Gå til innhold

Er Hillary Clinton frisk nok til å bli president?


Anbefalte innlegg

Minst to ganger nå har alvorlige nevrologiske 'tics' eller hjerneskade blitt tatt opp på film. Muligens fler (som f.eks når hun trynet på vei inn et fly), men media er merkelig tyste.

Clinton har slitt med blodpropper i hjernen siden 2013. Jeg lurer på om det er derfor hun valgte Tim Kaine - en som står for det samme som henne - heller enn en progressiv slik folk krevde, fordi hun kan bli nødt til å fratre pga. helsetilstanden.

 

 

Første
https://imgur.com/wFovN4O

 

 

 

Andre

 

 

 

Og i tillegg flere rapporterte episoder, samt minst ett fall som ble fanget på video.

Hva tror dere? Er dette 'tics'? Eller nevrologisk skade? Eller noe annet? Skade på delen av hjernen som behandler synsinntrykk?

Endret av misanthrope
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men media er merkelig tyste.

Merkelig tyste? Dette er ting både CNN og mange andre har dekket siden 2012.

 

http://www.cnn.com/2012/12/31/politics/hillary-clinton-hospitalized/

http://www.breitbart.com/big-government/2016/01/06/law-enforcement-officials-medical-professionals-theres-something-seriously-wrong-hillary-clintons-health/

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3452950/Hillary-wears-glasses-campaign-trail-time-late-night-event-Las-Vegas-coughing-fit-admission-worries-health.html

 

Jeg husker selv når dette ble omtalt en rekke ganger på selveste CNN (som noen velger å kalle Clinton News Network) for etpar år siden. Kanskje de ikke favoriserer henne så mye som enkelte tror.

 

PolitiFact tittet på dette i 2014 etter noen pussige påstander fra Karl Rove (en Fox-kommentator) om at hun hadde tilbragt 30 dager på sykehus pga. hoderystelse og etter dette brukte briller for folk med TBI (traumatic brain injury).

http://www.politifact.com/punditfact/statements/2014/may/14/karl-rove/rove-clinton-hospital-stay-and-glasses-point-traum/

Kort oppsummert: Påstanden var falsk, det var 4 dager og ikke 30, og det er ikke unormalt at det oppstår midlertidige synsforstyrrelser i tiden etter en hjernerystelse. 

 

At at en person på 68 år bruker briller av og til, og har litt helse-issues er knapt unormalt. At HRC's helse er så mye verre enn en normal 68-åring at hun ikke takler kontorjobben (omfattende som den kan være), er vel tvilsomt så lenge legeattesten hennes er ok.

 

Men merkelig tyste? Seriøst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det samme spørsmålet kan man jo stille Trump... Jeg er glad jeg ikke er en amerikaner i år, som må velge mellom om det skal være pest eller kolera som skal styre landet de neste 4 årene. Synd Bernie ble motarbeidet av eget parti, og at det er for sent for fru Obama til å stille opp. Ikke at jeg er fan av team Obama, men jeg tror amerikanerne kunne ha hatt godt av 4 år til med de.

Lenke til kommentar

 

Men merkelig tyste? Seriøst.

 

 

 

Seriøst? Du lenker til fire artikler som ikke hadde noe med de siste episodene å gjøre. Under valgkampen har det vært tyst om Hillarys potensielle hjerneskade. I stedet snakker man om håret og hudfargen til Donald Trump. Seriøst.

 

Jeg linker til medieomtale av tingene disse mistankene om påståtte hjerneskader stadig forsøkes linket til. Hendelsene ble rapportert av mange medier. Det ble også rapportert senere da folk så henne med spesielle briller. Det ble igjen dekket da kommentatorer på høyresiden prøvde å gjøre mer ut av det enn det var grunn til, og de er igang igjen nå under valgkampen. Så seriøst, ja. Men påståtte hjerneskader og alvorlige nevrologiske ticks blir ikke særlig dekket i seriøse medier ifbm. valgkampen fordi det er løse rykter uten hold, uten reell dekning i fakta men noens oppfatning av et "funny face", generert av kritikerne som hun har mange av. Svært mange, og ivrige.

Hvis du har fulgt med så burde du se den røde tråden gjennom hele dette.

 

I det øverste bildet reagerer de begge på noe som skjer foran dem, Hillary både mer og raskere enn Bill. Hun gjør en påtatt munter ablegøye under en festlig anledning, det er det hele. Her har man cherrypicket et øyeblikk hvor man ikke ser hva hun reagerer på, kun reaksjonen. Det som skjer er at en stor mengde ballonger slippes fra taket, etter at hun som første kvinne i amerikansk historie er nominert til president for et av de to største partiene, og er med det første kvinne med reell mulighet til å bli president. Som nevnt: festlig anledning. Det ble skrevet om reaksjonen bla. her: http://www.itv.com/news/2016-07-29/clintons-react-with-childlike-glee-to-balloon-finale/

Hvis man kjenner omstendighetene forstår en at dette mest sannsynlig er noe helt annet enn en "alvorlig nevrologisk tick".

 

Er man derimot en kritiker og ønsker å gjøre det til noe det ikke er, så klipper man henne ut i et bilde som dette uten å angi sammenhengen:

stream_img.jpg

Oida, hun må være spik spenna gærn, eller hva? Nei... bare nei.

 

I videoen ser man lett at hun gjør en ablegøye hvor hun overdriver "overraskelsen", og man ser hva/hvem hun responderer til på en fleipete og litt klønete måte. For det kan virke klønete og overdrevet muntert, selv som en ablegøye, men noe skal man vel ha å henge spekulasjonene sine på.

