Gå til innhold

Nvidia har lansert Titan X – et grafikkort med superkrefter


Anbefalte innlegg

 

Ja vi venter spent på 1080Ti. Må innrømme at jeg blir skuffa hvis de har kuttet mye på antall cuda cores. Men nVidia må jo kunne ha noe å gå på når Volta kommer, så noe 3840 cores ser vi nok ikke dette året på et gamer kort.

Volta blir presentert i mai neste år... Regn med første "GeForce" produkter neste høst! ;)

Volta blir også en større arkitekturel endring, så blir vanskelig å sammenligne "CUDA Cores".

 

 

Jeg trodde Volta skulle være veldig lik Pascal, med unntak av ny minne teknologi, "stacked DRAM" eller hva det var.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var den tilbake på lager hos Nvidia, så vi gir det et nytt forsøk. Satser på at tollerne sover på jobben denne gangen. Har bestilt til jobben denne gangen, kanskje det går bedre.

 

Har fått bekreftet refundering av den første fra Nvidia, men regner med at det tar tid før jeg får tilbake pengene. Har ikke akkurat mulighet til å ha 13000 utestående flere ganger, så dette blir siste forsøk. Krysser fingrene.

 

Og før noen begynner: Jeg er ikke så smart nei. Jeg vil bare ha det førbanna kortet til under 16k  :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehe, de sier litt forskjellig på komplett, var i kontakt senere i dag med dem også angående en bestilling, så jeg spurte igjen angående Titan XP om når de forventet å få det inn. Det hadde de ikke noe info på fikk jeg vite, men så nevnte jeg at første samtalen og da hadde de vist fått en lite en oppdatering, men kunne ikke gi meg info. Det ble igjen nevnt pris på 15-16K og når jeg nevnte at Nvidia selger dem til 13K selv, så fikk jeg som svar at det var ikke umulig at prisen hos komplett ville havne der også.

Så ikke lett å bli klok på dette "hemmelighetskremmeriet". :p

 

Saken min er at jeg har en bestilling inne på et MSI Sea Hawk EK X, der leveringsdatoen har blitt utsatt 3 ganger. Ville egentlig ha noe mer presis info om Titan X, så jeg eventuelt kansellerte det og gikk for det. Så da får en vel bare se hva de priser det til slutt til.

Lenke til kommentar

hehe, de sier litt forskjellig på komplett, var i kontakt senere i dag med dem også angående en bestilling, så jeg spurte igjen angående Titan XP om når de forventet å få det inn. Det hadde de ikke noe info på fikk jeg vite, men så nevnte jeg at første samtalen og da hadde de vist fått en lite en oppdatering, men kunne ikke gi meg info. Det ble igjen nevnt pris på 15-16K og når jeg nevnte at Nvidia selger dem til 13K selv, så fikk jeg som svar at det var ikke umulig at prisen hos komplett ville havne der også.

Så ikke lett å bli klok på dette "hemmelighetskremmeriet". :p

 

Saken min er at jeg har en bestilling inne på et MSI Sea Hawk EK X, der leveringsdatoen har blitt utsatt 3 ganger. Ville egentlig ha noe mer presis info om Titan X, så jeg eventuelt kansellerte det og gikk for det. Så da får en vel bare se hva de priser det til slutt til.

 

Tidligere i dag igjen mente jeg ;)

Lenke til kommentar

 

 

er nok rom for forbedringer ,men er meget fornøyd :w00t:

 

Du har noen flaskehalser for ditt Titan kort, så neste gang du skal oppgradere, så er det resten av maskina som trenger fornyelse :)

 

overklokking på cpu?

 

 

Jeg tviler på CPU er flaskehals selv på stock hastighet når det kommer til 4K oppløsning. Spesielt når det bare er snakk om ett kort, og ikke SLI.

Lenke til kommentar

 

Jeg tviler på CPU er flaskehals selv på stock hastighet når det kommer til 4K oppløsning. Spesielt når det bare er snakk om ett kort, og ikke SLI.

 

Nå skrev han vel heller ikke at han spiller i 4K vel? Jeg mente 1440p og lavere.

 

spiller på 1440 asus swift g sync

Lenke til kommentar

 

Jeg tviler på CPU er flaskehals selv på stock hastighet når det kommer til 4K oppløsning. Spesielt når det bare er snakk om ett kort, og ikke SLI.

 

Nå skrev han vel heller ikke at han spiller i 4K vel? Jeg mente 1440p og lavere.

 

 

Han skrev at han testet 3D mark på "ekstreme". Jeg trodde det var 4K preset for 3D mark. Men er en stund siden jeg benchmarket selv...

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tviler på CPU er flaskehals selv på stock hastighet når det kommer til 4K oppløsning. Spesielt når det bare er snakk om ett kort, og ikke SLI.

 

Nå skrev han vel heller ikke at han spiller i 4K vel? Jeg mente 1440p og lavere.

