Jump to content
Mr-Johnsen

ford transit - problem med turbo og varsellampe for glødeplugg

Recommended Posts

Sliter med bilen (Ford Transit T300 125 tdci). I går døde plutselig turboen og bilen ble skikkelig treg. 

Lampa for glødeplugg lyser konstant og så ser det ut som den ene reima er klar for utskifting. Den som sitter på venstre siden av motoren sett forfra. Vet ikke hva disse reimene heter. Synes det er litt rart at hjulet går litt og stopper igjen selv om reima går hele tiden. Er det hjulet til dynamoen (se video)?

Link til video vedlagt:

https://1drv.ms/v/s!AkNa1nw6PNLBnlBer4YM-h8SaY7i

Evt noen som kan hjelpe meg med info for å skifte ut den aktuelle reima selv og et bilde av motoren?

Motorkode® FIFA

Fabrikantkode FO

Gruppekode No2600

I tillegg knaker det veldig mye rett under passasjersetet ved gasspådrag og når man slipper gassen. Muligens også litt på humper. Er vel foringer som det er snakk om mest sannsynlig?

Ser ikke video.

Sånne Transiter har fleste ganger 2 reimer - En kort, og en litt lengre. En til Dynamo, en til Servopumpe. Må ha låseverktøy også ( får det med når du kjøper reim ifra original Ford delelager, men Bilxtra etc. kan også skaffe det. Sjekk priser først. Begge reimene tror jeg lå på 800 kr med låseverktøyet. Oppgi skilt nr, så viser jeg bilde av delefilmen :) 

Enten er det løpehjulet du filmet helt ødelagt, eller så er det aircondition som slår seg av og på.

Flexxy: video fungerer, men du må kopiere hele linken.