Hun har en tendens til å være klønete med sånt, spesielt i overgangen i sammenhenger som inneholder både seriøse og festlige øyeblikk. Hun prøver å vise seg som munter, ikke hjerneskadd. Forskjellen ser ikke nødvendigvis veldig stor ut for enkelte. Spesielt hvis man har antipati mot Clinton og kan klippe akkurat rette øyeblikk hvor man kan fokusere på noe som ser rart ut om en ikke kjenner sammenhengen.

 

Det fallet du nevner som ble fanget på video er vel dette:

Januar 2011. Hun snublet i noe ved inngangen, det ser ikke ut som noen kollaps, og det ser ikke ut som hun traff noe som kunne forårsake hjerneskade. Jeg har sett noen beskrive dette som at "hun falt ned flytrappen, et under at hun overlevde, fikk garantert hjerneskade". Gimme a break, og prøv heller å gå i flytrapper med heler selv! 

 

Dette fallet forsøkes så å settes i forbindelse med spekulasjonene, men faller utenfor tidslinjen. Alt dette startet som nevnt med et magevirus som holdt henne hjemme fra jobb i desember 2012. Mens hun var hjemme fikk hun et illebefinnende og falt, og fallet påførte henne en hjernerystelse. På sykehuset ble hun behandlet for både mageviruset og hjernerystelsen, og det tok 4 dager. I denne sammenhengen, fortsatt i desember 2012, under oppfølgingen fant legene ut at hun hadde en blodpropp i en åre langs siden av hodet, like bak hennes høyre øre. Hun hadde også en blodpropp i leggen i 1998. Denne ble tatt hånd om, og hun ble gitt medikamenter for å redusere forekomst av slike symptomer. Blodpropper som forårsaker blødning innenfor kraniet kalles "subdural hematoma" (blødning innenfor dura-hinnen). Dette er en mer seriøs tilstand. Ronald Reagan hadde dette. http://www.nytimes.com/1989/09/11/us/earlier-blood-clot-on-brain-disclosed-by-reagan-doctor.html

 

Min mor har forøvrig en lignende greie, og har fungert helt fint med blodtynnere i mange år. Disse blodproppene utenfor hjernen kalles iblant "deep vein thrombosis" (DVT) og oppstår med eller uten åpenbare symptomer hos folk som har anlegg for slike propper, spesielt ifb. stillesitting (f.eks. lange flyreiser) og perioder uten mosjon. Dannelsen kan motvirkes med medikamenter, og forekomsten reduseres med mosjon.

 

Og i motsetning til hva du ser ut til å ha fått med deg basert på din protest over her, så henger altså alle disse spekulasjonene om Clintons hjerne sammen, og min post over gikk rett på opphavet. Siden den gangen i desember 2012 har det florert med teorier om hennes mentale helse. Påståtte slag, hjerneskade, alvorlige nevrologiske ticks. Det er lite å henge dem på, men folk prøver fortsatt. Hva med å overlate sånt til legene istedenfor å stille nevrologiske diagnoser over nettet basert på noens gif? Seriøst ja.

Endret av xRun
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Du må være en sosiopat for å bli president i dagens samfunn. Dermed så er ingen som stiller opp til valg av seg selv verdig til å bli president. Sikkert derfor de har max 8 år hver. (2 valgperioder).

 

Har du ikke lagt merke til hvordan ingen snakker shit lengre når en president blir valgt? Men klager før og etter perioden(ene) er over?

 

Norge har også donert til Clintons fund, det er vel planlagt og lovt bort 600 millioner tilsammen?

 

 

lCxMuoR.jpg

Endret av Dr Jones
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Narcissistic personality disorder (NPD) is a long term pattern of abnormal behavior characterized by exaggerated feelings of self-importance, an excessive need for admiration, and a lack of understanding of others' feelings.[4][5] People affected often spend a lot of time thinking about achieving power, success, or their appearance. They often take advantage of the people around them. The behavior typically begins by early adulthood, and occurs across a variety of situations.

 

Njaei, jeg synes ikke mye av dette er særlig treffende når det gjelder Hillary ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd Bernie ble motarbeidet av eget parti [...]

 

Eget parti og eget parti. Sanders har siden 1979 som regel oppgitt Independent som partitilhørighet, og har kun identifisert seg som politiker for Democrats i 2015/2016, under nettopp primaries. 

 

Jeg forstår veldig godt at partiorganisasjonen fant det ganske vanskelig å svelge ham. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og i tillegg flere rapporterte episoder, samt minst ett fall som ble fanget på video.

Hva tror dere? Er dette 'tics'? Eller nevrologisk skade? Eller noe annet? Skade på delen av hjernen som behandler synsinntrykk?

Du skal ha for fantasien, ihvertfall. Det er vel rimelig åpenbart at hun reagerer på journalisten som overrasker henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hillary Clinton er ikke bare en lystløgner og naturlig manipulator. Hun er psykopat og virker å nyte andres lidelse. Hun har ingen samvittighet som er synlig og eier ikke skam. Dama er sinnsyk og burde vært ekskludert fra å få lov til å stille til valg.

 

Hun burde både vært sperret inne på sinnsykehus og blitt stilt for krigsretten i Haag som krigsforbryter og ha drevet kriminalitet mot menneskeheten.

 

Så for å svare på OP sitt spørsmål. Nei, hun er ikke frisk nok til å stille til valg. Tidenes farligste presidentkandidat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig spennende at det er mange, særlig mannfolk, som ikke ser ut til å ha evnen til å oppdage unormal motorikk og mimikk i andre mennesker.

 

Trumps ansiktsmimikk indikerer også at han har en skrue løs. Ser dere ikke det heller?

 

Ja, mulig, personlig pleier jeg å heller se hva folk sier eller skriver for å bedømme om de har en skrue løs....

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...