Gå til innhold

Angående inntekt og studielån.


Cattan

Anbefalte innlegg

Lurer på det med inntekt og støtte fra Lånekassen. Kommer til å tjene over grensen de oppgir på sidene sine dette året (2016). Men lurer på om det spiller inn på studielånet som jeg hadde begge semestrene 2015/2016, eller om det telles i skoleåret 2016/2017?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på det med inntekt og støtte fra Lånekassen. Kommer til å tjene over grensen de oppgir på sidene sine dette året (2016). Men lurer på om det spiller inn på studielånet som jeg hadde begge semestrene 2015/2016, eller om det telles i skoleåret 2016/2017?

 

Litt usikker på hva du spør etter, men det er en annen grense for mindre enn 8 måneders studier. Altså om du starter nå så er det en annen grense i år, tror den er på rundt 400 000. 

 

Du får uansett studielån, men stipendet detter vekk om en tjener for mye.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

 

Lurer på det med inntekt og støtte fra Lånekassen. Kommer til å tjene over grensen de oppgir på sidene sine dette året (2016). Men lurer på om det spiller inn på studielånet som jeg hadde begge semestrene 2015/2016, eller om det telles i skoleåret 2016/2017?

 

Litt usikker på hva du spør etter, men det er en annen grense for mindre enn 8 måneders studier. Altså om du starter nå så er det en annen grense i år, tror den er på rundt 400 000. 

 

Du får uansett studielån, men stipendet detter vekk om en tjener for mye.

 

 

Hadde støtte høst 2015 og vår 2016, men skal ikke ha nå høst 2016 og vår 2017. Spiller inntekten inn på lån+stipend som jeg fikk det skoleåret som er gått? :p

Lenke til kommentar

 

 

Lurer på det med inntekt og støtte fra Lånekassen. Kommer til å tjene over grensen de oppgir på sidene sine dette året (2016). Men lurer på om det spiller inn på studielånet som jeg hadde begge semestrene 2015/2016, eller om det telles i skoleåret 2016/2017?

 

Litt usikker på hva du spør etter, men det er en annen grense for mindre enn 8 måneders studier. Altså om du starter nå så er det en annen grense i år, tror den er på rundt 400 000. 

 

Du får uansett studielån, men stipendet detter vekk om en tjener for mye.

 

 

Hadde støtte høst 2015 og vår 2016, men skal ikke ha nå høst 2016 og vår 2017. Spiller inntekten inn på lån+stipend som jeg fikk det skoleåret som er gått? :p

 

 

Ja det du tjener nå vill spille inn på støtten du har fått i 2016, men som sagt er det en høyere grense siden du ikke har støtte hele året. 

Lenke til kommentar

Har du studiestøtte i mer enn sju måneder (= hele kalenderåret i de aller fleste tilfeller) i 2016 er inntektsgrensen 168 059. Ellers er grensen 420 148 for dem som har støtte i sju måneder eller mindre i løpet av 2016.

 

https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/inntekt-og-formue/

 

Inntektsgrensene følger ligningsår (kalenderår), ikke skoleår. Hva du hadde i støtte og inntekt i løpet av kalenderåret 2015 har ingen innvirkning på hva du får i støtte i 2016. Så lenge det ikke fører til at formuen din er over formuegrensen, selvsagt.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...