Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Siemens IQ100 Vaskemaskin Feilkode E:00 - Hva betyr det?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vaskemaskinen min (Siemens IQ100) er under 1 år gammel. Fikk den i gave og dermed ingen kvittering. Jeg har nå nylig fått en feilkode som er E:00. Noen som vet hva dette betyr ? 

 

Har også ringt Siemens, men de kunne ikke komme før om 7 dager. 7 dager uten å få vasket klær er lenge... 

 

Hjelp???? 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Vaskemaskinen min (Siemens IQ100) er under 1 år gammel. Fikk den i gave og dermed ingen kvittering. Jeg har nå nylig fått en feilkode som er E:00. Noen som vet hva dette betyr ? 

 

Har også ringt Siemens, men de kunne ikke komme før om 7 dager. 7 dager uten å få vasket klær er lenge... 

 

Hjelp???? 

 

 

Hei.

 

Når oppstår denne feilkoden? 

 

Jeg har en Siemens iq700 - vaskemaskin hvor jeg fikk opp feilkode på slutten av vaskeprogram. Etter kontakt med Siemens, fikk jeg beskjed om å vende støpselet 180 grader i stikkontakten. Ja, du hørte riktig! Prøv å vend støpselet 180 grader. Det kan fungere. 

 

Enda har jeg ikke skjønt hva som forårsaker dette. Men det har visstnok noe med strøminntaket i maskinen å gjøre. Den liker visst ikke IT -nettet (en form for distribusjonsnett for kraft).  

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Vaskemaskinen min (Siemens IQ100) er under 1 år gammel. Fikk den i gave og dermed ingen kvittering. Jeg har nå nylig fått en feilkode som er E:00. Noen som vet hva dette betyr ? 

 

Har også ringt Siemens, men de kunne ikke komme før om 7 dager. 7 dager uten å få vasket klær er lenge... 

 

Hjelp???? 

 

 

Hei.

 

Når oppstår denne feilkoden? 

 

Jeg har en Siemens iq700 - vaskemaskin hvor jeg fikk opp feilkode på slutten av vaskeprogram. Etter kontakt med Siemens, fikk jeg beskjed om å vende støpselet 180 grader i stikkontakten. Ja, du hørte riktig! Prøv å vend støpselet 180 grader. Det kan fungere. 

 

Enda har jeg ikke skjønt hva som forårsaker dette. Men det har visstnok noe med strøminntaket i maskinen å gjøre. Den liker visst ikke IT -nettet (en form for distribusjonsnett for kraft).  

 

 

 

 

Hei! :)

 

Takk for svar.  

 

Jeg har prøvd alt mulig, men fungerer ikke. Den kommer så fort jeg har satt maskinen i kontakt. Man kan trykke på hva mann enn vil uten at maskinen reagerer i det heletatt. Ble bedt om å ringe Pelles Verksted fra Tønsberg?  

 

- Hadde en serviceteknikker for over en uke siden, men han mente at kretskortet hadde gått. Sa at han skulle bestille og montere nytt kretskort mandag eller tirsdag 15/16 -08, men har ennå ikke kommet. Utrolig dårlig service. 

 

Ble frustrert og ble nødt til å investere i ny vaskemaskin, kjøpte denne gangen en Samsung. 

 

Takk til Siemens og Pelles Verksted som er såpass trege. Tatt nesten 4 uker nå. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jeg hadde Pelles Verksted på besøk for reparasjon av Vaskemaskin Siemens IQ100.

 

Første gangen var han der i 10 minutter og sa at han skulle bestille en ny del (kretskort). Andre gangen var han der i 25 minutter og installerte så det nye kretskortet.

 

Nå skal jeg faktureres for 4500 kr. Er ikke det litt for stiv pris da vaskemaskinen i seg selv koster 4000? Noen som har erfaring med slike ting? 

 

Dette går ikke på garanti da kvittering finnes ikke som følge av at jeg har mottatt den som innflytningsgave.. =/ 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg hadde Pelles Verksted på besøk for reparasjon av Vaskemaskin Siemens IQ100.

 

Første gangen var han der i 10 minutter og sa at han skulle bestille en ny del (kretskort). Andre gangen var han der i 25 minutter og installerte så det nye kretskortet.

 

Nå skal jeg faktureres for 4500 kr. Er ikke det litt for stiv pris da vaskemaskinen i seg selv koster 4000? Noen som har erfaring med slike ting? 

 

Dette går ikke på garanti da kvittering finnes ikke som følge av at jeg har mottatt den som innflytningsgave.. =/ 

 

 

Om maskinen er under 5 år gammel, skal det vel dekkes av vanlig reklamasjonsrett. 

Lenke til kommentar

Fikk min reperasjon på en oppvaskmaskin fra ikea dekket på reklamasjon uten kvittering pga jeg fant ut på et nummer på at den var produsert for under 5 år siden.

 

 

Får jeg lov til å spørre hvordan nr så ut og hvor det stod pga. på den maskinen så står flere nr. ? 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg hadde Pelles Verksted på besøk for reparasjon av Vaskemaskin Siemens IQ100.

 

Første gangen var han der i 10 minutter og sa at han skulle bestille en ny del (kretskort). Andre gangen var han der i 25 minutter og installerte så det nye kretskortet.

 

Nå skal jeg faktureres for 4500 kr. Er ikke det litt for stiv pris da vaskemaskinen i seg selv koster 4000? Noen som har erfaring med slike ting? 

 

Dette går ikke på garanti da kvittering finnes ikke som følge av at jeg har mottatt den som innflytningsgave.. =/ 

Når det gjelder prisen, så er bare frammøte og litt jobb vanligvis nærmere 1500 kr. Så med 2 besøk og deler kan det fort bli 4500 kr. En annen ting er at en seriøs servicemann burde snakke med kunden om dette før det blir utført arbeid som er omtrent like kostbart som nytt produkt.

 

At kvittering ikke finnes er nok feil. Det som er korrekt er at du ikke har kvitteringen. De som kjøpte maksinen fikk helt sikkert kvittering, og hvis de ikke har tatt vare på den så kan det vanligvis skaffes kopi fra butikke hvor den er solgt.

 

 

 

 

 

 

Fikk min reperasjon på en oppvaskmaskin fra ikea dekket på reklamasjon uten kvittering pga jeg fant ut på et nummer på at den var produsert for under 5 år siden.

Får jeg lov til å spørre hvordan nr så ut og hvor det stod pga. på den maskinen så står flere nr. ? 

På Siemens/Bosch er FDxxxx info om produksjonsdato (mnd/år): http://www.selfix-uk.co.uk/Date_code_information.html

 

At man får dekket reparasjon som reklamasjon uten kvittering er ikke vanlig. Kvitteringen er et bevis på når og hvordan maskinen er kjøpt. Det er f.eks. forskjell på om det er kjøpt som forbrukerkjøp eller firmakjøp (B2B). Og for å ta det mer ekstreme, så er det hverken garanti eller reklamasjonsrett på tyvgods uansett produksjonsdato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...