Gå til innhold

KOMMENTAR: Endelig våger spillbransjen å satse på kvinnelige spillfigurer


Anbefalte innlegg

Er det så overraskende når man ser alt oppsopet som blir skrevet i denne tråden? Det er ganske ensidig og tøvete det som spyttes ut av enkelte her.

 

AtW

Jeg skal ikke si at jeg er overrasket, men det er unødvendig. Du antyder at det meste som blir skrevet i denne tråden er "ensidig og tøvete", jeg er uenig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg er det veldig rart at mange i denne tråden prøver å bagatellisere at spillmediet og spillentusiaster har store utfordringer når det gjelder kvinner og minoritetsgrupper. Den kanskje største bevegelsen innenfor spillmediet noen gang, nemlig ufyselige Gamergate, stammet fra en forsmådd eks-kjæreste som langet ut om sexlivet til en kvinnelig skribent. Anbefaler å lese det som blir gjengitt her hvis du tror Gamergate handler om noe annet.

 

Og la oss ikke starte med hele den Feminist Frequency og Anita Sarkeesian greia. Ja, hun tar ofte helt latterlig feil, og det er lite av substans i det hun sier, men det gjør det ikke greit å sende henne og familien hennes drapstrusler. Hun måtte blant annet avlyse en konferanse på et college fordi det i gjeldene delstat var lovlig å gå med skytevåpen skjult, og hun ble truet på livet hvis hun dukket opp.

 

Nå håper jeg virkelig de fleste av dere er for gode til å si at det bare er noen få som kommer med den typen uttalelser. Ja, det er selvfølgelig en minoritet som kommer med den typen uttalelser, men det betyr ikke at de er få. Husker fortsatt med skrekk hvordan folk kom ut av treverket når Gamergate herjet som verst.

 

Vet det er pretensiøst å sitere Burke, men det er litt passende også. "All that is required for evil to triumph is for good men to do nothing". Synes det er ganske bra sagt, og ganske gjeldene her. Alle vi som ikke mindreverdighetskomplekser og ønsker et bredt mangfold må ta en stor del av ansvaret for å dra det her skipet i riktig retning, og hvis kvinnelige soldater i Battlefield hjelper på det, så er jeg helt for det.

 

Du ser ut til å vite skremmende lite om den egentlige grunnen til at "Gamergate" oppstod, og fokuset til den grupperingen var definitivt ikke sladder om hvem som hadde sex med hvem.

Lenke til kommentar

 

Er det så overraskende når man ser alt oppsopet som blir skrevet i denne tråden? Det er ganske ensidig og tøvete det som spyttes ut av enkelte her.

 

AtW

Jeg skal ikke si at jeg er overrasket, men det er unødvendig. Du antyder at det meste som blir skrevet i denne tråden er "ensidig og tøvete", jeg er uenig.

 

 

Jeg vil faktisk si det meste i tråden er det, og mye av det i tråden er også overraskende langt ut på siden i mine øyne. (med siden så mener jeg det jeg vil karakterisere som synspunkter som nærmer seg det ekstreme)

 

AtW

Lenke til kommentar

Du må gjerne eksemplifisere, for jeg er fullstendig uenig med din observasjon.

"Atter en politisk korrekthets artikkel.

Disse bråkete twitter aktivistene som ødelegger spill og forlanger forandring har ødelagt mye."

 

"Tydelig at kommentaren spinner videre på feministisk propaganda. "

 

"Det er fordi alle idag er så redde for å tråkke noen på tærne og at de er redd for å bli kalt politisk ukorrekt og rasistiske, noe som ja, er patetisk, men slik er dessverre samsunnet blitt, er utrolig trist, men slik er det dessverre når retards er i førersetet.

 

""gjesp"

SJW

"gjesp""

 

"Bare styrer unna feminist-spill selv. Heldigvis er det sånn at de fleste kan VELGE. Og hvorfor skulle vi velge feminist/sjw/pk-spill? Kommer heller ikke til å se Ghostbusters-filmen, shove it up your arse."

 

"Dette var aldri noe problemstilling før SJWene gjorde det til en. Jeez, kan ikke bare folk spille spill og slappe av istedenfor å konstruere problem som aldri har vært der! "

 

osv osv.

