Gå til innhold

– Nintendo vil lansere Mario, Zelda og Pokémon i løpet av NX' første halvår


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat kjempegode nyheter slik jeg ser det. De vil med andre ord lansere alle sine godbiter til å begynne med, og ende opp med en spilltørke etterpå slik vi har sett både hos Wii og WiiU?

 

Nintendo har faktisk flere franchiser enn Mario, Zelda og Pokemon. :p Metroid, F-Zero, StarFox, Kid Icarus, Animal Crossing, Donkey Kong, Pikmin, Kirby og Fire Emblem er bare noen. :)

 

Aner ikke hva de driver med når det gjelder Mario, men hadde vært tøft om de lagde en Galaxy-versjon av Super Mario 64 DS. For dere som ikke har spilt det er SM64DS på mange måter en port av SM64 til DS, men med noen store endringer. For det første er Yoshi, Wario og Luigi spillbare, i tillegg til Mario. Man starter som Yoshi, og men de andre blir spillbare når man har reddet dem. Brettene er også mye av de samme som før, men oppdatert for å passe de forskjellige karakterene.

 

Hadde vært tøft om vi fikk en sånn Super Mario Galaxy NX. De kunne ha slått sammen Galaxy og Galaxy 2 til ett spill, laget til noen baner, endret noen en smule og gitt oss flere spillbare folk. :)

Lenke til kommentar

 

Ikke akkurat kjempegode nyheter slik jeg ser det. De vil med andre ord lansere alle sine godbiter til å begynne med, og ende opp med en spilltørke etterpå slik vi har sett både hos Wii og WiiU?

Nintendo har faktisk flere franchiser enn Mario, Zelda og Pokemon. :p Metroid, F-Zero, StarFox, Kid Icarus, Animal Crossing, Donkey Kong, Pikmin, Kirby og Fire Emblem er bare noen. :)

 

Aner ikke hva de driver med når det gjelder Mario, men hadde vært tøft om de lagde en Galaxy-versjon av Super Mario 64 DS. For dere som ikke har spilt det er SM64DS på mange måter en port av SM64 til DS, men med noen store endringer. For det første er Yoshi, Wario og Luigi spillbare, i tillegg til Mario. Man starter som Yoshi, og men de andre blir spillbare når man har reddet dem. Brettene er også mye av de samme som før, men oppdatert for å passe de forskjellige karakterene.

 

Hadde vært tøft om vi fikk en sånn Super Mario Galaxy NX. De kunne ha slått sammen Galaxy og Galaxy 2 til ett spill, laget til noen baner, endret noen en smule og gitt oss flere spillbare folk. :)

 

Jepp jeg vet om Super mario 64, :love: gikk fullstendig amok spillet for mange år siden. :D  Min favoritt siden det kom ut. :green:

Lenke til kommentar

NX høres ut som noe dritt. Unnskyld meg, men vil jeg spille håndholdt så drar jeg frem 3ds'en min. Stuekonsoller foretrekker jeg å spille på tradisjonelt vis. Håper på gode kontrollere denne gang i hvert fall. Wii så wii u. Har lite trua, men får bare håpe på det beste.

 

Slik ryktene sier det så er det en stuekonsoll du kan ta med deg. Du kan altså la den være som en helt normalt konsoll som Wii /Wii U, men kan også ta den med deg hvis du skulle ønske det. Det høres ut som de har puttet alt inn i Wii U paden, med en mottaker for TVen ala Chromecast så vidt jeg husker. Man kan nok da sikker også benytte andre kontrollere til spill som ikke krever touchskjerm (slik som Wii U)

Lenke til kommentar

Suksess eller flopp? Det vil vel bare tiden vise. Har en Wii, som jeg aldri brukte så mye som min gode aldrende Nintendo 64, som jeg fortsatt holder fast med. Var en hardbarka Nintendo fanboy til Gamecube æraen. Etter det dabbet det av, og med tiden kom en PS4 i hus også, hvor det er flere titler jeg foretrekker fremfor mye fra Nintendo. Kommer kanskje av at man blir eldre også, er jo lenge siden NES og SNES sine glansdager ;)

