Gå til innhold

[Løst] Søke om å få tilbake førerkort tidligere


Rallygeir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De som kjører i 100 i 60 sonen skulle ha mistet førerretten på livstid

Hvorfor det :hmm: Gjør du ikke feil som du angrer på og kan ikke fikse det, som å kjøre i 100 i 60 sone uten å bli tatt. Kjørte 160 jeg og er ikke stolt over det, men var bare 20år, er nå 50.

Ts skal straffes ja, men på livstid, nei,

 

Som regel kjører jeg i 75-80 i 60 soner da de fleste er satt alt for lavt og burde faktisk ha vært 70-80, f.eks norde avlastningsvei i Trondheim

50 og under er jeg knapt over, for der er det som regel en grunn for grensen og at det er mye fartskontroller der :p

i 80+ soner så har jeg nok vært lang over grensen, men kun på rette oversiktlige strekker, uten motgående trafikk eller med midtdeler

 

Vil selv si at jeg kjører forsvarlig og har aldri vært i noen ulykker, unntatt den gangen jeg rygget på en stolpe i stupmørket med min første bil med elendige ryggelys

 

Kjører både personbil og lastebil

Lenke til kommentar

 

Poenget er vel at jeg mener 5 år ikke er for mye for TS

Ikke verst at du mener det. Når alle jeg har pratet med mener 15 mnd kanskje er i drøyeste laget, som kjenner meg vel og merke.

 

 

Kjenner deg? Du har forklart hendelsen og det rundt det - det var du og din personlighet som gjorde det. Domsavgjørelse skjer uitfra forholdene, hastighet osv - ikke på hvordan venner av personen syns han er. De er forøvrig subjektiv.

 

Okay, du 5 år uten sertifikat, er ikke det lenge syns du :)

Men har kjørt bil siden 84 og motorsykkel siden 92 og aldri hatt farts bot, jeg lærte av min feil og er nøye på det i dag. Hva med deg :)

 

5 år er lenge - ja, spesielt hvis man er avhengig av kortet. For andre er det ikke så veldig lenge

Hva har fartsbøter med saken å gjøre? Du har vært heldig at ingen stod der, for da har du ikke bare fått bot.

Jeg kjører forsvarlig og sikkert iom jeg har det som yrke. 

Jeg har totalt fått 2 bøter (selv om det er mange år siden jeg fikk de, så før jeg lærte av mine feil? ;)) - Kjørt bil 2 år kortere enn deg, motorsykkel 3-4 år lengre, samt tyngre kjøretøy. Jeg tror muligens at jeg har kjørt lengre strekning totalt enn deg. (men det blir gjetting)

De to bøten kan jeg dog risikere å få idag også. Forbikjøring bør man følge med trafikkbildet og ikke nistirre på om man er noen få kilometer over.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

 

 

Poenget er vel at jeg mener 5 år ikke er for mye for TS

Ikke verst at du mener det. Når alle jeg har pratet med mener 15 mnd kanskje er i drøyeste laget, som kjenner meg vel og merke.
 Kjenner deg? Du har forklart hendelsen og det rundt det - det var du og din personlighet som gjorde det. Domsavgjørelse skjer uitfra forholdene, hastighet osv - ikke på hvordan venner av personen syns han er. De er forøvrig subjektiv. 

Okay, du 5 år uten sertifikat, er ikke det lenge syns du :)Men har kjørt bil siden 84 og motorsykkel siden 92 og aldri hatt farts bot, jeg lærte av min feil og er nøye på det i dag. Hva med deg :)

 5 år er lenge - ja, spesielt hvis man er avhengig av kortet. For andre er det ikke så veldig lengeHva har fartsbøter med saken å gjøre? Du har vært heldig at ingen stod der, for da har du ikke bare fått bot.Jeg kjører forsvarlig og sikkert iom jeg har det som yrke. Jeg har totalt fått 2 bøter (selv om det er mange år siden jeg fikk de, så før jeg lærte av mine feil? ;)) - Kjørt bil 2 år kortere enn deg, motorsykkel 3-4 år lengre, samt tyngre kjøretøy. Jeg tror muligens at jeg har kjørt lengre strekning totalt enn deg. (men det blir gjetting)De to bøten kan jeg dog risikere å få idag også. Forbikjøring bør man følge med trafikkbildet og ikke nistirre på om man er noen få kilometer over.

Jeg er ikke født i går, så fullt klar over at det ikke er venner og bekjente som gir meg straff for hva jeg har gjort skal du vite. Jeg har selv vært i retten å fått 6 tusen i bot og 15 mnd tap av førerkort, så jeg har en viss aning av hvordan det der fungerer.

Lenke til kommentar

 

 

Poenget er vel at jeg mener 5 år ikke er for mye for TS

Ikke verst at du mener det. Når alle jeg har pratet med mener 15 mnd kanskje er i drøyeste laget, som kjenner meg vel og merke.

 

 

Kjenner deg? Du har forklart hendelsen og det rundt det - det var du og din personlighet som gjorde det. Domsavgjørelse skjer uitfra forholdene, hastighet osv - ikke på hvordan venner av personen syns han er. De er forøvrig subjektiv.

 

Okay, du 5 år uten sertifikat, er ikke det lenge syns du :)

Men har kjørt bil siden 84 og motorsykkel siden 92 og aldri hatt farts bot, jeg lærte av min feil og er nøye på det i dag. Hva med deg :)

 

5 år er lenge - ja, spesielt hvis man er avhengig av kortet. For andre er det ikke så veldig lenge

Hva har fartsbøter med saken å gjøre? Du har vært heldig at ingen stod der, for da har du ikke bare fått bot.

Jeg kjører forsvarlig og sikkert iom jeg har det som yrke. 

Jeg har totalt fått 2 bøter (selv om det er mange år siden jeg fikk de, så før jeg lærte av mine feil? ;)) - Kjørt bil 2 år kortere enn deg, motorsykkel 3-4 år lengre, samt tyngre kjøretøy. Jeg tror muligens at jeg har kjørt lengre strekning totalt enn deg. (men det blir gjetting)

De to bøten kan jeg dog risikere å få idag også. Forbikjøring bør man følge med trafikkbildet og ikke nistirre på om man er noen få kilometer over.

 

Hva har fartsbøter med saken å gjøre?   Følge med på speedometeret og skiltene :tease: 

Mitt poeng er du mener ts burede få mere enn 5 år, hvorfor mener du det. Vi vet alle at det som ts gjorde er galt. Vi gjør alle feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva har fartsbøter med saken å gjøre?   Følge med på speedometeret og skiltene :tease:

Det er mye tilfeldigheter om man blir tatt for lovbruddene - som du selv nevner, så har du vært ung og dum selv - aldri fått bot. Så har du de som kjører så og si lovlig hele tiden og får bot når de tilfeldigvis er noen kilometer over.

Det er ikke for at du har fulgt med skilt og speedometer, utifra egne utsagn.

 

Altså, man kan være heldig/uheldig med kontrollene. F.eks dama har blitt tatt inn på kontroller med alko-test, førerkort osv mange ganger. Hun kjører brøkdeler av det jeg gjør. Ca 1 år siden ble jeg testet for samme på en kontroll, og jeg kan ikke engang huske gangen før. Tror det er 2-3 ganger totalt.

 

Mitt poeng er du mener ts burede få mere enn 5 år, hvorfor mener du det. Vi vet alle at det som ts gjorde er galt. Vi gjør alle feil.

Enig, alle gjør feil.

Men vennligst slutt å lag stråmann.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...