Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ford transit - problem med turbo og varsellampe for glødeplugg


Anbefalte innlegg

Sliter med bilen (Ford Transit T300 125 tdci). I går døde plutselig turboen og bilen ble skikkelig treg. 


 


Lampa for glødeplugg lyser konstant og så ser det ut som den ene reima er klar for utskifting. Den som sitter på venstre siden av motoren sett forfra. Vet ikke hva disse reimene heter. Synes det er litt rart at hjulet går litt og stopper igjen selv om reima går hele tiden. Er det hjulet til dynamoen (se video)?


 


Link til video vedlagt:


https://1drv.ms/v/s!AkNa1nw6PNLBnlBer4YM-h8SaY7i


 


 


Evt noen som kan hjelpe meg med info for å skifte ut den aktuelle reima selv og et bilde av motoren?


Motorkode® FIFA

Fabrikantkode FO

Gruppekode No2600

 


 


 


 


 


I tillegg knaker det veldig mye rett under passasjersetet ved gasspådrag og når man slipper gassen. Muligens også litt på humper. Er vel foringer som det er snakk om mest sannsynlig?


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke video.

 

Sånne Transiter har fleste ganger 2 reimer - En kort, og en litt lengre. En til Dynamo, en til Servopumpe. Må ha låseverktøy også ( får det med når du kjøper reim ifra original Ford delelager, men Bilxtra etc. kan også skaffe det. Sjekk priser først. Begge reimene tror jeg lå på 800 kr med låseverktøyet. Oppgi skilt nr, så viser jeg bilde av delefilmen :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...