Gå til innhold

– Noen spill vil kjøre litt raskere på Xbox One S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse nye konsollene er nye generasjoner forkledd som oppgraderinger. Spikeren i kista for konsoller tenker jeg snart. Da en 960gtx 4gb kan kjøre nyere spill på ultra/1080p, så blir konsoll litt meningløst. Har PS4 selv, og Xbox 360 før der igjen. Har for tiden ikke spill PC, men vurderer sterkt å investere i en, da dagens konsoller ikke en gang klarte de opprinnelige krav da de kom ut (900p og 720p istedet for 1080p).

 

konsollspillene er dyre, typisk 550kr og er låst til generasjonen. Xbox S koster nesten 4000kr. Nei dette gir ingen mening.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

 

Da en 960gtx 4gb kan kjøre nyere spill på ultra/1080p. 

 

 

960 er ikke et kort som kan makse krevende spill med ok bildeflyt.

 

Har sett hva det kan gjøre i ultra i flere spill i 1080p, kanskje ikke alltid 60fps, men absolutt spillbart

Lenke til kommentar

Disse nye konsollene er nye generasjoner forkledd som oppgraderinger. Spikeren i kista for konsoller tenker jeg snart. Da en 960gtx 4gb kan kjøre nyere spill på ultra/1080p, så blir konsoll litt meningløst. Har PS4 selv, og Xbox 360 før der igjen. Har for tiden ikke spill PC, men vurderer sterkt å investere i en, da dagens konsoller ikke en gang klarte de opprinnelige krav da de kom ut (900p og 720p istedet for 1080p).

 

konsollspillene er dyre, typisk 550kr og er låst til generasjonen. Xbox S koster nesten 4000kr. Nei dette gir ingen mening.

 

Det er enda en ekstrem kostnadforskjell. Vis meg den gtx 960 pcen man får for under 2000. Man må 4x opp i pris Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Disse nye konsollene er nye generasjoner forkledd som oppgraderinger. Spikeren i kista for konsoller tenker jeg snart. Da en 960gtx 4gb kan kjøre nyere spill på ultra/1080p, så blir konsoll litt meningløst. Har PS4 selv, og Xbox 360 før der igjen. Har for tiden ikke spill PC, men vurderer sterkt å investere i en, da dagens konsoller ikke en gang klarte de opprinnelige krav da de kom ut (900p og 720p istedet for 1080p).

 

konsollspillene er dyre, typisk 550kr og er låst til generasjonen. Xbox S koster nesten 4000kr. Nei dette gir ingen mening.

 

En 960 4 gb kostet vel rundt 2500 da det kom. Ingen som forventer at en konsoll til 3500 skal ha en grafikkprosessor verdt 2500.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Disse nye konsollene er nye generasjoner forkledd som oppgraderinger. Spikeren i kista for konsoller tenker jeg snart. Da en 960gtx 4gb kan kjøre nyere spill på ultra/1080p, så blir konsoll litt meningløst. Har PS4 selv, og Xbox 360 før der igjen. Har for tiden ikke spill PC, men vurderer sterkt å investere i en, da dagens konsoller ikke en gang klarte de opprinnelige krav da de kom ut (900p og 720p istedet for 1080p).

 

konsollspillene er dyre, typisk 550kr og er låst til generasjonen. Xbox S koster nesten 4000kr. Nei dette gir ingen mening.

En 960 4 gb kostet vel rundt 2500 da det kom. Ingen som forventer at en konsoll til 3500 skal ha en grafikkprosessor verdt 2500.

 

 

Nei, men vi forventer 60+ fps på ALLE spill, som PC har hatt i over 20 år nå. Alt annet er jo bare pinlig.

Lenke til kommentar

 

 

Disse nye konsollene er nye generasjoner forkledd som oppgraderinger. Spikeren i kista for konsoller tenker jeg snart. Da en 960gtx 4gb kan kjøre nyere spill på ultra/1080p, så blir konsoll litt meningløst. Har PS4 selv, og Xbox 360 før der igjen. Har for tiden ikke spill PC, men vurderer sterkt å investere i en, da dagens konsoller ikke en gang klarte de opprinnelige krav da de kom ut (900p og 720p istedet for 1080p).

 

konsollspillene er dyre, typisk 550kr og er låst til generasjonen. Xbox S koster nesten 4000kr. Nei dette gir ingen mening.

En 960 4 gb kostet vel rundt 2500 da det kom. Ingen som forventer at en konsoll til 3500 skal ha en grafikkprosessor verdt 2500.

 

 

Nei, men vi forventer 60+ fps på ALLE spill, som PC har hatt i over 20 år nå. Alt annet er jo bare pinlig.

Ja. Du er inne på noe der.

