Gå til innhold

Chromecast til tv, men beholde lyd på pc


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å 'caste' kun bildet til tven som Chromecast er koblet til, men beholde lyden fra PCen?

 

Saken er at jeg tidligere hadde en HDMI-kobling fra pc til tv'en min - det fungerte ypperlig, men etter å ha flyttet pcen så trenger jeg nå i så fall en rimelig lang hdmi-kabel for å fortsette å koble denne direkte.

 

Jeg skaffet meg derfor en chromecast for å prøve å gjøre dette 'trådløst' - det fungerer forsåvidt greit, men jeg har lydsystemet mitt (med fullt høytalersett) koblet til pcen. Lyden blir mao rimelig daff om jeg må nøye meg med den som kommer fra tven når jeg caster.

 

Så - er det mulig å caste bilde (netflix/youtube/annet) fra pc til tven, men beholde lydoutput fra pc?

 

Merker at når jeg caster f.eks twitch så henger bilde/lyd på tv noe tilbake for hva som er på pc, så jeg tviler vel, men mulig noen har noen lure løsninger? :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan sikkert bruke Google Chromecast Audio. Er ikke helt sikkrr på om det vil funke, men det kan være verdt å lese litt om det.

 

Ingen dum idé det :) Litt usikker på hvordan det vil fungere med tanke på å synce lyd og bilde - ser Chromecast Audio har mulighet til å legge inn en 'delay' men usikker på om en må drive milisekund-synkronisering hver gang en skal se noe da.

 

Men absolutt noe å grave videre i - takker for tips :)

Lenke til kommentar

Hei, fant noe fra Reddit for deg :)

 

"1) Go to "Back to the Device List" on the Google Cast button in your browser.

 

2) Click the little chevron/down arrow

 

3) Click "Cast Entire Screen." Now the audio should play through your laptop; this means you can play it via headphones, or through BlueTooth audio as I'm doing!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, fant noe fra Reddit for deg :)

 

"1) Go to "Back to the Device List" on the Google Cast button in your browser.

 

2) Click the little chevron/down arrow

 

3) Click "Cast Entire Screen." Now the audio should play through your laptop; this means you can play it via headphones, or through BlueTooth audio as I'm doing!"

 

Fant også den og det hadde fungert perfekt om det ikke var for at det gir en (veldig merkbar) forsinkelse på bildet i forhold til lyd.

 

Men takk for forslaget :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hadde vært kjekt om dette var en setting i Chromecast, slik at jeg kunne liggi i senga og sett bildet castet til TV'en på veggen, men hatt lyden gjennom øreplugger fra mobilen.

Hadde vært kjekt om dette var en setting i Chromecast, slik at jeg kunne liggi i senga og sett bildet castet til TV'en på veggen, men hatt lyden gjennom øreplugger fra mobilen.

Hadde vært kjekt om dette var en setting i Chromecast, slik at jeg kunne liggi i senga og sett bildet castet til TV'en på veggen, men hatt lyden gjennom øreplugger fra mobilen.

Har det kommet noen oppdatering med denne muligheten?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Ær det noen som får til lyd på PC eller Android med hjelp av LocalCast?

Jeg kommer ikke lenger en meldingene: " Please Wait" og "Nothing Playing" på trass av at appen oppdager min Chromecast og hva den caster.. Meget frustrerend!

Er det bare jeg som syns det er veldig rart at denne basale funksjonen ikke finnes i Chromecasten eller i Google Home appen!??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...