Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten er på Tusenfryd nå. Og jeg sliter med irrasjonell frykt for karuseller. Så jeg bare lurer på....Baner som Thundercoaster, speedmonster, osv. - det er 100% trygt sant? Hva kan jeg gjøre for å ikke ha så destruktive tanker? Tenker liksom på at "hva hvis ting løsner imens vi kjører" osv osv. Jeg vil jo bare ha det gøy med kjæresten min :(

 

Anonymous poster hash: 7ed1e...583

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har rutinesjekker hver eneste dag før de åpner. :) Det går nok helt fint. 

Senk skuldrene, pust med magen, og kos deg med kjæresten din. :)

 

...og ikke gjør noe du ikke vil bare fordi kjæresten din vil det. Respekter deg selv. Det er lov å takke nei. :)

 

Personlig er jeg sabla god på å holde vesker og ryggsekker hver gang jeg er på Tusenfryd. 

Lenke til kommentar

Hei

 

Ingenting er 100% trygt, men at dette er mye tryggere enn f.eks bilkjøring er nok ganske sikkert. Har slitt litt med de samme tingene selv og har funnet ut at jeg må utfordre meg selv og møte "frykten", hvis ikke så blir det bare verre og verre. 

 

Har satt meg som et slags livsmotto at alt kan prøves en gang (innenfor rimelighetens grenser), og alt har gått bra til nå :)

 

Hiv deg i det, du kommer ikke til og angre!

Lenke til kommentar

Litt annet perspektiv, kanskje: jeg er også skeptisk til karuseller, og er rett og slett ikke interessert i å tvinge meg selv til å kjøre dem. Jeg har kjørt diverse karuseller før, og det har uten unntak vært ubehagelige opplevelser. Det å være redd er jævlig, ikke gøy. Adrenalin gjør meg kvalm og uggen, ikke euforisk og lykkelig. Etterpå føler jeg meg uvel og i dårlig humør, mens de andre på turen går rundt og ler og er i lykkerus.

 

Det er rett og slett ikke for alle. Liker du det ikke, så liker du det ikke.



Anonymous poster hash: 8ae4a...4d7
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Du har ikke en frykt for karuseller, men for å ha det dritmorro mens du lever.

 

Ikke alle har det moro med karuseller. :)

 

Jeg vet. Blir trist av å tenke på at det er slik  :ermm:

Lenke til kommentar

TS her....Vel vel. Dagen igår ble ikke så verst egentlig. Jeg tok SpeedMonster med h*n 5 ganger. Litt nervøs første gangen, særlig siden den nettopp hadde blitt stoppet pga teknisk svikt. Men etter et par ganger ble det mer og mer morro. Tok også loopen og thundercoaster. Men sistnevnte angret jeg på etterpå, den er helt forferdelig. Bråker, rister, og føles Ikke trygg :(

Vi tok forresten buss til Tusenfryd, heheh så....

 

Du har ikke en frykt for karuseller, men for å ha det dritmorro mens du lever.

Wtf? Jeg har en frykt for å dø....Hvorfor skulle jeg være redd for å ha det morro? Er jo det jeg ville når vi var der! Men frykten for at noe skulle gå galt ødelegger det for meg, jeg har ikke valgt å være redd for dette!!

 

Anonymous poster hash: 7ed1e...583

Lenke til kommentar

TS her....Vel vel. Dagen igår ble ikke så verst egentlig. Jeg tok SpeedMonster med h*n 5 ganger. Litt nervøs første gangen, særlig siden den nettopp hadde blitt stoppet pga teknisk svikt. Men etter et par ganger ble det mer og mer morro. Tok også loopen og thundercoaster. Men sistnevnte angret jeg på etterpå, den er helt forferdelig. Bråker, rister, og føles Ikke trygg :(

Vi tok forresten buss til Tusenfryd, heheh så....

 

Du har ikke en frykt for karuseller, men for å ha det dritmorro mens du lever.

Wtf? Jeg har en frykt for å dø....Hvorfor skulle jeg være redd for å ha det morro? Er jo det jeg ville når vi var der! Men frykten for at noe skulle gå galt ødelegger det for meg, jeg har ikke valgt å være redd for dette!!

 

Anonymous poster hash: 7ed1e...583

 

Tøft gjort og hive seg i det, og ja, trebaner er veldig vinglete og bråkete. Lykke til videre!

Lenke til kommentar

(...) Tok også loopen og thundercoaster. Men sistnevnte angret jeg på etterpå, den er helt forferdelig. Bråker, rister, og føles Ikke trygg :(

Vi tok forresten buss til Tusenfryd, heheh så....

Berg-og-dal-baner i tre er lagd for å være bråkete, riste, og føles "utrygg". Det er hele poenget, og det er også derfor mange foretrekker berg-og-dal-baner i tre.

 

Følelsen av frykt og spenning i kontrollerte omgivelser er selve grunnen til at så mange liker berg-og-dal-baner. Det er gøy å utsette kroppen for noe som er ukjent og skummelt. Da får man et adrenalin-kick!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...