Gå til innhold

TEST: HP Spectre 13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor ble det av spesifikasjonslisten på denne? Vekt hadde jo f.eks være greit å vite med et øyekast.

 

Og en annen ting, hvorfor ikke sammenligne med f.eks MSI GS40 og Multicom P640R? Dere har testet begge, og selv om de rikitgnbok er gamingmaskiner, så er de små begge to, og i ca samme prisklasse.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Hvor ble det av spesifikasjonslisten på denne? Vekt hadde jo f.eks være greit å vite med et øyekast.

 

Og en annen ting, hvorfor ikke sammenligne med f.eks MSI GS40 og Multicom P640R? Dere har testet begge, og selv om de rikitgnbok er gamingmaskiner, så er de små begge to, og i ca samme prisklasse.

Du svarer litt på det selv. Selv om begge to er cirka i samme prisklasse og små, er de beregnet på to ulike ting og en sammenligning vil derfor være forvirrende for leserne. :)

 

En flott maskin, men for min del kommer den noen år for sent. Jeg kommer ikke til å kjøpe noe annet enn tablets eller hybrider på bærbarfronten, men jeg registrerer jo at mange fremdeles velger den mer tradisjonelle utformingen også.

Jeg er helt motsatt. Jeg har ikke følt et fnugg behov for et nettbrett enda, fordi jeg føler det er ekstremt lite produktivt i forhold til å ha en musepeker og et solid tastatur. Enn så lenge er ikke hybrider i nærheten enda, kanskje med unntak av Surface Book.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper de har sluttet å pakke så mye unødvendig software i maskinene sine da. Bloat me if you can, som tydeligvis har vært mottoet deres.

Er vel ikke noe problem for kunder med litt innsikt lenger all den tid du nå får ISO'er fra Microsoft slik at du enkelt kan installere opp igjen helt blankt.

 

Mener at nye "Refresh Tool" skal gjøre det samme, men ikke 100% sikker. Om det gjør det så er det lett for absolutt alle.

Endret av Zicos
Lenke til kommentar

Synd denne ikke er enda lettere, men det er ikke så mange alternativer som er lettere. Samsung np900x3l kommer ikke i Norge, heller ikke Sony Vaio og det ser ikke ut til at LG gram13 kommer i Norge heller. Så det er kanskje den letteste 13" på markedet her. Jeg hadde valgt 512 gb overfor i7. Av de som jeg ser i norske nettbutikker så må man gå for i7 om man skal ha 512 gb, finnes ikke i5 og 512 gb.

Lenke til kommentar

 

Hvor ble det av spesifikasjonslisten på denne? Vekt hadde jo f.eks være greit å vite med et øyekast.

 

Og en annen ting, hvorfor ikke sammenligne med f.eks MSI GS40 og Multicom P640R? Dere har testet begge, og selv om de rikitgnbok er gamingmaskiner, så er de små begge to, og i ca samme prisklasse.

Du svarer litt på det selv. Selv om begge to er cirka i samme prisklasse og små, er de beregnet på to ulike ting og en sammenligning vil derfor være forvirrende for leserne. :)

Veeel. Leserne er ikke dumme heller.

Endret av Aetius
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flott maskin, ingen videre fan av utseende på "hengselet" eller fargekombinasjonen men det er jo smak og behag. Litt synd å se at ytelsen til Intel Core i7-6500U på denne ser ut til å jevnt over score 25% dårligere enn hva som er vanlig. Dette skyldes vel en god kombinasjon av at HP har endret litt på hvordan frekvenser skal kjøre i forhold til temperatur på grunn av den tynne profilen.

 

Men det gjør jo at uttalelse om "fullverdig" Intel Core i7 ytelse ikke er helt reell. Fremdeles en hel del bedre enn Intel Core M da, naturligvis. Men da på bekostning av både varme og ekstra støy, Rapporteres jo at viftene kan støye noe under belastning.

 

 

EDIT:

 

Leser nå at man ikke kan forvente stort mer enn 5,5-timer batteri ved "balansert bruk". Altså type med skjermen på 50% lysstyrke, med WiFi på skrudd og normal nettsurfing. Det var jo noe skuffende batteritid, spesielt når HP skryter på seg 8,5-time.

 

 

EDIT2:

 

Ved tyngere belasting så kan man ikke forvente stort mer enn 1,5-2,5-time. Det var temmelig snaut.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

hvordan de klarer å sette en U-CPU i en så dyr maskin er for meg ubegripelig, burde kommet med HQ! Forskjellen er rimelig merkbar, når i5-HQ yter bedre enn i7-U ...

Hvordan i all verden tror du de skulle kunne ha klart å putte en HQ-cpu inn i denne? Det blir jo beskrevet som en liten revolusjon i det hele tatt å dytte inn en U-cpu i en slik formfaktor. Det er ikke akkurat slik at CPU defineres gjennom pris alene. Det ville vi ha fått en del merkelig utslag. 

 

Hvor tykk, tung, varm og støyende tror du denne maskinen ville ha vært med en HQ-cpu? For ikke å snakke om en betydelig svakere batteritid.

 

Denne maskintypen er til for å dekke et annet segment enn det som gjelder for de aller fleste maskintypene som leveres med HQ-cpu.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

 

Hvor ble det av spesifikasjonslisten på denne? Vekt hadde jo f.eks være greit å vite med et øyekast.

 

Og en annen ting, hvorfor ikke sammenligne med f.eks MSI GS40 og Multicom P640R? Dere har testet begge, og selv om de rikitgnbok er gamingmaskiner, så er de små begge to, og i ca samme prisklasse.

Du svarer litt på det selv. Selv om begge to er cirka i samme prisklasse og små, er de beregnet på to ulike ting og en sammenligning vil derfor være forvirrende for leserne. :)

 

En flott maskin, men for min del kommer den noen år for sent. Jeg kommer ikke til å kjøpe noe annet enn tablets eller hybrider på bærbarfronten, men jeg registrerer jo at mange fremdeles velger den mer tradisjonelle utformingen også.

Jeg er helt motsatt. Jeg har ikke følt et fnugg behov for et nettbrett enda, fordi jeg føler det er ekstremt lite produktivt i forhold til å ha en musepeker og et solid tastatur. Enn så lenge er ikke hybrider i nærheten enda, kanskje med unntak av Surface Book.

 

 

Vell, etter å ha brukt dem en god stund vil jeg påstå at touch, musepeker og penn samt fleksibiliteten gjør meg mye mer produktiv. Nå skriver ikke jeg en Roman riktig nok, men tastaturet og padden på SFP er ikke så mye dårligere at det går ut over produktivitet, det er marginalt. Eneste som kan være litt minus er at den ikke er like stødig på fanget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...