Gå til innhold

Ny telefon: Bra batteri og kamera, helst mindre enn LG G3


Anbefalte innlegg

Jeg hadde tidligere en LG G2, den tok ganske bra bilder til å begynne med, men kameraet ble etterhvert veldig dårlig. Jeg installerte XCam appen, det hjelp noe men bildene ble fortsatt ikke bra. Så jeg kjøpte meg en LG G3. Bildene var bra, men nå begynner de å bli dårligere på denne og! Bilder tatt inne på dagtid, i juli, blir uskarpe og kameraet bruker lang tid på å ta bildene. Kameraet kan bruke over 1 sek på å ta bilder av folk i bevegelse, ute, i gode lysforhold.

 

Så nå er jeg lei av G3'n. Den er dessuten litt stor og sliter hardt på bukselommene. Så hva velger jeg nå? G4? Det frister ikke veldig å gi LG en ny sjanse. "Alle" sier G4 tar bra bilder, men det ble da sagt om G3 og, og G4 er vel ikke mindre enn G3.

 

Jeg leser en masse tester av telefoner hvor det står at kameraet er bra, men jeg vil ha noe som er skikkelig bra. Damas Samsung S6 ser ut til å ta mye bedre bilder, men den ryker pga batteritid. S7 er vel litt for dyr og stor. Hva velger jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.tek.no/artikler/fotoessay-hvor-bra-er-egentlig-kameraet-i-moto-g4-plus/349624

 

Kanskje verdt å titte på?

 

Moto G4 har helt gjennomsnittlig batteritid og er heller ikke mindre enn LG G3. (Den har dog en del bedre batteritid enn LG G4 f.eks).

 

Det er ikke mange telefoner i 5" klassen, og enda færre som har bra kamera. Sony xperia Z5 compact kan være et alternativ? Helt greit kamera og liten størrelse til en ok pris.

Lenke til kommentar

Z5 Compact med 4,6" blir for lite. Honor 8 kan kanskje være noe, om den ikke blir for dyr. Det kan hende jeg må akseptere at min neste telefon ikke blir mindre enn G3 ja. Men da skal den iallefall ha bra kamera og batteri. Finnes det noe med bedre kamera enn Motorola G4 Plus til under 5k?

Lenke til kommentar

Det er feil i spesifikasjonene på S7 i tek.no sin test. Der står det "Størrelse: 15,09 x 7,26 x 0,77 cm". Dette ser ut til å være måla på S7 Edge. S7 er "14,24 x 6,96 x 0,79 cm", merkbart mindre enn G3. Da er det bare å vente på at S7 blir enda litt billigere, om det ikke dukker opp noe bedre...

Lenke til kommentar

Nå er ikke Nexus 5X kongen av batteri, men bedre kamera skal man lete lenge etter til den prisen: 

 

http://mashable.com/2015/10/19/nexus-5x-vs-iphone-6s-camera/#1Dy0emPMqgql

 

Gikk selv fra Galaxy S6 til Nexus 5X, og jeg kan i det minste garantere betraktelig bedre batteritid enn SG6. 

 

Et alternativ du kan se på er faktisk Galaxy A5 2016. Den har bra batteri og godt kamera til en fornuftig pris, samt størrelse.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Jeg er litt lei av å bytte telefon fordi jeg ikke er fornøyd med kameraet, så jeg er ikke på jakt etter et godt kamera i sin prisklasse, jeg vil ha et veldig bra kamera. Ellers er jeg litt nysgjerrig på Nexus, liker renest mulig os-installasjon og raske os-oppdateringer, men det ser ikke ut til at de har en aktuell kandidat.

 

Kikka på Xperia X Performance, men forstår det slik at kameraet ikke er helt topp.

 

Jeg vurderer seriøst Galaxy S7, det eneste jeg misliker er glass på baksiden, telefonen går i bakken i blant. Jeg kan sette på et deksel, men da blir telefonen noe større... Finnes det gode&tynne deksel eller film med riktig form til å legge på S7?

 

Det er ikke mange dagene til Honor 8 slipps, får vente på den før jeg bestemmer meg. Men kameraet på Honor 7 var vel ikke all verden, så forhåpningene er ikke alt for høye. Får også kikke litt mer på P9.

Endret av enemigo
Lenke til kommentar

Jeg er litt lei av å bytte telefon fordi jeg ikke er fornøyd med kameraet, så jeg er ikke på jakt etter et godt kamera i sin prisklasse, jeg vil ha et veldig bra kamera. Ellers er jeg litt nysgjerrig på Nexus, liker renest mulig os-installasjon og raske os-oppdateringer, men det ser ikke ut til at de har en aktuell kandidat.

 

Kikka på Xperia X Performance, men forstår det slik at kameraet ikke er helt topp.

 

Jeg vurderer seriøst Galaxy S7, det eneste jeg misliker er glass på baksiden, telefonen går i bakken i blant. Jeg kan sette på et deksel, men da blir telefonen noe større... Finnes det gode&tynne deksel eller film med riktig form til å legge på S7?

 

Det er ikke mange dagene til Honor 8 slipps, får vente på den før jeg bestemmer meg. Men kameraet på Honor 7 var vel ikke all verden, så forhåpningene er ikke alt for høye. Får også kikke litt mer på P9.

jeg kan iaf trygt si at telefonen tåler mer enn man skal tro... Mistet s7 edge i bakken og ned trapper uten en sprekk, cover og film finner man lett på enten clas ohlson, teknikk magasinet eller nettbutikker. S7 har jo også det beste kameraet, eneste som ligger i nærheten er htc 10.

Lenke til kommentar

Var en tur innom Elkj og testa litt kamera. Det er ganske lyst inne i butikken, men det var likevel betydelig forskjell på bildene. P9 var skuffende. Sony E5 var ikke dårligere. Xperia P tok fine bilder. Galaxy A5 var ganske bra, og veldig raskt. Men S7 var i en helt egen klasse synes jeg, veldig raskt og bildene ble skarpe selv om jeg ikke sto helt i ro. Heller mot S7, men jeg kan kanskje leve med A5, må ta en ny runde etter at Honor 8 har dukket opp.

 

Og her fant jeg vel film tilbaksiden av telefonen og...

http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s7-186126p.html

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...