Gå til innhold

TEST: Nvidia GTX 1060 Founders Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så mye for the "great and mighty" RX480

 

spørsmålet er vel hvorfor RX480 er så overpriset her i Norden kontra resten av verden.

det skal være flere tiere av dollar forskjell mens her er det usle 9 norske kroner i forskjell (tar kun de på lager, men 30,- er heller ikke mye å skrike av)

 

RX480 skulle ikke kostet mer en 2650,- med norsk moms om man ser på resten av EU og det helt fra starten av så noen har tjent gode penger en så lenge

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Interessant test. Har nvidia bare guttet 1070 for å redusere kostnadene? Hvorfor har det ikke SLI støtte, koster det virkelig SÅ mye å implimentere?

 

En annen ting, kan dere journalister undersøke hvorfor butikker i Norge tar mange hundre kroner ekstra i forhold til MSRP for AMD sine kort kontra nvidia sine?

For egentlig skulle RX480 vært flere hundre kroner billigere enn GTX 1060 og dermed nesten ha puttet de i to forskjellige prisgrupper.

 

Uansett, imponerende med custom pcb kort ved lansering. Sånn skulle det vært HVER eneste lansering. :)

 

Men, men.. nvidia vant denne generasjonen, så da får vi vente på neste. Eneste triste med alt dette er at nvidia kan fortsette å ta blodig overpris for toppkortene sine fordi det ikke finnes noen reel konkurranse.

Så får vi se om AMD sitt kort med HBM2 kan hamle opp med GTX 1070.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Interessant test. Har nvidia bare guttet 1070 for å redusere kostnadene? Hvorfor har det ikke SLI støtte, koster det virkelig SÅ mye å implimentere?

1060 bruker GP106 som er en ny og mindre brikke sammenlignet med GP104 som 1070/1080 bruker,

 

Så får vi se om AMD sitt kort med HBM2 kan hamle opp med GTX 1070.

Det bør det klare å hamle opp med, men er enda en stund til 2017... :)
Lenke til kommentar

Vurderte faktisk å gå for RX 480 som mitt neste skjermkort og AMD for første gang, men den gang ei. Det er jo rimelig klart at dette er et bedre valg.

Kommer vel an på hvor fremtidsrettet man ønsker å være. Til dagens DX11 spill er 1060 det beste valget.

 

Jeg kommer iallefall til å sende tilbake mitt RX480 og vente til tredjepartskort kommer før jeg tar et valg mellom 1060 og 480.

Lenke til kommentar

Jeg noterer at 50W er alt som skiller "svært energieffektivt" og "noe høyt strømforbruk" (1060 vs 480). Man ser det man vil se...

 

Det blr også nevnes at de billigste kortene fint kan ha dårligere kjøler enn FE-kortet. Jeg stoler ikke helt på single-fankjølerne på to av kortene komplett har til 2799, og dual-fan-varianten til MSI var utter garbage på 970 - kan ikke forvente all verden der, heller. De tradisjonelt gode kjølervalgene ligger godt over 3000kr i pris, men hvordan third party 480-kortene legger seg mot disse 1060'ene blir spekulasjoner inntil AMD får ut fingern.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg noterer at 50W er alt som skiller "svært energieffektivt" og "noe høyt strømforbruk" (1060 vs 480). Man ser det man vil se...

Ja, Pascal er i en klasse for seg selv når det gjelder "performance per watt".

 

post-4368-0-25318700-1468943566_thumb.png

 

Det var vel ikke helt forventet at forskjellen skulle være så stor... Når AMD offisielt annonserte Polaris-arkitekturen i januar skulle den være "industry-leading performance-per-watt".

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nvidia Gimpworks slår til igjen : http://i.imgur.com/aftAlty.jpg

Ser ikke hva som er problemet der.

Eneste jeg ser er flere forskjellige presentasjoner som er tatt ut av kontekst.

