Gå til innhold

– «PlayStation 4,5» skal vises frem i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

«Lover at alle får de samme opplevelsene»

Den er jo allerede motbevist da Neo og Scorpio er kraftigere maskiner, de vil få en mer stabil bildefrekvens og penere bilder.

 

Spørsmålet er jo også hvorfor Sony skal gi ut en konsoll som er litt kraftigere enn den nåværende PS4en når Microsoft kjører på med en som er 3 ganger så kraftig allerede til neste år, hvorfor ikke bare kjøre på med en som er likestilt med Scorpio?

Lenke til kommentar

«Lover at alle får de samme opplevelsene»

Den er jo allerede motbevist da Neo og Scorpio er kraftigere maskiner, de vil få en mer stabil bildefrekvens og penere bilder.

 

Spørsmålet er jo også hvorfor Sony skal gi ut en konsoll som er litt kraftigere enn den nåværende PS4en når Microsoft kjører på med en som er 3 ganger så kraftig allerede til neste år, hvorfor ikke bare kjøre på med en som er likestilt med Scorpio?

 

Regner med grunnen til at vi ikke hørte noe om denne på E3 var fordi Sony ville teste vannet litt før de hoppet uti. Når de nå vet at Microsoft lanserer en langt kraftigere konsoll, regner jeg med vi vil se at Sony selv lanserer en konsoll i omlag samme bane.

Lenke til kommentar

Project Neo eller playstation 4.5 tar nok opp konkurransen med xbox one s.Hva Sony har tenkt å stille opp med mot Scorpio vet vi ingenting om.Sony har

nok tenkt å se hva konkurrenten gjør før de slipper noen detaljer om deres neste konsoll.Regner med at sony har flere skisser på tegnebordet som bare venter på om bli satt i produksjon.

Lenke til kommentar

Fra det lille vi vet så er ikke Neo en maskin som skal eller kan ta opp kampen mot Scorpio. Det er faktisk ikke mulig for Sony å lansere en maskin i år eller tidlig 2017 som kan konkurrere mot "kraften" som ble presentert rundt Scorpio uten å koste en formue (relativt til konsoll markedet). Hvis dem skal ta opp kampen mot Scorpio på kraft, så kan dem heller ikke lansere noe før Scorpio blir lansert uten å ta store tap per enhet.

 

Jeg tror det er bedre for Sony å være tro til seg selv, å lansere Neo som en "premium PS4" i år for dem som ønsker mer kraft til PSVR, eller å kunne se 4k innhold (ikke 4k spill). Deretter kan dem fokusere på PS5 som det neste store steget.

Lenke til kommentar

 

«Lover at alle får de samme opplevelsene»

Den er jo allerede motbevist da Neo og Scorpio er kraftigere maskiner, de vil få en mer stabil bildefrekvens og penere bilder.

 

Spørsmålet er jo også hvorfor Sony skal gi ut en konsoll som er litt kraftigere enn den nåværende PS4en når Microsoft kjører på med en som er 3 ganger så kraftig allerede til neste år, hvorfor ikke bare kjøre på med en som er likestilt med Scorpio?

Regner med grunnen til at vi ikke hørte noe om denne på E3 var fordi Sony ville teste vannet litt før de hoppet uti. Når de nå vet at Microsoft lanserer en langt kraftigere konsoll, regner jeg med vi vil se at Sony selv lanserer en konsoll i omlag samme bane.

 

Var det jeg også tenkte, men den skulle jo angivelig lanseres nå til høsten, det betyr jo også at de har begynt produksjon på maskinvaren, om da ryktene stemmer selvfølgelig. 

Lenke til kommentar

«Lover at alle får de samme opplevelsene»

Den er jo allerede motbevist da Neo og Scorpio er kraftigere maskiner, de vil få en mer stabil bildefrekvens og penere bilder.

 

Spørsmålet er jo også hvorfor Sony skal gi ut en konsoll som er litt kraftigere enn den nåværende PS4en når Microsoft kjører på med en som er 3 ganger så kraftig allerede til neste år, hvorfor ikke bare kjøre på med en som er likestilt med Scorpio?

 

Den er ikke litt kraftigere. Den kommer til å være minst dobbelt så kraftig som den nåværende PS4. I tillegg så vil den sannsynligvis ha en ultra-bluray spiller for 4k video. Om et år når Scorpio kommer, så vil den være lite imponerende sammenlignet med hva en rimelig spill-pc vil koste i desember 2017. Tror nok mange heller vil kjøpe den nye PS4 modellen fremfor å vente et 14 mnd. på Scorpio. Utviklingen går veldig fort.

Lenke til kommentar

Begge lover at alle spill skal kjøre på alle SKUs, MEN! Kan den originale PS4 kjøre PSVR-spillene tilfredsstillende? Det tviler jeg på. Da blir det til at man kan spille alle spill til PS4 uansett SKU, med mindre det er et VR-spill, det funker bare på PS4,5. Bakdel Sony, den fragmenteringen har ikke Microsoft, snarere tvert om med spill på PC og Xbox One til samme pris, og iblant cross-platform multiplayer.

