Gå til innhold

Apple CarPlay kjører for fullt, Android Auto har motorstopp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om bilprodusentene innser at de gir fra seg store deler av kontrollen over eget produkt her. Flott det, det er stort sett ingen bilprodusenter som kan lage programvare, men kan jo bli problematisk for dem på sikt. 

 

Basert på min erfaring når det gjelder denne delen av en bils funksjon, så tror ikke jeg de er kompetente nok til å innse noe som helst....

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg mener å huske av bedriftene sleit med å oppdatere radioene til bilene for å få carplay til å fungere mens Android telefoner kjørte som bare det. Citroen og Peogeot sleit med det pga Bluetooth opplegget til isøppel.

 

Prøver du å si at du mener å huske at android roolz imens apple droolz?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker slev Android auto i min VW Golf hver eneste dag. Lastet ned APK til Android Auto fra APKmirror og så var det bare å kjøre på! Har også Apple Carplay i bilen og har forsøkt dette også, men er mer fornøyd med løsningen til Google. Mye mer oversiktlig, fleksibelt og lettere å bruke enn Carplay.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruker slev Android auto i min VW Golf hver eneste dag. Lastet ned APK til Android Auto fra APKmirror og så var det bare å kjøre på! Har også Apple Carplay i bilen og har forsøkt dette også, men er mer fornøyd med løsningen til Google. Mye mer oversiktlig, fleksibelt og lettere å bruke enn Carplay.

 

Jeg fant Android Auto på APK mirror, men appen ville ikke la seg installere på min Sony Xperia Z5 Compact. Har du tips til hvordan jeg får installert?

Lenke til kommentar

 

Bruker slev Android auto i min VW Golf hver eneste dag. Lastet ned APK til Android Auto fra APKmirror og så var det bare å kjøre på! Har også Apple Carplay i bilen og har forsøkt dette også, men er mer fornøyd med løsningen til Google. Mye mer oversiktlig, fleksibelt og lettere å bruke enn Carplay.

 

Jeg fant Android Auto på APK mirror, men appen ville ikke la seg installere på min Sony Xperia Z5 Compact. Har du tips til hvordan jeg får installert?

Har du huket av for å kunne installere programmer fra ukjente kilder i sikkerhetsinnstillingene på telefonen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Bruker slev Android auto i min VW Golf hver eneste dag. Lastet ned APK til Android Auto fra APKmirror og så var det bare å kjøre på! Har også Apple Carplay i bilen og har forsøkt dette også, men er mer fornøyd med løsningen til Google. Mye mer oversiktlig, fleksibelt og lettere å bruke enn Carplay.

 

Jeg fant Android Auto på APK mirror, men appen ville ikke la seg installere på min Sony Xperia Z5 Compact. Har du tips til hvordan jeg får installert?

Har du huket av for å kunne installere programmer fra ukjente kilder i sikkerhetsinnstillingene på telefonen?

Ja det glemte jeg å si, men likevel kommer det at AKP ikke ble installert

Lenke til kommentar

 

 

 

Bruker slev Android auto i min VW Golf hver eneste dag. Lastet ned APK til Android Auto fra APKmirror og så var det bare å kjøre på! Har også Apple Carplay i bilen og har forsøkt dette også, men er mer fornøyd med løsningen til Google. Mye mer oversiktlig, fleksibelt og lettere å bruke enn Carplay.

 

Jeg fant Android Auto på APK mirror, men appen ville ikke la seg installere på min Sony Xperia Z5 Compact. Har du tips til hvordan jeg får installert?

Har du huket av for å kunne installere programmer fra ukjente kilder i sikkerhetsinnstillingene på telefonen?

Ja det glemte jeg å si, men likevel kommer det at AKP ikke ble installert

Du har nok valgt feil pakke, X86 pakka virker ikke på ARM cpuer slik som Snapdragon. Z5 Compact er Arm64 hvis jeg ikke tar helt feil. Velg versjonen som er hakket eldre, så virker den nok.

 

http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-1-6-2810-2825091-release-release/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener å huske av bedriftene sleit med å oppdatere radioene til bilene for å få carplay til å fungere mens Android telefoner kjørte som bare det. Citroen og Peogeot sleit med det pga Bluetooth opplegget til isøppel.

Du "mener å huske" noe og dømmer et firma for det. Men ut fra tonen i innlegget ditt, så går det jo klart frem at du er en iHater, og dere husker jo ting som dere ønsker å huske de.

 

Men når alle andre enn Citroen og Peugeot klarte det, så er det vel heller de nevnte bilprodusentene som er "søppel" om vi skal bruke ditt ord ;)

 

Min bilradio fungerer ypperlig med iPhone (iOS). Og Android også for den saks skyld.

Endret av Molekylet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Bruker slev Android auto i min VW Golf hver eneste dag. Lastet ned APK til Android Auto fra APKmirror og så var det bare å kjøre på! Har også Apple Carplay i bilen og har forsøkt dette også, men er mer fornøyd med løsningen til Google. Mye mer oversiktlig, fleksibelt og lettere å bruke enn Carplay.

 

Jeg fant Android Auto på APK mirror, men appen ville ikke la seg installere på min Sony Xperia Z5 Compact. Har du tips til hvordan jeg får installert?

Har du huket av for å kunne installere programmer fra ukjente kilder i sikkerhetsinnstillingene på telefonen?

Ja det glemte jeg å si, men likevel kommer det at AKP ikke ble installert

Du har nok valgt feil pakke, X86 pakka virker ikke på ARM cpuer slik som Snapdragon. Z5 Compact er Arm64 hvis jeg ikke tar helt feil. Velg versjonen som er hakket eldre, så virker den nok.

 

http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-1-6-2810-2825091-release-release/

Tusen takk!!

Lenke til kommentar

Har prøvd å få Android Auto til å fungere i en Golf. Nexus 5 med Android 6.0.1. Bluetooth er OK. Kobler til med kabel, og ser mobilen i listen over tilkoblede enheter i Android Auto-menyen, men når jeg velger den blinker skjermen på mobilen litt, det står notification om at Android Auto er tilkoblet, men i bilen står det at data ikke kunne overføres. Mobilen går også i "USB for charging" selv om den var satt til MTP på forhånd. Har prøvd med forskjellige kabler, USB debugging av og på osv... Noen tips?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...