 

AtW

"
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis de aller fleste som spiller spill er menn bør vel det reflekteres i spillene også? Ingen vits at 50% av spillene skal ta kvinnelige perspektiv hvis 90 % er menn. Da er vel 90 % mannlige hovedkarakterer i spill bra også. Jeg synes uansett at det er bra der hvor du kan velge hovedperson og kjønn selv i f. eks Skyrim.

 

Men om vi ser på GTA 5, ville det vært en god løsning å ha en kvinnelig hovedperson der? Problemet er at historien er det aller viktigste og at den må henge på greip først og fremst, og være så spennende og interessant som mulig. Såklart kan en lage gode historier med kvinnelige hovedpersoner, men det blir en annen historie. Og jo mer reell den historien skal være med kvinnelig hovedperson jo flere justeringen må en gjøre. I fiction kan du skape hva du vil. I den virkelige verden er det menn som bruker våpen, dreper, bygger, drar på oppdagelsesferd osv. Menn er tøffere og råere. Å plassere kvinner i mange klassiske spillhistorier og verdener vil virke underlig.

Lenke til kommentar

Hvis de aller fleste som spiller spill er menn bør vel det reflekteres i spillene også? Ingen vits at 50% av spillene skal ta kvinnelige perspektiv hvis 90 % er menn. Da er vel 90 % mannlige hovedkarakterer i spill bra også. Jeg synes uansett at det er bra der hvor du kan velge hovedperson og kjønn selv i f. eks Skyrim.

 

Men om vi ser på GTA 5, ville det vært en god løsning å ha en kvinnelig hovedperson der? Problemet er at historien er det aller viktigste og at den må henge på greip først og fremst, og være så spennende og interessant som mulig. Såklart kan en lage gode historier med kvinnelige hovedpersoner, men det blir en annen historie. Og jo mer reell den historien skal være med kvinnelig hovedperson jo flere justeringen må en gjøre. I fiction kan du skape hva du vil. I den virkelige verden er det menn som bruker våpen, dreper, bygger, drar på oppdagelsesferd osv. Menn er tøffere og råere. Å plassere kvinner i mange klassiske spillhistorier og verdener vil virke underlig.

 

For det første er det neppe så skeivt mtp hvem som spiller, og er det en nødvendighet at man må ha en mannlig hovedperson om man er en mann? Må man spille som en fyr som sitter foran PCen sin også, istedet for en som løper rundt og dreper, da det representerer spilleren bedre? Skjønner selvfølgelig at gjenkjennelse osv er faktorer, men jeg ser ikke helt en så streng kobling som du insiunerer mellom prosent av spillere, og prosent av spillkarakterer, men om man ønsker det, så bør det vel være flere kvinner i spill?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hvis de aller fleste som spiller spill er menn bør vel det reflekteres i spillene også? Ingen vits at 50% av spillene skal ta kvinnelige perspektiv hvis 90 % er menn. Da er vel 90 % mannlige hovedkarakterer i spill bra også. Jeg synes uansett at det er bra der hvor du kan velge hovedperson og kjønn selv i f. eks Skyrim.

 

Men om vi ser på GTA 5, ville det vært en god løsning å ha en kvinnelig hovedperson der? Problemet er at historien er det aller viktigste og at den må henge på greip først og fremst, og være så spennende og interessant som mulig. Såklart kan en lage gode historier med kvinnelige hovedpersoner, men det blir en annen historie. Og jo mer reell den historien skal være med kvinnelig hovedperson jo flere justeringen må en gjøre. I fiction kan du skape hva du vil. I den virkelige verden er det menn som bruker våpen, dreper, bygger, drar på oppdagelsesferd osv. Menn er tøffere og råere. Å plassere kvinner i mange klassiske spillhistorier og verdener vil virke underlig.

 

For det første er det neppe så skeivt mtp hvem som spiller, og er det en nødvendighet at man må ha en mannlig hovedperson om man er en mann? Må man spille som en fyr som sitter foran PCen sin også, istedet for en som løper rundt og dreper, da det representerer spilleren bedre? Skjønner selvfølgelig at gjenkjennelse osv er faktorer, men jeg ser ikke helt en så streng kobling som du insiunerer mellom prosent av spillere, og prosent av spillkarakterer, men om man ønsker det, så bør det vel være flere kvinner i spill?