 

Wii var egentlig et spennende konsept, men jeg tror Nintendos naive syn på viktigheten av hardware sammenlignet med konkurrentene har ødelagt mye. Wii var på mange måter nyskapende, og jeg liker fortsatt konseptet. Med WiiU tok de et skritt bakover etter min mening, så nå gjenstår det å se om de gamle gubbene i Nintendo har maktet å lære av sine feil, og nå endelig klarer å snu en dårlig trend blant en av de største konsollgigantene gjennom tidene, noe jeg vil påstå at de var under sine glansdager, eller om de tråkker i den samme bjørnefella igjen. Da frykter jeg det er over og ut for Nintendo som en konsoll, men håper selskapet vil leve videre som en spillprodusent, for jeg liker veldig godt mange av franchisene de fører, og det ville være synd om de også forsvinner.

 

Så tilbake til mitt inngangspørsmål, suksess eller flopp? Får å sitere Blodstrupmoen i Flåklypa: "Time vil shåw" ;)

Lenke til kommentar

 Jo, man kan jo se negativt på det, eller så kan man se det slik at hvis de holder det de lover her, så har NX allerede etter 6 måneder et bedre spillutvalg enn Wii U. :p

Hate for å hate, eller er du komplett ignorant?

Dette er internett. Mer enn plass nok til begge deler. :)

 

Slik ryktene sier det så er det en stuekonsoll du kan ta med deg. Du kan altså la den være som en helt normalt konsoll som Wii /Wii U, men kan også ta den med deg hvis du skulle ønske det. Det høres ut som de har puttet alt inn i Wii U paden, med en mottaker for TVen ala Chromecast så vidt jeg husker. Man kan nok da sikker også benytte andre kontrollere til spill som ikke krever touchskjerm (slik som Wii U)

Er du nå så sikker på det, da? Nintendo har jo sagt hele tiden at NX er et nytt konsept, så jeg er ikke overbevist om at den er en stuekonsoll eller vanlig håndholdt. Vi vet det er "en bærbar konsoll med egen skjerm", så det er lett å tenke at det er en ny 3DS. Men vi vet også at den kan kobles til en dockingstasjon og fungere helt fint som en vanlig stuekonsoll. Men allerede her har vi et problem. Er det en bærbar Wii U eller stasjonær 3DS?

 

Videre har vi dette med at kontrollene kan tas av. Her snakker vi kontrollene i flertall. Det passer ikke for en vanlig bærbar. En ting er at på en vanlig bærbar er skjermen rett foran kontrollene, noe som ikke fungerer med flere kontroller. Men skjermen må også være stor nok til å kunne brukes med flere folk samtidig. Da snakker vi mer iPad-størrelse, og kanskje laptop størrelse. En laptop er jo en bærbar PC, akkurat som NX vil være en bærbar konsoll.

 

På toppen av det hele sier de at kontrollene kan tas av. Men hvis all hardwaren er i selve kontrollene (dvs Wii U-gamepaden), hva trenger man konsollen til i første omgang? Og hva skjer hvis man vil ha flere spillere på en gang. Skal alle ha sin egen konsoll nå? Eller vil konsollen stå i ro, og vi bruker en helt vanlig kontroller hver som ikke gjør stort? NX skal være en etterfølger etter Wii, men for ordens skyld tror jeg de mener at den er rettet mot familier, er lett å bruke og ikke koster stort. Da ser jeg ikke helt for meg at en familie må kjøpe flere konsoller for å koble sammen når de vil spille sammen. Tror nok de bare trenger å kjøpe en konsoll, og eventuelt flere kontrollere. Wii U gamepaden er da også rimelig dyr (hvis den da faktisk er i salg?), men en vanlig kontroller koster ikke stort.