Uncharted 4 = pinlig

Last of us = pinlig

Bloodborne = pinlig

Witcher 3 = pinlig

Ori and the blind forrest = pinlig

Forza Motorsport 6 = pinlig

Rise of the Tomb Raider

Sunset Overdrive = pinlig

.....and the list goes on and on.

 

Sorry Mac.

Jeg storkoser meg med min XO og PS4.

Kanonspill til en en konsollpris billigere enn skjermkort alene.

At noen MÅ ha 60fps for å kunne nyte et spill er deres problem.

 

Er så vannvitig glad jeg er ferdig med oppgraderings-racet til PC hvor en må har raskere prosessor, bedre skjermkort, mer minne, neiii.....shit..... nytt hovedkort fordi det gamle ikke støtter nye standarden.

Shit, PSU er blitt for svak til nye nye komponentene.

 

Blåskjerm = pinlig

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Disse nye konsollene er nye generasjoner forkledd som oppgraderinger. Spikeren i kista for konsoller tenker jeg snart. Da en 960gtx 4gb kan kjøre nyere spill på ultra/1080p, så blir konsoll litt meningløst. Har PS4 selv, og Xbox 360 før der igjen. Har for tiden ikke spill PC, men vurderer sterkt å investere i en, da dagens konsoller ikke en gang klarte de opprinnelige krav da de kom ut (900p og 720p istedet for 1080p).

 

konsollspillene er dyre, typisk 550kr og er låst til generasjonen. Xbox S koster nesten 4000kr. Nei dette gir ingen mening.

En 960 4 gb kostet vel rundt 2500 da det kom. Ingen som forventer at en konsoll til 3500 skal ha en grafikkprosessor verdt 2500.

 

 

Nei, men vi forventer 60+ fps på ALLE spill, som PC har hatt i over 20 år nå. Alt annet er jo bare pinlig.

Ja. Du er inne på noe der.

Uncharted 4 = pinlig

Last of us = pinlig

Bloodborne = pinlig

Witcher 3 = pinlig

Ori and the blind forrest = pinlig

Forza Motorsport 6 = pinlig

Rise of the Tomb Raider

Sunset Overdrive = pinlig

.....and the list goes on and on.

 

Sorry Mac.

Jeg storkoser meg med min XO og PS4.

Kanonspill til en en konsollpris billigere enn skjermkort alene.

At noen MÅ ha 60fps for å kunne nyte et spill er deres problem.

 

Er så vannvitig glad jeg er ferdig med oppgraderings-racet til PC hvor en må har raskere prosessor, bedre skjermkort, mer minne, neiii.....shit..... nytt hovedkort fordi det gamle ikke støtter nye standarden.

Shit, PSU er blitt for svak til nye nye komponentene.

 

Blåskjerm = pinlig

 

 

Svada. Har ikke kjøpt en eneste oppgradering som har noe å si for spillytelsen til min PC siden 2012. Drar alt som jeg spiller lett på 60+ fps og det er med ett skjermkort som yter ca det samme som ps4. PC er bare dyrt hvis du selv vil det. Sparer jo haugevis på prisene på spillene å. Kjøpte akkurat det nyeste Lego Star Wars til PC for 299. Barna sin versjon som jeg kjøpte til deres PS3 kostet 599. XBox One S blir kjøpt ganske snart, men det stopper aldri å forundre meg hvor lave krav enkelte har til spill-kvaliteten.  

Lenke til kommentar

Fordi det er spillet og ikke stats som er viktig for oss?

 

Billigere spill er et poeng. Men tror man skal kjøpe mange spill før det økonomisk lønner seg med pc.

Med alle tilbud som man finner på nett, samt alle gratis spillene. Så tror jeg du har tjent inn forskjellen ganske kjapt. 

Ganske kjekt at spillene også er bakoverkompatible på Pc. 

Lenke til kommentar

Jeg betalte 2800 for en xbox 360 elite. Den humper og går enda etter temmelig mange år og jeg spilte på den senest i går. Spill er på tilbud på konsoller også.

 

Jeg tror det er svært vanskelig å konkurrere mot det økonomisk.

 

Som nevnt, spørs hvor mange spill man kjøper, har man 30 spill feks, så vil jeg si PC er billigere, så er det mye eller lite? Personlig har jeg fler, men mange har jo også færre enn det.

 

AtW

Lenke til kommentar

30 spill til 100 kroner dyrere enn pc. Blir 3000 det. Ikke i nærheten av å spare inn en pc og ihvertfall 2 oppgraderinger. 120 spill og man er likt tenker jeg.

 

standard pris PC = 399,- 

standard pris konsoll = 599,-

 

200kr forskjell per spill

 

f.eks doom 579,- playstation store, 399,- Steam.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...