 

AtW

 

Kvinner spiller vel i større grad kanskje lettere spill (casual spill)? Og typisk jente spill som The Sims såklart. Men jenter vs gutter som har spilt og spiller Skyrim og Gta 5 tror jeg den godt kan være 90-10. Hvertfall ikke mer enn 80-20.

 

Er det nødvendig med mannlig hovedfigur? Vel, for noen. I noen grad. Og i mange spillhistorier virker det vel også mer rimelig/sannsynlig. Det MÅ ikke være det, men jeg ser ingen gode argumenter for hvorfor en skal putte inn kvinner i disse spillene hvis kvinner ikke spiller selv.

 

Uansett er dette markedsstyrt så om det hadde vært større etterspørsel for kvinnelige hovedpersoner i spill hadde det også vært flere slike spill.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis de aller fleste som spiller spill er menn bør vel det reflekteres i spillene også? Ingen vits at 50% av spillene skal ta kvinnelige perspektiv hvis 90 % er menn. Da er vel 90 % mannlige hovedkarakterer i spill bra også. Jeg synes uansett at det er bra der hvor du kan velge hovedperson og kjønn selv i f. eks Skyrim.

 

Men om vi ser på GTA 5, ville det vært en god løsning å ha en kvinnelig hovedperson der? Problemet er at historien er det aller viktigste og at den må henge på greip først og fremst, og være så spennende og interessant som mulig. Såklart kan en lage gode historier med kvinnelige hovedpersoner, men det blir en annen historie. Og jo mer reell den historien skal være med kvinnelig hovedperson jo flere justeringen må en gjøre. I fiction kan du skape hva du vil. I den virkelige verden er det menn som bruker våpen, dreper, bygger, drar på oppdagelsesferd osv. Menn er tøffere og råere. Å plassere kvinner i mange klassiske spillhistorier og verdener vil virke underlig.

 

For det første er det neppe så skeivt mtp hvem som spiller, og er det en nødvendighet at man må ha en mannlig hovedperson om man er en mann? Må man spille som en fyr som sitter foran PCen sin også, istedet for en som løper rundt og dreper, da det representerer spilleren bedre? Skjønner selvfølgelig at gjenkjennelse osv er faktorer, men jeg ser ikke helt en så streng kobling som du insiunerer mellom prosent av spillere, og prosent av spillkarakterer, men om man ønsker det, så bør det vel være flere kvinner i spill?

 

AtW

 

Kvinner spiller vel i større grad kanskje lettere spill (casual spill)? Og typisk jente spill som The Sims såklart. Men jenter vs gutter som har spilt og spiller Skyrim og Gta 5 tror jeg den godt kan være 90-10. Hvertfall ikke mer enn 80-20.

 

Er det nødvendig med mannlig hovedfigur? Vel, for noen. I noen grad. Og i mange spillhistorier virker det vel også mer rimelig/sannsynlig. Det MÅ ikke være det, men jeg ser ingen gode argumenter for hvorfor en skal putte inn kvinner i disse spillene hvis kvinner ikke spiller selv.

 

Uansett er dette markedsstyrt så om det hadde vært større etterspørsel for kvinnelige hovedpersoner i spill hadde det også vært flere slike spill.

 

 

Det er nok sant, men jeg har ikke sett noe som tyder på at fordelingen er i nærheten av så skeiv som 90-10 på "vanlige spill", uten at jeg skal uttale meg om enkeltspill.

 

Men kvinner spiller selv,.

 

Jeg tror forøvrig du overvurderer hvor detaljert leverandørene kjenner markedet, de gjør det de tror er best, det betyr ikke at det er best., eller i samsvar med det som gir optimale salg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om en går noen år tilbake var det ordentlig skeivt fordelt, det var nærmest i all hovedsak kun menn som kjøpte spill, det er unntak ja. Selvfølgelig gjør selskaper alt de kan for og også da gjøre spillene mer appellerende for menn, men i de senere årene har interessen også da fanget flere kvinner, så det som skjer er da et naturlig skifte hvor det blir mer vanlig å ha en kvinne på fronten av coveret eller mer i fokus. Men en kan ikke forvente at markedet tar en 180 iløpet av natten, det vil fortsatt ta litt tid før det setter rot. 

