Gå til innhold

Root/installere custom rom LG G3


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Prøver å få rootet min LG G3 slik at jeg kan få installert en eller annen custom rom med nyeste android. Men etter å ha prøvd forskjellige metoder har jeg ikke klart å lykkes.

De fleste metodene jeg har prøvd har vært 1 år gamle, og leser at folk sier at med den nyeste firmeware funker det ikke å roote.

 

Så lurer på om det er noen som har lykkes med å roote LG G3 i nyere tid? Eventuelt fått installert custom rom uten root?

 

Vil helst fått rootet slik at jeg kunne fjerne uønskete apper og klokket ned litt (for å få litt bedre batteri). Men er glad hvis jeg bare får til å få installert custom rom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker også å gjøre det, hvis jeg får klart å reklamere for telefonen først :p Den vil ikke skrus på, fanges i en ond sirkel.. For å skru den på må jeg ha laderen i.. Overopphetes og skrus av.. Ingen synlige riper.. Crack issues..

 

Ihvertfall back to emnet.. har installert cyanogenmod på min samsung s3, kjører current 4.4- har ikke oppdatert den på lenge da- siden jeg har gått over til windows phone :)

 

Cyanogenmod var veldig enkelt å installere og kan forsåvidt "overklokke/klokke ned" har selv ikke prøvd, se her for info

 

 

-Kel

Lenke til kommentar

http://lgg3root.com

Her står vel både om root og twrp

 

Har prøvd det som står der. Men ingen suksess. Alt ser ut til å gå bra (ingen feilmeldinger etc). Men når jeg bruker rootcheck så får jeg opp at telefonen ikke er rootet, og har heller ikke supersu installert.

Men artiklene er jo 1 år gamle. Så er redd for at LG har fikset feilen som utnyttes i akkurat den metoden. 

 

Tenker også å gjøre det, hvis jeg får klart å reklamere for telefonen først :p Den vil ikke skrus på, fanges i en ond sirkel.. For å skru den på må jeg ha laderen i.. Overopphetes og skrus av.. Ingen synlige riper.. Crack issues..

 

Ihvertfall back to emnet.. har installert cyanogenmod på min samsung s3, kjører current 4.4- har ikke oppdatert den på lenge da- siden jeg har gått over til windows phone :)

 

Cyanogenmod var veldig enkelt å installere og kan forsåvidt "overklokke/klokke ned" har selv ikke prøvd, se her for info

 

 

-Kel

 

Må ha rootet telefonen for å få installert cyanogenmod på LG G3 ser det ut som. Og det er selve rootingen jeg sliter med. Har derfor ikke kommet så langt at jeg kan installere custom roms.

 

En må vell forsåvidt roote telefonen for å installere custum room på alle telefoner tror jeg..

 

Guide: https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_d855

Hvis du ikke har gjort det før kan youtube hjelpe stort :)

 

Yep det er det jeg tror også. Men det er selve rootingen jeg ikke får til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

 

http://lgg3root.com

Her står vel både om root og twrp

 

Har prøvd det som står der. Men ingen suksess. Alt ser ut til å gå bra (ingen feilmeldinger etc). Men når jeg bruker rootcheck så får jeg opp at telefonen ikke er rootet, og har heller ikke supersu installert.

Men artiklene er jo 1 år gamle. Så er redd for at LG har fikset feilen som utnyttes i akkurat den metoden. 

 

Tenker også å gjøre det, hvis jeg får klart å reklamere for telefonen først :p Den vil ikke skrus på, fanges i en ond sirkel.. For å skru den på må jeg ha laderen i.. Overopphetes og skrus av.. Ingen synlige riper.. Crack issues..

 

Ihvertfall back to emnet.. har installert cyanogenmod på min samsung s3, kjører current 4.4- har ikke oppdatert den på lenge da- siden jeg har gått over til windows phone :)

 

Cyanogenmod var veldig enkelt å installere og kan forsåvidt "overklokke/klokke ned" har selv ikke prøvd, se her for info

 

 

-Kel

 

Må ha rootet telefonen for å få installert cyanogenmod på LG G3 ser det ut som. Og det er selve rootingen jeg sliter med. Har derfor ikke kommet så langt at jeg kan installere custom roms.

 

En må vell forsåvidt roote telefonen for å installere custum room på alle telefoner tror jeg..

 

Guide: https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_d855

Hvis du ikke har gjort det før kan youtube hjelpe stort :)

 

Yep det er det jeg tror også. Men det er selve rootingen jeg ikke får til.

 

 

Du trenger ikke root for å installere en ROM, du trenger TWRP/CWM

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

 

 

 

 

Du trenger ikke root for å installere en ROM, du trenger TWRP/CWM

 

 

De fleste plassene jeg har lest sier at LG G3 må være root for å kunne installere TWRP.

 

 

Root er kun for å få tilgang til systemfiler i Android. TWRP kan flashes på telefonen så lenge bootloader er unlocked.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...