Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med USB.


Anbefalte innlegg

 

Hei,

 

I det siste har det dukka opp noe problemer med USB'en på pc'en min. Følgende har skjedd/blitt gjort av meg.

 

  • Musa disconnecter med plugg-ut/plugg-inn lyd fra USBn, dette varer 0,5-3 sec. Noen ganger bare dør den og lyset under har forsvunnet. Når sistnevnte skjer, må den plugges ut og inn manuelt for å få den til å fungere igjen.
  • Bytta usb port til en foran på maskinen, det samme skjer fortsatt.
  • Noen få ganger har keyboardet også forsvunnet, og 1-2 ganger har usb headsettet disconnecta. Det skjer på samme tid som når musa forsvinner.
 

  • Etter relativt kort tids frustrasjon, så fant eg ut at det var greit å prøve med å reinstallere windows (7) og så oppgraderte til 10 samtidig.Under installasjonen så kunne man merke at musa "hang" litt av og til, men det var bare veldig korte perioder (0,1 sec).
 

  • Etter reinstallering - samme symtomer. I tillegg så skjedde det at eg hadde WoT samt skype på headsett, mens chrome ble castet på TV'en.Plutselig forsvinner lyden fra mitt headsett, mens chrome blir sent som input til han eg snakker med på skype. WoT lydene blir slengt ut på høytalerene.Etter noen sekunder så kommer alt på plass igjen. Dette fortsatte fram til eg tok ein restart.
 

For meg virker det som at usb kontrolleren/hovedkortet eller noe er gåent (eller holder på å ta kvelden). Noen kommentarer eller forslag?

 


Hardware:

INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX 1

AMD Radeon R9 280x

Endret av Nibenay78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sjekke noen ting før du konkluderer med at HK'et er døende.

1. Sjekk at BIOS til hovedkortet er oppdatert til siste versjon.

2. Oppdatere usb driver fra intel, eventuelt asus.

3. Sjekk om det er usb 2.0 eller 3.0 tingene dine er kobla til. Kan være at noe fungerer bedre på 2.0 enn 3.0, selv om det skal være bakoverkompatibelt (kan være relatert til drivertrøbbel)

4. Oppdatere firmware på mus, headset osv hvis det er aktuelt.

Lenke til kommentar

Det er noen gode tips over her. Jeg vil anbefale deg å oppdatere til siste BIOS-versjon (3603, jeg har samme HK) om du ikke allerede har gjort det.

 

Har du en annen maskin du kan teste musa, tastaturet og headsettet på? Eventuelt andre USB-enheter som du vet fungerer 100% og som du kan teste på hovedkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...