 

Det er dette som interesserer meg mest. "Alle" vil ha det til at det er enten en stasjonær eller håndholdt konsoll, men jeg har sterk mistanke om at mange kommer til å ta grundig feil. Nintendo har gjort veldig mye rart opp gjennom årene, og jeg tror neppe de har tenkt å ligge på latsiden nå. Tror heller de vil prøve å lage en ny, liten revolusjon og tenkte utenfor boksen. Blir spennende å se. Er mulig jeg er på bærtur, men det vet vi ikke får vi får noe mer konkret. Alt vi har så langt er bare rykter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 Jo, man kan jo se negativt på det, eller så kan man se det slik at hvis de holder det de lover her, så har NX allerede etter 6 måneder et bedre spillutvalg enn Wii U. :p

Hate for å hate, eller er du komplett ignorant?
Dette er internett. Mer enn plass nok til begge deler. :)

 

Slik ryktene sier det så er det en stuekonsoll du kan ta med deg. Du kan altså la den være som en helt normalt konsoll som Wii /Wii U, men kan også ta den med deg hvis du skulle ønske det. Det høres ut som de har puttet alt inn i Wii U paden, med en mottaker for TVen ala Chromecast så vidt jeg husker. Man kan nok da sikker også benytte andre kontrollere til spill som ikke krever touchskjerm (slik som Wii U)

Er du nå så sikker på det, da? Nintendo har jo sagt hele tiden at NX er et nytt konsept, så jeg er ikke overbevist om at den er en stuekonsoll eller vanlig håndholdt. Vi vet det er "en bærbar konsoll med egen skjerm", så det er lett å tenke at det er en ny 3DS. Men vi vet også at den kan kobles til en dockingstasjon og fungere helt fint som en vanlig stuekonsoll. Men allerede her har vi et problem. Er det en bærbar Wii U eller stasjonær 3DS?

 

Videre har vi dette med at kontrollene kan tas av. Her snakker vi kontrollene i flertall. Det passer ikke for en vanlig bærbar. En ting er at på en vanlig bærbar er skjermen rett foran kontrollene, noe som ikke fungerer med flere kontroller. Men skjermen må også være stor nok til å kunne brukes med flere folk samtidig. Da snakker vi mer iPad-størrelse, og kanskje laptop størrelse. En laptop er jo en bærbar PC, akkurat som NX vil være en bærbar konsoll.

 

På toppen av det hele sier de at kontrollene kan tas av. Men hvis all hardwaren er i selve kontrollene (dvs Wii U-gamepaden), hva trenger man konsollen til i første omgang? Og hva skjer hvis man vil ha flere spillere på en gang. Skal alle ha sin egen konsoll nå? Eller vil konsollen stå i ro, og vi bruker en helt vanlig kontroller hver som ikke gjør stort? NX skal være en etterfølger etter Wii, men for ordens skyld tror jeg de mener at den er rettet mot familier, er lett å bruke og ikke koster stort. Da ser jeg ikke helt for meg at en familie må kjøpe flere konsoller for å koble sammen når de vil spille sammen. Tror nok de bare trenger å kjøpe en konsoll, og eventuelt flere kontrollere. Wii U gamepaden er da også rimelig dyr (hvis den da faktisk er i salg?), men en vanlig kontroller koster ikke stort.

 

Det er dette som interesserer meg mest. "Alle" vil ha det til at det er enten en stasjonær eller håndholdt konsoll, men jeg har sterk mistanke om at mange kommer til å ta grundig feil. Nintendo har gjort veldig mye rart opp gjennom årene, og jeg tror neppe de har tenkt å ligge på latsiden nå. Tror heller de vil prøve å lage en ny, liten revolusjon og tenkte utenfor boksen. Blir spennende å se. Er mulig jeg er på bærtur, men det vet vi ikke får vi får noe mer konkret. Alt vi har så langt er bare rykter.

Lenge siden sist jeg var her, gitt.

 

Men ja, det er mange ting som ikke stemmer med disse ryktene. Hvordan skal en håndholt være familievennlig? Om du knytter den til TV-en, må en da ha flere kontrollere for å spille sammen på sofaen (som er veldig stor del av Nintendo filosofien".

 

Og når jeg tar den med meg ut, hva skal "familien" spille da?