Men som sagt, det kommer til å bli normen enten om en liker det eller ikke å ha flere damer i spill. 

Lenke til kommentar

Hvis de aller fleste som spiller spill er menn bør vel det reflekteres i spillene også? Ingen vits at 50% av spillene skal ta kvinnelige perspektiv hvis 90 % er menn. Da er vel 90 % mannlige hovedkarakterer i spill bra også. Jeg synes uansett at det er bra der hvor du kan velge hovedperson og kjønn selv i f. eks Skyrim.

 

Men om vi ser på GTA 5, ville det vært en god løsning å ha en kvinnelig hovedperson der? Problemet er at historien er det aller viktigste og at den må henge på greip først og fremst, og være så spennende og interessant som mulig. Såklart kan en lage gode historier med kvinnelige hovedpersoner, men det blir en annen historie. Og jo mer reell den historien skal være med kvinnelig hovedperson jo flere justeringen må en gjøre. I fiction kan du skape hva du vil. I den virkelige verden er det menn som bruker våpen, dreper, bygger, drar på oppdagelsesferd osv. Menn er tøffere og råere. Å plassere kvinner i mange klassiske spillhistorier og verdener vil virke underlig.

 

Først litt statistikk å slå deg i hodet med. 

 

https://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/18/52-percent-people-playing-games-women-industry-doesnt-know

 

Så for det andre synes jeg du har et ganske merkelig litt syn på kvinner. Kanskje du bør dra tilbake til 50-tallet hvor et slikt kvinnesyn hører hjemme? Ingen av disse tingene du beskriver er det bare menn som driver med. Dessuten er spill virkelighetsflukt. Jeg håper inderlig ikke at historien i GTA er så nært det du foretar deg til vanlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis de aller fleste som spiller spill er menn bør vel det reflekteres i spillene også? Ingen vits at 50% av spillene skal ta kvinnelige perspektiv hvis 90 % er menn. Da er vel 90 % mannlige hovedkarakterer i spill bra også. Jeg synes uansett at det er bra der hvor du kan velge hovedperson og kjønn selv i f. eks Skyrim.

 

Men om vi ser på GTA 5, ville det vært en god løsning å ha en kvinnelig hovedperson der? Problemet er at historien er det aller viktigste og at den må henge på greip først og fremst, og være så spennende og interessant som mulig. Såklart kan en lage gode historier med kvinnelige hovedpersoner, men det blir en annen historie. Og jo mer reell den historien skal være med kvinnelig hovedperson jo flere justeringen må en gjøre. I fiction kan du skape hva du vil. I den virkelige verden er det menn som bruker våpen, dreper, bygger, drar på oppdagelsesferd osv. Menn er tøffere og råere. Å plassere kvinner i mange klassiske spillhistorier og verdener vil virke underlig.

 

Først litt statistikk å slå deg i hodet med. 

 

https://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/18/52-percent-people-playing-games-women-industry-doesnt-know

 

Så for det andre synes jeg du har et ganske merkelig litt syn på kvinner. Kanskje du bør dra tilbake til 50-tallet hvor et slikt kvinnesyn hører hjemme? Ingen av disse tingene du beskriver er det bare menn som driver med. Dessuten er spill virkelighetsflukt. Jeg håper inderlig ikke at historien i GTA er så nært det du foretar deg til vanlig. 

 

 

Du har tatt så og si alt han sa helt ut av kontekst, gratulerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hvis de aller fleste som spiller spill er menn bør vel det reflekteres i spillene også? Ingen vits at 50% av spillene skal ta kvinnelige perspektiv hvis 90 % er menn. Da er vel 90 % mannlige hovedkarakterer i spill bra også. Jeg synes uansett at det er bra der hvor du kan velge hovedperson og kjønn selv i f. eks Skyrim.

 

Men om vi ser på GTA 5, ville det vært en god løsning å ha en kvinnelig hovedperson der? Problemet er at historien er det aller viktigste og at den må henge på greip først og fremst, og være så spennende og interessant som mulig. Såklart kan en lage gode historier med kvinnelige hovedpersoner, men det blir en annen historie. Og jo mer reell den historien skal være med kvinnelig hovedperson jo flere justeringen må en gjøre. I fiction kan du skape hva du vil. I den virkelige verden er det menn som bruker våpen, dreper, bygger, drar på oppdagelsesferd osv. Menn er tøffere og råere. Å plassere kvinner i mange klassiske spillhistorier og verdener vil virke underlig.

