Gå til innhold

Noen som tar en bachelor samtidig som de er privatister?


Boomer-

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

jeg lurer bare på om noen her har noe erfaring angående å studere til en bachelor samtidig som de tar opp fag ved siden av? 

 

Kom ikke inn på det jeg ønsket når jeg søkte i år, men fikk plass på noe lignende. Det jeg tenker er å ta plassen jeg fikk på det studiet jeg egentlig ikke ønsket, samtidig som å ta opp fag. Da kan jeg søke en gang til neste år da jeg får både alderspoeng og eventuelt forbedret karakterene mine fra VG. Om jeg kommer inn får jeg gå det som jeg har ønsket siden VG2 og dropper ut av den andre bachloren. Om jeg ikke kommer inn så får jeg fortsette med bacheloren jeg allerede er ett år inn i. 

 

Jeg setter pris på alle innspill.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

jeg lurer bare på om noen her har noe erfaring angående å studere til en bachelor samtidig som de tar opp fag ved siden av? 

 

Kom ikke inn på det jeg ønsket når jeg søkte i år, men fikk plass på noe lignende. Det jeg tenker er å ta plassen jeg fikk på det studiet jeg egentlig ikke ønsket, samtidig som å ta opp fag. Da kan jeg søke en gang til neste år da jeg får både alderspoeng og eventuelt forbedret karakterene mine fra VG. Om jeg kommer inn får jeg gå det som jeg har ønsket siden VG2 og dropper ut av den andre bachloren. Om jeg ikke kommer inn så får jeg fortsette med bacheloren jeg allerede er ett år inn i. 

 

Jeg setter pris på alle innspill.

 

Takk!

 

 

Hvis du først har bestemt deg for å komme inn på det ene studiet, hvorfor i heletatt bry seg om det studiet du ikke ønsker? Bygger bare opp en større gjeld til Lånekassen som du en gang må betale. Hadde heller jobbet deltid og forbedret karakterene ved siden av. Så har du også muligheten til å leve ganske greitt, når studietida først starte. Folkehøgskole er vell også noe å vurdere, 2 poeng å hente der og minimal(?) gjeld.

 

Har ikke forsøkt å være privatist og ta en bachelor samtidig. Men kan garantere deg at det blir et hardt løp om du sikter på karakter C eller høyere på fag under bacheloren.

Endret av Ganam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...