Gå til innhold

Bygge gaming PC, satt sammen "ønskeliste". Kan den justeres til 10k?


Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier har jeg satt sammen en ønskeliste med deler for å bygge en PC. Jeg har dog ikke sånn kjempe mye peiling og har heller ikke det største budsjettet, men etter 7 år trengs det sårt en ny PC. 

 

Den skal brukes til gaming (Battlefield 1, Overwatch, WoW), bilde/video/musikk-produksjon (FLStudios, Photoshop, inDesign, Premier) annet arbeid. 

 

Her er ønskelisten: https://www.komplett.no/wishlists/6967f72f-fcef-42b6-b415-96e5609826f5

 

Pga. min manglende kunnskap angående specs lurer jeg på om det er noe som kan byttes ut, men opprettholde ca. samme kvalitet. 

 

Jeg kunne evt. driti i HDDen og satt inn den jeg bruker i min nåværende PC, men jeg måtte fortsatt slanka vekk ca. 3k. Så hva må jeg gjøre?

 

Dette er også første gang jeg bygger PC selv forresten. 

 

Takk på forhånd for hjelp. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har gjort et par ting feil her, men du kommer ikke under 10.000,- uten å kutte kraftig uansett. Du har valgt CPU som ikke passer til hovedkortet. Skal du beholde CPU, må hovedkort byttes, og det samme med RAM. Du trenger DDR4 RAM til de fleste hovedkort som støtter den prosessoren.

 

Skjermkortet GTX970 ble gjort avleggs i dag med det nye GTX1060. Du har også valgt en CPU kjøler som du bør droppe når du prøver å komme ned i pris. Du får gode luftkjølere ned i 400Kr.

 

Ta en titt på disse byggene her for litt inspirasjon. De er ikke helt oppdatert i påvente av bl.a. GTX1060. Men du får en god ide om hva du kan forvente deg av muligheter.

Lenke til kommentar

Den har alt du trenger for å bygge ja, med unntak av windows som jeg nevner. Det er også bare 1 SSD til lagring, så ser vel for meg at du trenger mer lagringsplass også.

 

I ren ytelse er det en god maskin. Oppsettet ditt har i7 prosessor, så der har du hyper threading. I applikasjoner som benytter seg av flere kjerner vil i7 yte bedre. Men for å klare å holde prisen nede måtte jeg gå for i5. Det er ingen dårlig CPU uansett.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...