 

Først litt statistikk å slå deg i hodet med. 

 

https://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/18/52-percent-people-playing-games-women-industry-doesnt-know

 

Så for det andre synes jeg du har et ganske merkelig litt syn på kvinner. Kanskje du bør dra tilbake til 50-tallet hvor et slikt kvinnesyn hører hjemme? Ingen av disse tingene du beskriver er det bare menn som driver med. Dessuten er spill virkelighetsflukt. Jeg håper inderlig ikke at historien i GTA er så nært det du foretar deg til vanlig. 

 

 

Du har tatt så og si alt han sa helt ut av kontekst, gratulerer.

 

Har jeg? Vennligst forklar. Hvilken kontekst bør jeg tolke det så han ikke framstår som en mannsjåvinistisk gubbe fra 50-tallet.?

 

Misforstod jeg denne setningen?:

"I den virkelige verden er det menn som bruker våpen, dreper, bygger, drar på oppdagelsesferd osv. "

 

Hvordan bør det tolkes i riktig kontekst?

 

Eller den at 90% av spillere er gutter når de faktisk er i underskudd i følge statistikk?

Endret av Heljar75
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis de aller fleste som spiller spill er menn bør vel det reflekteres i spillene også? Ingen vits at 50% av spillene skal ta kvinnelige perspektiv hvis 90 % er menn. Da er vel 90 % mannlige hovedkarakterer i spill bra også. Jeg synes uansett at det er bra der hvor du kan velge hovedperson og kjønn selv i f. eks Skyrim.

 

Men om vi ser på GTA 5, ville det vært en god løsning å ha en kvinnelig hovedperson der? Problemet er at historien er det aller viktigste og at den må henge på greip først og fremst, og være så spennende og interessant som mulig. Såklart kan en lage gode historier med kvinnelige hovedpersoner, men det blir en annen historie. Og jo mer reell den historien skal være med kvinnelig hovedperson jo flere justeringen må en gjøre. I fiction kan du skape hva du vil. I den virkelige verden er det menn som bruker våpen, dreper, bygger, drar på oppdagelsesferd osv. Menn er tøffere og råere. Å plassere kvinner i mange klassiske spillhistorier og verdener vil virke underlig.

 

Først litt statistikk å slå deg i hodet med. 

 

https://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/18/52-percent-people-playing-games-women-industry-doesnt-know

 

Så for det andre synes jeg du har et ganske merkelig litt syn på kvinner. Kanskje du bør dra tilbake til 50-tallet hvor et slikt kvinnesyn hører hjemme? Ingen av disse tingene du beskriver er det bare menn som driver med. Dessuten er spill virkelighetsflukt. Jeg håper inderlig ikke at historien i GTA er så nært det du foretar deg til vanlig. 

 

 

Og du tror på det? Hvilke spill er det snakk om? Hvilke platformer? Hva slags metodikk er undersøelsen gjort under? Tror du politiske og sensasjonalistiske motiver har hatt noen innflytelse over hvorfor og hvordan den artikkelen ble produsert slik den ble?

 

Artikkelen er (blant annet) ment for å hjernevaske folk som deg til å tro at vi er likere enn vi er slik at du ikke skal utvikle stygge fordommer mot kvinner eller andre minioriteter.

 

Hvis vi snakker om kvinnelige hovedpersoner i spill er det ikke relevant hvor mange kvinner som spiller candy crush eller legger kabal. Det som kan være relevant er hvor mange som spiller First-person spill (at du selv er den personen). Men i hvilken grad det er relevant for spilleren at hovedpersonen er det ene eller andre kjønnet kan fortsatt disikuteres.

 

"Så for det andre synes jeg du har et ganske merkelig litt syn på kvinner. Kanskje du bør dra tilbake til 50-tallet hvor et slikt kvinnesyn hører hjemme?" Jaha? Forklar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ihvertfall vesentlig mer på undersøkelsen enn jeg stoler på en random forumbruker som maser om "hjernevask", sine tall som han drar ut av ræva.

