Gå til innhold

Har flere tusen pokémon-kort, å lurer på om tiden har kommet for å selge?


Anbefalte innlegg

Usikker på hvor jeg skulle ha postet dette, men lillebroren min kjøpte 1000-2000 pokemon-kort for noen år siden, å vi lurer på om tiden har kommet for å selge!?

 

Problemet er at vi har null peiling på dette, og usikker på hva kortene er verdt osv.. Så det vi lurer på er om det fins noe sted vi kan ta med kortene for å få vite hva de er verdt?

 

Setter pris på all hjelp.  :)

 

(beklager hvis dette er feil underforum, fant ingen som passet bedre)

Endret av Flow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, altså, jeg tror ikke de ansatte nødvendigvis vet så mye, men i hvert fall her i Bergen er det et standhaftig Pokemon-miljø på Outland som har holdt det gående uavbrutt siden starten. Er det noen som kan verdsette noe slikt må det vel være dem. Vet ikke hvordan ståa er i andre byer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Først og fremst så er det jo å sortere litt, er det snakk om 2k med div. energi kort så er de jo verdt hundre kroner maks. Er det snakk om 2k med første generasjons Charizard så splitt de opp og selg et og et slik at markeds prisen ikke synker som stein :) Et tips er jo å sjekke ut avsluttet auksjoner på ebay for en viss pekepinne på hvor de ligger i pris. Hvor mange som samler og har et eventuelt kjøpepotensiale her til lands har jeg null ide om. Men hold oss gjerne oppdatert :)

Lenke til kommentar

Hvem har lyst på tusenvis av gamle kort som ikke kan brukes i turneringer lengre? Tror du må finne ut hva som er mest verdifullt og prøve å kvitte deg med dem først. Å bare legge ut en Finn-annonse med "Tusenvis av pokemon-kort" hjelper neppe. Samlere er ute etter spesielle kort.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har samlet på eldre Pokemon kort i flere år nå, og har mye kunnskap rundt kjøp og salg av dette. Jeg går ut ifra at dere har kort fra 1998-2006 (Base, Gym, Neo, E-series eller ADV/EX-series). Om kortene du har er fra 2006-2014 er det nesten ikke noe poeng i å ta seg bryet med å forsøke å selge dette, da det knapt er noen interesse for disse kortene (med mindre du har full-arts i god stand).

 

Generelt:

 

1. Samlere ønsker ikke kort, hverken standardkort eller holofoil som ikke er i god stand. Med begrepet "god stand" mener jeg minimalt med ripe/hvite flekker bak/rundt kantene på kortet. Bare dette trekker verdien kraftig ned, og prisen på et kort synker enda kraftigere om det er noen form for synlig skade foran på kortet. Aller helst skal det ikke være en eneste form for skade på kortet om du ønsker å selge det for en godt pris (dvs at det skal se ut som om kortet har kommet rett ut fra en pakke). Guide: http://www.ebay.com/gds/How-to-Grade-Pokemon-Cards-Properly-/10000000175923558/g.html

 

2. Om du har kort som er fra '98-'02 bør de være 1st. edition, og oppfylle kriteriene om god stand (Engelske kort som er fra '02 og utover er kun "unlimited", 1st edition eksisterer ikke). Så med mindre du har holofoil ("glins") som er 1st. edition (og i fantastisk stand) er ikke kortene dine verdt spesielt mye. De er rett og slett ikke ettertraktet av samlere. Om du har base set kort som er shadowless er det også et stort +. Shadowless guide: http://www.ebay.com/gds/What-is-a-SHADOWLESS-Pokemon-Card-/10000000177666025/g.html

 

3. "Ultra rares" er som regel verdt en del mer enn vanlige kort, selv om de er i dårligere stand. Eksempler på disse kortene er "shining", "crystal", "gold stars" og "EX". I god stand kan disse kortene være verdt veldig mye penger (hovedsakelig Crystal Charizard / Shining Charizard / Gold Star Charizard). EX kort er verdt betraktelig mindre, men det er et stort marked for disse også. Guide til "sjeldne" korthttp://primetimepokemon.blogspot.dk/p/definitions-of-special-type-pokemon.html

 

4. Ditt kort er sannsynligvis ikke verdt like mye som de du finner liggende på ebay, hovedsaklig fordi disse kortene er gradert av PSA, eller er i ekstremt bra stand. Ikke prøv å lur deg selv, finn et kort i tilsvarende stand som ditt, og baser verdien på kortet ditt ut i fra hva lignende kort har blitt solgt for på ebay (completed listings).

 

Har du kort som er fra 2006 og utover, ikke ta dere bryet. Er ikke noe bærekraftig marked for disse kortene (enda). Er mange som tror at kortene deres fra barndommen kommer til å være verdt en del penger om noen år. Dette er dessverre ikke fakta. I 9,5/10 tilfeller er ikke kortene dine verdt noe, og de vil ikke være verdt noe om 20 år heller. Hard truth.

 

Om du ikke vet hvilke "set" kortene dine er fra: http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/List_of_Pok%C3%A9mon_Trading_Card_Game_expansions

 

Bra video for beginners: 

 

Tar gjerne i mot flere spørsmål. 

 

Til slutt:

Om du har kort fra noen av disse settene, vær OBS. da de kan være verdt en del. Gjør research:

 

1. 1ST. edition Base Set 

2. 1ST edition Neo Revelation (hovedsakelig "Shining Magikarp" og "Shining Gyarados". Verdt litt selv om de ikke er 1ST edition).

3. 1ST edition Neo Destiny ("Shining" kort er verdt en del selv om de ikke er 1ST edition).

4. E-series Aquapolis ("Crystal Lugia").

5. E-Series Skyridge (Sjeldent set for tiden, Crystal kortene (spesielt "Crystal Charizard" er verdt MYE penger).

6. Alle "Gold Star" kort fra "EX Team Rocket Returns" til "EX Dragon Frontiers" + "Charizard EX".  

Endret av PlayfulMushroom
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg hadde ventet andre 20 år eller noe sånt før jeg så etter å selge. Husk at jo færre det er av dem igjen jo mer er de verdt, og ALLE som vokste opp hadde/har pokemonkort ett eller annet sted.

 

Jeg hadde en enorm samling over 7 år, men jeg klarer ikke finne de igjen, har lett overalt :( Hadde sånn perm og greier. Er 99,99% sikker på at jeg ikke har kastet/solgt/gitt bort, så de må ligge et sted. dfsdfasdfadsf

Lenke til kommentar

Usikker på hvor jeg skulle ha postet dette, men lillebroren min kjøpte 1000-2000 pokemon-kort for noen år siden, å vi lurer på om tiden har kommet for å selge!?

 

Problemet er at vi har null peiling på dette, og usikker på hva kortene er verdt osv.. Så det vi lurer på er om det fins noe sted vi kan ta med kortene for å få vite hva de er verdt?

 

Setter pris på all hjelp.  :)

 

(beklager hvis dette er feil underforum, fant ingen som passet bedre)

se på ebay, kan få solgt til en god pris der vil jeg tro :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...