevel eskalere, enten du vil ha ligg eller ikke! Snakker ikke om at du skal kjøre neven i BH'en i løpet av kvelden, men heller vise at du faktisk er ute etter noe mer enn vennskap. Og middagen skal ikke være store greiene med lys, romantisk musikk og en forlovelsesring i et champagneglass. Det er snakk om hjemmelaget pizza, brus/øl/vin, en enkel film i bakgrunnen, som ikke tar oppmerksomheten fra hverandre, men som er din beste venn om du er redd for kleine stillheter. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...