 

Her er noen andre vurderinger i forbindelse med undersøkelsen:

 

"However the stereotype that female gamers are interested almost exclusively in casual smartphone titles is tested by the data. 47% of female gamers polled had played a disc-based game in the last six months, and 68% had played an online game. 56% of female gamers have played on a console."

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Misforstod jeg denne setningen?:

"I den virkelige verden er det menn som bruker våpen, dreper, bygger, drar på oppdagelsesferd osv. "

 

Hvordan bør det tolkes i riktig kontekst?

 

Eller den at 90% av spillere er gutter når de faktisk er i underskudd i følge statistikk?

 

 

Hvis du skal lage et realistisk skytespill, vil det ikke være mer realistisk å ha en mannlig hovedperson enn en kvinnelig? Hvor mange kuler har ikke menn skutt sammenlignet med kvinner? Hvem er det som bygger bygningene vi bor i, smir sverdet vi svinger eller bilene vi kjører? Kvinner kan strengt tatt gjøre alt de også, men de gjør det ikke i det store bildet (liten prosentandel, ikke sant).

 

Du kan ikke bytte ut de 3 mannfolka i GTA 5 med 3 kvinner uten at de ville fremståt som totalt psycho. De ville virket ganske malplassert. En må gjerne fortelle historier hvor kvinner er hovedpersoner, men det er altså da en annen historie du da forteller. Skal du forankre din spillhistorie i virkeligheten (som de fleste som lager spill gjør), og det er et eller annet mission som skal gjøres, eller våpen som skal brukes, fiender som skal drepes osv. er det oftest mer realistisk å bruke en mannlig i hovedperson i den rollen enn en kvinnelig.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du skal lage et realistisk skytespill, vil det ikke være mer realistisk å ha en mannlig hovedperson enn en kvinnelig? Hvor mange kuler har ikke menn skutt sammenlignet med kvinner? Hvem er det som bygger bygningene vi bor i, smir sverdet vi svinger eller bilene vi kjører?

Det kommer helt ann på skyte spillet det. Er skytespillet satt til WW2, ville det vært malplassert.

Drerimot et skytespill satt til Vietnam krigen der du spiller som viet cong. Ville det ikke vært like upassende.

Er spillet satt opp til moderne sivile områder. Er det helt vanlig med kvinnelige politi betjenter.

Det blir flere og flere kvinner i anleggsarbeide. Og det er hovedsakelig roboter som bygger biler i dag. Me nå er det ytterst få spill som går ut på å være snekker eller jobbe med å sette sammen biler på samlebånd.

Lenke til kommentar

 

Misforstod jeg denne setningen?:

"I den virkelige verden er det menn som bruker våpen, dreper, bygger, drar på oppdagelsesferd osv. "

 

Hvordan bør det tolkes i riktig kontekst?

 

Eller den at 90% av spillere er gutter når de faktisk er i underskudd i følge statistikk?

 

Hvis du skal lage et realistisk skytespill, vil det ikke være mer realistisk å ha en mannlig hovedperson enn en kvinnelig? Hvor mange kuler har ikke menn skutt sammenlignet med kvinner? Hvem er det som bygger bygningene vi bor i, smir sverdet vi svinger eller bilene vi kjører? Kvinner kan strengt tatt gjøre alt de også, men de gjør det ikke i det store bildet (liten prosentandel, ikke sant).

 

Du kan ikke bytte ut de 3 mannfolka i GTA 5 med 3 kvinner uten at de ville fremståt som totalt psycho. De ville virket ganske malplassert. En må gjerne fortelle historier hvor kvinner er hovedpersoner, men det er altså da en annen historie du da forteller. Skal du forankre din spillhistorie i virkeligheten (som de fleste som lager spill gjør), og det er et eller annet mission som skal gjøres, eller våpen som skal brukes, fiender som skal drepes osv. er det oftest mer realistisk å bruke en mannlig i hovedperson i den rollen enn en kvinnelig.

Hvor mange realistiske skytespill finnes det? Jeg spiller for tiden Doom. Ikke mye realisme å spore der i gården. Half-Life 2 har Alyx Vance, en hartslående og selvstendig kvinne. Vi kunne like gjerne spilt henne uten at det hadde gjort noe. Jeg synes faktisk det er morsomt å spille som kvinne i Saints Row. De er jo mer gale der enn GTA5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...