 

spiller på 1440 asus swift g sync

Har du sjekket CPU bruk kontra GPU bruk under load? Du vil fort kunne se da om CPUen holder GPUen tilbake.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tviler på CPU er flaskehals selv på stock hastighet når det kommer til 4K oppløsning. Spesielt når det bare er snakk om ett kort, og ikke SLI.

 

Nå skrev han vel heller ikke at han spiller i 4K vel? Jeg mente 1440p og lavere.

 

spiller på 1440 asus swift g sync

Har du sjekket CPU bruk kontra GPU bruk under load? Du vil fort kunne se da om CPUen holder GPUen tilbake.

 

nope,noen forslag til et proggram jeg kan bruke :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tviler på CPU er flaskehals selv på stock hastighet når det kommer til 4K oppløsning. Spesielt når det bare er snakk om ett kort, og ikke SLI.

 

 

Nå skrev han vel heller ikke at han spiller i 4K vel? Jeg mente 1440p og lavere.

 

Han skrev at han testet 3D mark på "ekstreme". Jeg trodde det var 4K preset for 3D mark. Men er en stund siden jeg benchmarket selv...

Ultra preset er 4k. Så da vet du det :)

Lenke til kommentar

 

Volta blir presentert i mai neste år... Regn med første "GeForce" produkter neste høst! ;)

Volta blir også en større arkitekturel endring, så blir vanskelig å sammenligne "CUDA Cores".

 

Jeg trodde Volta skulle være veldig lik Pascal, med unntak av ny minne teknologi, "stacked DRAM" eller hva det var.

 

Vel...

 

Når det viste seg at 20nm planar var ubrukelig til andre ting en SoC'er på under 15W så ble GPU-veikart stokket om, og Pascal introdusert. Siden Maxwell da måtte være på 28nm måtte viktige deler som memory management mellom host og device, dobbel-presisjon, avansert scheduling taes ut, det ville kostet for mange transistorer.

 

Pascal fikk da alle egenskapene som opprinnelig var tiltenkt Maxwell, samt en del features (blant annet stakket DRAM) og NVLink som var planlagt for Volta. En viktig feature for Pascal er uansett FinFET transistorer, usikkerheten rundt disse er en av grunnene til at det ikke ble gjort veldig store arkitekturelle endringer. Rett og slett litt inspirasjon fra Intel sin tick-tock modell.

 

Volta er en større arkitekturell endring. ALUene i Volta vil ha mye mer fleksibilitet med hensyn til mikset presisjon (8, 16, 32 eller 64-bit). NVLink kommer i en oppdatert versjon (NVLink 2). Volta for servere kommer til å være kommer til å bruke samme connector som Pascal (Tesla P100) for servere.

 

Ting kan endre seg, etc. men stalltipset er at Volta introduseres neste vår (april/mai). GV100 som er "compute-brikken" eller oppfølgeren til GP100 skal installeres i to store supermaskiner i USA (Summit og Sierra) fra høsten 2017. Maskinene skal være operative mellom januar og mars 2018.

 

 

Volta skal vel få ARM-kjerner rett på kortet etter hva ryktene sa.

Det vil nok isåfall kun være i spesielle "HPC SoC'er".

Neste års Tegra-prosessor (med Volta) kommer dog til å få NVLink... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

da har jeg testet titan x i 3d mark ekstreme.

gtx 980 i SLI var 9091 poeng alt stock på cpu og gpu

 

titan samme runden alt stock var 11963.

er nok rom for forbedringer ,men er meget fornøyd :w00t:

 

Nice :)

Kjørte en runde Fire Strike Extreme selv nå, og endte på 12 049, så ganske så likt.

 

Grattis med nytt kort!

Lenke til kommentar

 

da har jeg testet titan x i 3d mark ekstreme.

gtx 980 i SLI var 9091 poeng alt stock på cpu og gpu

 

titan samme runden alt stock var 11963.

er nok rom for forbedringer ,men er meget fornøyd :w00t:

Nice :)

Kjørte en runde Fire Strike Extreme selv nå, og endte på 12 049, så ganske så likt.

 

Grattis med nytt kort!

 

takker. :) var verd ventingen :w00t:

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg tviler på CPU er flaskehals selv på stock hastighet når det kommer til 4K oppløsning. Spesielt når det bare er snakk om ett kort, og ikke SLI.

 

Nå skrev han vel heller ikke at han spiller i 4K vel? Jeg mente 1440p og lavere.

 

spiller på 1440 asus swift g sync
Har du sjekket CPU bruk kontra GPU bruk under load? Du vil fort kunne se da om CPUen holder GPUen tilbake.

 

nope,noen forslag til et proggram jeg kan bruke :)

Tja, du kan ta en liten titt på denne:

 

http://www.pcgamer.com/will-your-cpu-bottleneck-your-graphics-card

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...