Gå til innhold

– Noen spill vil kjøre litt raskere på Xbox One S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri brukt 600 på et spill. Det er noen få jeg gir 400 for, ellers kjøper jeg for 200 og mindre.

 

Jeg tror konsollbrukere er veldig mye mere prisbevist en pc gamere

 

Hva baserer du den påstanden på? Det er åpenbart konsollbrukere som betaler 600 og mer for spill, ellers hadde de ganske åpenbart ikke blitt priset så høyt. Ganske elementær logikk det. Bare det at prisnivået generelt er høyere på konsoll tyder på det motsatte av det du påstår her. Makta ligger først og fremst hos forbrukerne.

Lenke til kommentar

 

30 spill til 100 kroner dyrere enn pc. Blir 3000 det. Ikke i nærheten av å spare inn en pc og ihvertfall 2 oppgraderinger. 120 spill og man er likt tenker jeg.

 

standard pris PC = 399,- 

standard pris konsoll = 599,-

 

200kr forskjell per spill

 

f.eks doom 579,- playstation store, 399,- Steam.

 

Doom koster kun 199 på Steam, så da har man spart enda mere. Med sider som Humblebundle, så kan man gjøre ganske mange brae deals, så å spare inn en Pc gjør man relativt kjapt visst man er over middels inntressert i spill. Man trenger heller ikke å bruke 10 000kr på en Pc for å få en grei spill opplevelse.

Lenke til kommentar

 

Jeg har aldri brukt 600 på et spill. Det er noen få jeg gir 400 for, ellers kjøper jeg for 200 og mindre.

 

Jeg tror konsollbrukere er veldig mye mere prisbevist en pc gamere

Hva baserer du den påstanden på? Det er åpenbart konsollbrukere som betaler 600 og mer for spill, ellers hadde de ganske åpenbart ikke blitt priset så høyt. Ganske elementær logikk det. Bare det at prisnivået generelt er høyere på konsoll tyder på det motsatte av det du påstår her. Makta ligger først og fremst hos forbrukerne.

Hvor mye man vil bruke på spill er opp til hver enkelt. Jeg tok meg selv som eksempel

Lenke til kommentar

Positivt at XOs greier å gje nokre spill ein liten boost. Men vil helst vite korleis konsollen fikser spilling på 4k HDR. Blir vel kanskje lenge å vente før det eksisterer eit spill som utnytter dette?

 

Edit

Ser at teksten var mulig å misforstå. Mangla noko vesentlig faktisk.

 

Positivt at XOs greier å gje nokre spill ein liten boost. Men vil helst vite korleis konsollen fikser spilling på 4k HDR TV-skjermer. Blir vel kanskje lenge å vente før det eksisterer eit spill som utnytter dette?

Endret av Maabren
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor alle klager på pris på spill. Når N64 kom ut, hva kostet spillene til denne konsollen for 20 år siden? Jo, 600-800 kroner (kom helt ann på hvilket spill)! Pris på spill er det samme i dag som i 1996 - for å følge KPI, burde den laveste prisen på nye spill være 900.

I tillegg koster et nytt spill i Australia like mye som et nytt spil i Norge - slutt og klag på prisene, spill er billig, og synes du det er for dyrt, VENT til prisene faller. Tror du at verden går under selv om du ikke spiller det nyeste av det nyeste? Noen ganger virker det som kommentatorer her inne vil spille et spill før utviklerne i det hele tatt har begynt på programeringen av spillet....

Lenke til kommentar

 

 

 

Disse nye konsollene er nye generasjoner forkledd som oppgraderinger. Spikeren i kista for konsoller tenker jeg snart. Da en 960gtx 4gb kan kjøre nyere spill på ultra/1080p, så blir konsoll litt meningløst. Har PS4 selv, og Xbox 360 før der igjen. Har for tiden ikke spill PC, men vurderer sterkt å investere i en, da dagens konsoller ikke en gang klarte de opprinnelige krav da de kom ut (900p og 720p istedet for 1080p).

 

konsollspillene er dyre, typisk 550kr og er låst til generasjonen. Xbox S koster nesten 4000kr. Nei dette gir ingen mening.

En 960 4 gb kostet vel rundt 2500 da det kom. Ingen som forventer at en konsoll til 3500 skal ha en grafikkprosessor verdt 2500.

 

 

Nei, men vi forventer 60+ fps på ALLE spill, som PC har hatt i over 20 år nå. Alt annet er jo bare pinlig.

Ja. Du er inne på noe der.

Uncharted 4 = pinlig

Last of us = pinlig

Bloodborne = pinlig

Witcher 3 = pinlig

Ori and the blind forrest = pinlig

Forza Motorsport 6 = pinlig

Rise of the Tomb Raider

Sunset Overdrive = pinlig

.....and the list goes on and on.

