Gå til innhold

TEST: Samsung UE55KS7005


Anbefalte innlegg

 

Skulle ønske dere kunne legge ved bilde eller kommentere hvordan tilkoblingene er på tv'ene dere tester. Om det er breakout-box, sidevendte eller bakovervendte. Heller ikke Samsung informerer eller legger ved bilde av dette - ikke i manualer heller..

 

Hei. Denne TV-en bruker den samme OneConnect-boksen som KS8005 og KS9505. Ergo har du de aller fleste tilkoblingene i denne boksen, med unntak av blant annet strøm og LAN-porten, som sitter på TV-en. Strøm-kabelen har en knekk på seg så den ikke skal bygge mye ut fra TV-en, mens de resterende kontaktene sitter inne i et lite rom og peker langs med bakveggen.

 

Bilde av boksen ser du nederst på første side her: http://www.tek.no/artikler/test-samsung-ue55ks8005/347485

Superb! takk for info til begge :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt denne, men jeg får ikke bra bilde. Har prøvd 4K på Netlflix, Bloodline, men jeg synes bildet er elendig. Blast, uklart, lite smell l farger. Kan innstillinger gjort i testen utgis her?

Hvilken tv hadde du før denne? Dersom svaret er plasma, har du nedgradert..

Lenke til kommentar

 

Skulle ønske dere kunne legge ved bilde eller kommentere hvordan tilkoblingene er på tv'ene dere tester. Om det er breakout-box, sidevendte eller bakovervendte. Heller ikke Samsung informerer eller legger ved bilde av dette - ikke i manualer heller..

 

Hei. Denne TV-en bruker den samme OneConnect-boksen som KS8005 og KS9505. Ergo har du de aller fleste tilkoblingene i denne boksen, med unntak av blant annet strøm og LAN-porten, som sitter på TV-en. Strøm-kabelen har en knekk på seg så den ikke skal bygge mye ut fra TV-en, mens de resterende kontaktene sitter inne i et lite rom og peker langs med bakveggen.

 

Bilde av boksen ser du nederst på første side her: http://www.tek.no/artikler/test-samsung-ue55ks8005/347485

Var innom Elkjøp nettopp.

Ble litt forvirret. Noen steder står det/sies det at det er composite inndang - andre ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil ha fjernkontroll med dedikerte hdmi knapper.

 

Bare å skaffe en Logitech Harmony det, så kan du enkelt programmere det inn.

Uten å trykke på en eller annen mode funksjon først? Tviler jeg på. Jeg vil ha 4 stk fysiske hdmi knapper.

 

 

Hadde det på gamle Pioneer 435 HDE (4 source, ikke alt var HDMI på den tiden). Synes det var genialt raskt å bytte mellom de ulike kildene. Nå har en receiver tatt over jobben og det fungerer vel så greit synes jeg.

Endret av IceHeim
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Men hva i all verden er et moth-filter?

Det brukes når du ser EM-finalen i fotball...

 

Edit: Gaaad... Noen slo meg grundig på den der...

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil ha fjernkontroll med dedikerte hdmi knapper.

 

Bare å skaffe en Logitech Harmony det, så kan du enkelt programmere det inn.

Uten å trykke på en eller annen mode funksjon først? Tviler jeg på. Jeg vil ha 4 stk fysiske hdmi knapper.

 

 

Bør gå det ja. Så lenge komponenten din har eget signal for HDMI, og disse ligger hos Logitech. De fleste TVer har det selv om fjernkontrollen som følger med TVen ikke har dette.

Og å gå via en aktivitet går like kjapt, da det eneste som skjer er at den bytter HDMI inngang.

 

Kjøper man for eksempel hos Elkjøp, så får man jo testet i 30 dager, og kan levere tilbake hvis det ikke skulle funke. Ville nok anbefalt en med touch skjerm, da man da får satt opp knappet med egne navn på.

Lenke til kommentar

Litt av greia utover det at det er kjapt, er å kunne ha fjernkontrollen i handa og bare ved å kjenne/føle seg frem med pekefingeren til knappene. Alle mine 4 hdmi innganger er i bruk hvor av to er pc kodi som står og viser div tv kanaler. Så jeg er møkk lei av å måtte trykke på noe før jeg kan velge inngang. ...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...