 

Men la oss si at det er noe sannhet i dette. Da vet vi at om det kommer et håndholdt Pokemon spill som en kan spille på storskjermen hjemme (noe mange fans har hyl om lenge nå) kan det i seg selv selge som bare det. Sleng på Zelda (til lansering?) og håp på at noen tredjepartsutviklere støtter den fra dag en, så kan dette gå passe bra.

 

Også var det Retro, da. Hva dem har holdt på med siden T. Freeze?

 

Er sikker på at Platinum har en avtale med Nintendo igjen (Bayo 3?)

 

Venteleken er i god agng nå.

Lenke til kommentar

Men ja, det er mange ting som ikke stemmer med disse ryktene. Hvordan skal en håndholt være familievennlig? Om du knytter den til TV-en, må en da ha flere kontrollere for å spille sammen på sofaen (som er veldig stor del av Nintendo filosofien".

Og når jeg tar den med meg ut, hva skal "familien" spille da?

Det jeg tenker meg er noe i stil med en bærbar PC. Wii U kan fint sammenlignes med en vanlig PC. Den står i stuen og har ikke tenkt å bevege seg stort. Skal flere spille er det bare å plugge i flere kontrollere. Enkelt og greit. 3DS kan sammenlignes med et nettbrett. Det er stor skjerm og relativt bra batteritid, så du kan lett ta den med hvor som helst og spille hvor som helst. Når du er ferdig er det bare å dytte den i lomma.

 

Det jeg tenker er at NX er mer som en bærbar PC. Når du er hjemme er det bare å dytte den inn i dockingstasjonen, så har du en stasjoner PC. Eller rettere sagt en vanlig konsoll som Wii U. Men vil du på hytta er det bare å ta den med ut av dockingstasjonen. Når du så er på hytta bare slår du den på, kobler til kontrollene og spiller i vei. Godt mulig vil den da kunne kjøre på batteri, skjønt det vil nok garantert være en måte å koble den til strøm på. Da har du en vanlig konsoll på hytten, komplett med skjerm og hele pakken. Den er ikke "bærbar" på samme vis som en 3DS, men den er langt lettere å ta med seg enn en Wii U, PS4 og XBone.

 

Og ja, jeg vet det kan høres rart ut med en sånn konsoll, men den vil absolutt ha mange fordeler. Folk som skal på ferie eller reiser mye i jobben kan lett ta den med seg og koble den opp nesten hvor som helst, akkurat som en bærbar PC. Det er mange som ikke ser vitsen med en bærbar PC heller, da en stasjonær er billigere og kraftigere, og har større skjerm. Selv et nettbrett var "ubrukelig" da det kom. Mange så rett og slett ikke hva det skulle brukes til. I tillegg har vi dette med at maskinvaren ikke er fokus i NX. Hvorfor skulle det være det? Wii U er mer enn kraftig nok til de fleste, så Nintendo trenger bare lage en "bærbar Wii U". Det er godt nok til familier osv. Vil man ha bra grafikk kjøper man vel heller en PS4 eller XBone uansett. Men en "bærbar Wii U" vil være noe helt nytt vi aldri har sett før og fylle et tomrom mange ikke engang vet eksisterer. Akkurat som et nettbrett fylte et tomrom ingen ante var der. :)

Lenke til kommentar

 

Jo, man kan jo se negativt på det, eller så kan man se det slik at hvis de holder det de lover her, så har NX allerede etter 6 måneder et bedre spillutvalg enn Wii U. :p

Hate for å hate, eller er du komplett ignorant?

 

Hahaha, nei, ingen av delene, bare en stakkars forumbruker som prøvde å komme med et spøkefullt stikk (satt på spissen så klart) til Wii U sitt dårlige spillutvalg, og at NX får nytt Zelda veldig tidlig, I motsetning til Wii U som får det først nå. Legg til pokémon, og forhåpentligvis nytt Mario ala 64 og Galaxy, så er det et utvalg som for min del er likestilt eller bedre enn det som er til Wii U. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...