 

Sorry Mac.

Jeg storkoser meg med min XO og PS4.

Kanonspill til en en konsollpris billigere enn skjermkort alene.

At noen MÅ ha 60fps for å kunne nyte et spill er deres problem.

 

Er så vannvitig glad jeg er ferdig med oppgraderings-racet til PC hvor en må har raskere prosessor, bedre skjermkort, mer minne, neiii.....shit..... nytt hovedkort fordi det gamle ikke støtter nye standarden.

Shit, PSU er blitt for svak til nye nye komponentene.

 

Blåskjerm = pinlig

Enig der. Blåskjerm er lame. Fikk en random blåskjerm her i går. Bare siste måned har det gådd mye penger på datamaskinen. GTX 1080 merktes på lommeboka. I tillegg nye rambrikker og windows 10 ( har en win 7 versjon fra sjørøverbukta ).

 

Bruker ikke så mye penger på annet så for min del syns jeg der er digg å ha grafikk på toppnivå.

 

Regner med at om 3 år så oppgraderer jeg 1080n, men tidligst når det er kommet ett nytt skjermkort som igjen dobbler ytelsen fra dette og gjerne dobbelt så mye minne. Gikk fra 780 -> 1080, 3-8GB minne og 112% mer ytelse. Har jeg den i 3 år koster den ikke mer enn rundt 7kr dagen, mindre enn det mange bruker på kaffe om dagen.

 

Har Xbox One og PS4 i tillegg, men kun til eksklusive titler. 11% økning på Slim Xbox One er en fin liten boost. Da vil spill som går mellom 28-30 fps holde seg mer på 30fps. Derimot scorpio blir maskina som blir spennende. Da må jo alle 30fps være 30 fps hele tiden. I beste fall så får man patch så noen kan settes til 60fps.

 

Om ikke f.eks GTA5 kan spilles på Xbox One Scorpio i 60fps blir det en skikkelig wasted opportunity.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor alle klager på pris på spill. Når N64 kom ut, hva kostet spillene til denne konsollen for 20 år siden? Jo, 600-800 kroner (kom helt ann på hvilket spill)! Pris på spill er det samme i dag som i 1996 - for å følge KPI, burde den laveste prisen på nye spill være 900.

 

Spel på PS var derimot vesentleg billegare, det var jo noko av det N64 sleit med pga. kassettane sine.

Lenke til kommentar

Trudde ikkje pc-gamere var so småelige. Eg trudde heile poenget med pc var å heve seg eit hakk over konsollene (betre bildeflyt og grafikk), ikkje konkurrere i pris.

Enn kjem ikkje langt med 4000,- for ein datamaskin om enn skal spele på den. Og da følger ikkje kontroller eller hdmi/displayport kabel med.

Billige spel finst til konsoll også. Synst ikkje det er eit argument mot konsoll.

Kvifor snakker nokon negativt om konsoller?

Fordi nokre spel bare finst til konsoll kanskje? Eg ser ikkje problemet med å eige begge deler om enn vil spele alle dei gode titlane.

Lenke til kommentar

Trudde ikkje pc-gamere var so småelige. Eg trudde heile poenget med pc var å heve seg eit hakk over konsollene (betre bildeflyt og grafikk), ikkje konkurrere i pris.

Enn kjem ikkje langt med 4000,- for ein datamaskin om enn skal spele på den. Og da følger ikkje kontroller eller hdmi/displayport kabel med.

Billige spel finst til konsoll også. Synst ikkje det er eit argument mot konsoll.

Kvifor snakker nokon negativt om konsoller?

Fordi nokre spel bare finst til konsoll kanskje? Eg ser ikkje problemet med å eige begge deler om enn vil spele alle dei gode titlane.

 

PC er jo en mangfoldig og hele tiden endrende bransje, det er ingen komite som sitter og bestemmer hva poenget er, virkeligheten er som den er, og det er det som bestemmer om man kan konkurrere i pris.

 

Man trenger ikke å komme spesielt langt for å matche en konsoll på ytelse, men det er riktig at innkjøpsprisen er dyrere, men så er spillene billigere, uansett hva du "synes".

 

Alle produkter har negative og positive aspekter ved seg, inkludert konsoll, derfor snakker noen om negative ting og andre om positive. Eller samme folk snakker om både negative og positive ting.

 

Jeg ser heller ikke noe stort problem med å ha begge deler, er det noen som har sagt noe slikt? Men jeg velger ofte å kommentere om folk kommer med uriktig informasjon, riktig informasjon er viktig når folk skal velge.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...