Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er voksen og har lyst å begynne å spille trommer men har ingen sted å øve på, trommer lager jo litt bråk for naboene og jeg vil ikke plage dem.

Det var min drøm da jeg var ung men jeg gjorde det aldri, så hvorfor ikke bare gjøre det nå når jeg har råd og før jeg dør helst. :)

 

Hvor er det folk trommer hen?

Er det steder som tilbyr utleie av lokale med/uten trommer til en overkommelig pris?

Jeg bor i sentral Rogaland.

 

Eller lydisolerer dere et rom hjemme til dette?

Ca pris på dette og hvor effektivt er det, jeg har naboer under meg og vegg i vegg.

 

Jeg vil helst ha akustiske trommer, men hvis dere har gode argumenter for elektroniske så kan jeg tenke på det også, for de har vel en volum knapp eller hva, og kan kobles på en pc etc for direkte innspilling?

 

Er det noe definitivt trommesamfunn/nettsted for trommeslagere?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

du svarte på ditt eget spm, i din nåværende situasjon er digitaletrommer veien å gå.

her vil du bruke headsett og du vil finne ut om dette er noe for deg.

 

så hvis du har kommet så langt at du føler dette er noe du får til å vil fortsette med, skaff deg ett lokale hvor slikt kan brukes uten at du må ta hensyn til andre.

 

start med å kjøpe ett middels bra akustisk sett og ekspander herfra hvis ønskelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja, erfaren og erfaren. Vil ikke si jeg er veldig erfaren selv men har et tradisjonelt trommesett jeg klasker på i ny og ne. Og ja, det bråker veldig. Jeg har egen enebolig så for meg er det ikke store problemet. Har ingen erfaring med proffe digitale sett, har kun brukt billigsetta til Rock Band og Guitar Hero, og begge de røk (jeg spiller rock og lar meg lett rive med..)

 

Det var forøvrig der det begynte for meg. Kanskje kjøpe et av spilla (har kommet nytt GH for ikke så lenge siden tror jeg) og se om det er noe for deg? Det blir i hvert fall billigere enn å kjøpe et tradisjonelt ellet digitalt sett, forutsatt at du har konsoll å spille på såklart. Men det kommer jo litt an på hva slags musikk du er interessert i å lære å spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...