 

TLDR: Fordel MS så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begge lover at alle spill skal kjøre på alle SKUs, MEN! Kan den originale PS4 kjøre PSVR-spillene tilfredsstillende? Det tviler jeg på. Da blir det til at man kan spille alle spill til PS4 uansett SKU, med mindre det er et VR-spill, det funker bare på PS4,5. Bakdel Sony, den fragmenteringen har ikke Microsoft, snarere tvert om med spill på PC og Xbox One til samme pris, og iblant cross-platform multiplayer.

 

TLDR: Fordel MS så langt.

 

Tror ikke du vil få en god VR opplevelse med PS4.

Den er veldig marginal for VR og VR spillene vil være designet for PS4.5 og Xbox1.5, kjør et pc spill på lave grafikk innstillinger for en ide, er også en fare for at de prioriterer feil, er ofte viktigere med eye candy en å unngå at fiender ikke blir rendret før de er nær deg virker det som,

 

Da de fleste spill også lages for pc er det lett å legge inn ulike grafikk innstillinger for ulike modus, Xbox1.5 > PS4.5 > VRX1.5 -> VRPS4.5 -> PS4 -> One -> VRPS4,

et pc spill vil strekke seg enda videre der topp grafikken er bedre en 1.5 og laveste nivå er dårligere en VR på ps4 uansett.

Lenke til kommentar

"So the PDF for NEO was leaked and is available here: https://www.scribd.com/doc/312585554/PS4-5-NEO-pdf

Some tidbits:

----------
Prototype Hardware Returns
To begin at the start of 2017

Mass-produced units will be available prior to prototype returns, but release timing is still TBD

----------
Single package for Original/NEO Systems

PS4 SDK supports both original PlayStation®4system and NEO system

CPU Binary can run on both systems
– /app0/eboot.bin in the package must be shared for Base Mode and NEO Mode
– Sharing other CPU binaries is game developer’s choice.
– sceKernelIsNeoMode() reports whether title is running NEO mode (so you can change the behavior of the title.)


----------
NEO Support with SDK 350

One strategy for NEO game development is to detect the resolution of the connected TV, and
– Prepare a 1920x1080 display buffer when an HDTV is connected
– Prepare a 3840x2160 display buffer, usually using an efficient rendering
technique such as “checkerboard rendering,” when a 4K TV is connected
– Ensure that the NEO frame rate meets or exceeds the frame rate of the game on the original PlayStation 4

SDK 3.500 is designed with this strategy in mind

We will support other strategies as well; the next few pages describe a few of them.
However, we understand that you know your game best and we are happy to engage in conversations about strategies that work for the game but still deliver a great NEO experience for the player.

----------
Lower resolution strategies

Some developers have reported that in order to keep the frame rate of the NEO version above that of the original PlayStation®4, the resolution of the display buffer must be reduced.

In “debug mode,” display buffer resolutions of
3680x2070, 3520x1980, 3360x1890 and 3200x1800 are also supported. You can use one of these, or use an MRT resolution of your choice (e.g. 3200x2160) and scale the final image to one of the supported resolutions. Future SDKs will officially support a broad variety of resolutions.

To recap, with this strategy, the title might
– Prepare a 1920x1080 display buffer when an HDTV is connected.
– Prepare a 3520x1980 display buffer when a 4K TV is connected; NEO will then upscale the image in hardware before outputting to the TV.
– As with all strategies, it is important to ensure that the NEO frame rate meets or exceeds the frame rate of the game on the original PlayStation®4.

----------
Single mode strategies

Some developers would like to have one mode of NEO support rather than two.

Though work is just beginning in this area, some developers are reporting success in creating just a single resolution (e.g. 3520x1980) and scaling it down to 1920x1080 for output to HDTVs

Though SDK 3.500 does not support this type of downscaling, future SDKs will allow it. For SDK 3.500, you will need to scale down the display buffer in your game engine.

To recap, with this strategy, the title might
– Prepare a 3840x2160 (or other) display buffer
– When connected to an HDTV, scale the image to 1080p before outputting (though future SDKs will accept the image without scaling)
– When connected to a 4K TV, output the image as normal

----------
Lower resolutions

Our experience is that using lower resolutions for 4K TV support (such as 1440p) does not create much differentiation from 1080p on an HDTV.

Our hope is that titles will use checkerboard rendering (and similar techniques) to allow for resolutions much closer to 2160p.

We are currently researching lower-cost techniques for increasing resolution (such as the geometry rendering described in the original disclosure meetings.) If you are having difficulties achieving resolutions above 1800p, please do contact your regional Developer Technology Group so we can share our latest learnings."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...