 

Alle påstandene der er feil og tatt ut av kontekst.

Dette er primært påstander som kommer fra sinte fanboys, og som iallefall ikke klarer å skjønne hva et verktøy som "GPUView" faktisk gjør.

 

Ser ganske klart Nvidia logoen på toppen der  :rofl:

Ja... FNIS!

Snakk om å ta ting ut av kontekst... :(

 

Nvidia hadde sponset den eventen hvor akkurat den presentasjonen var. Logoen øverst svar statisk på alt som ble vist.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Et svært bra kort som har null problemer med å konkurrere og vinne mot Amd sitt 480X kort når det gjelder så og si samtlige DX11 spill.

Går man over til DX12 spill så snur ting litt , anbefaler å lese denne testen , link til konklusjon fra hardwarecanucks

 

 

 

Whereas AMD’s RX480 obviously has challenges in the performance per watt field, the GTX 1060 has some very real problems delivering consistent DX12 framerates. So much so that it’s significant lead over the RX480 completely evaporates when Microsoft’s increasingly popular next gen API is used

 

Når det gjelder testen som Tek har tatt må jeg si at dette trolig blir siste testen jeg kommer til å lese da det er tydelig at man må til utenlandske aktører for å få en grundig nok test og ikke minst en med mer neutralt perspektiv.

Endret av Malvado
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Et svært bra kort som har null problemer med å konkurrere og vinne mot Amd sitt 480X kort når det gjelder så og si samtlige DX11 spill.

Går man over til DX12 spill så snur ting litt , anbefaler å lese denne testen , link til konklusjon fra hardwarecanucks

 

 

 

Whereas AMD’s RX480 obviously has challenges in the performance per watt field, the GTX 1060 has some very real problems delivering consistent DX12 framerates. So much so that it’s significant lead over the RX480 completely evaporates when Microsoft’s increasingly popular next gen API is used

 

Når det gjelder testen som Tek har tatt må jeg si at dette trolig blir siste testen jeg kommer til å lese da det er tydelig at man må til utenlandske aktører for å få en grundig nok test og ikke minst en med mer neutralt perspektiv.

Tek/Hardware har alltid har rare resultater på tester. Husker en tid da de testet og sammenlignet med forskjellige oppsett og forskjellige drivere...

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Tek/Hardware har alltid har rare resultater på tester. Husker en tid da de testet og sammenlignet med forskjellige oppsett og forskjellige drivere...

 

 

Hovedproblemet mitt er at dette på ingen måte er en grundig test og jeg mener jeg lukter bias, etter å ha lest 480X testen og sammenlignet med 1080 og nå denne, så må jeg si at jeg ikke lenger har behov for å lese noe som jeg kommer til å kritisere på grunn av av både vinkling , hvordan det testes ( og hvilke spill som er med )  og mangelen på neutralitet.

 

Når det er sagt er 1060 et bra kort og som konkurerer direkte mot 480X , det gjør det bra på overklokking , mangler SLI , sliter enten med dårlige DX12 drivere eller fungerer rett og slett dårlig der , er svært stillegående og kommer trolig til å havne i en attraktiv prisklasse.

 

Så passer kortet og dekker dine behov så er det utvilsomt ikke mye å tenke på , så løp og kjøp...

Lenke til kommentar

 

 

 

Whereas AMD’s RX480 obviously has challenges in the performance per watt field, the GTX 1060 has some very real problems delivering consistent DX12 framerates. So much so that it’s significant lead over the RX480 completely evaporates when Microsoft’s increasingly popular next gen API is used

 

Når det gjelder testen som Tek har tatt må jeg si at dette trolig blir siste testen jeg kommer til å lese da det er tydelig at man må til utenlandske aktører for å få en grundig nok test og ikke minst en med mer neutralt perspektiv.

Tenkte noe av det samme selv, nokså vanskelig å finne med godt nøytralt perspektiv

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...