Gå til innhold

Fått faktura fra C-date, truer med inkasso


Anbefalte innlegg

Har selfølgelig gått fem på på ei datingside.. Registrerte meg og sjølvsagt kortet mitt men fann fort ut at de va berre lureri.. No for ei veke sida fekk eg en epost frå c - date. Hadde glømt at eg hadde brukar og de der, trudde de va ute av verden. No fekk eg en faktura som eg skal lime inn her. Og so vil eg ha et svar om de er reelt. Har fått meg nytt bankkort sida den tid. Derfor har de kome en betalingspåmminelse.

 

Ditt medlemskap hos www.c-date.no

Mislykket betaling med IP-Adressen: "Tar vekk ip adressa"

 

Hei "Tar vekk namne mitt"

 

den 30.06.2016 ble ditt abonnement for et 12-måneder premiummedlemskap automatisk fornyet. Dette abonnementet kjøpte du den 30.06.2015 med emailadressen "tar vekk e-postadressa" på www.c-date.no.

 

Fornyelsen ble gjennomført i henhold til våre generelle vilkår og betingelser.

 

Produktkjøp 12-måneder premiummedlemskap.

IP-adressen fra kjøpstidspunktet: "tar vekk ip adressa"

Betalingsmetode: Kredittkort

 

Vår betalingsleverandør har informert oss om følgende; det var ikke mulig å trekke din siste abonnementsavgift fra din konto den 30.06.2016.

 

Abonnementsavgiften på 5 388,00 kr, i tillegg til omkostningsgebyrer på 105,00 kr står nå til forfall.

 

Totalbeløpet som skal betales ligger nå på 5 493,00 kr.

 

Betal nå "en rubrikk til betaling"

 

 

Den eneste måten du kan forhindre inkasso er ved å betale hele beløpet til riktig tid. I tilfeller hvor du ikke har betalt hele beløpet, eller betalingsfristen er blitt overskredet, vil saken din bli sendt videre til et eksternt inkassobyrå. Vi gjør deg oppmerksom på at dette vil medføre ytterlige kostnader for deg.

 

Vennligst overfør 5 493,00 kr innen 7 dager, senest den 06.07.2016 via bankoverførsel til følgende bankkonto:

 

Navn: Interdate S.A.

IBAN: DE32700202700015080834

BIC: HYVEDEMMXXX

Bank: Unicredit Bank – HypoVereinsbank

Beløp: 5 493,00 kr

Referanse: NO-2016-06-30-43285658-CDATE-DN

Bankadresse: Unicredit Bank – HypoVereinsbank Muenchen

Kardinal-Faulhaber-Strasse 3

D–80333 Muenchen, Tyskland

 

Betaling gjort innenfor tidsfristen er den eneste måten å unngå ytterligere kostnader på. Etter at vi har mottatt din betaling vil denne saken bli avsluttet og du vil ikke bli tilsendt flere purregebyrer. Din automatiske fornyelse av ditt medlemskap har allerede blitt kansellert. Du kan enten benytte deg av ditt premiummedlemskap frem til utløpsdatoen av ditt abonnement, eller velge å slette din konto.

 

Du finner mer informasjon under FAQ- seksjonen nedenfor.

 

**********************************************************************************************************************

Dette er en automatisk e-post.

Vennligst ikke svar tilbake på denne e-postadressen. Den blir kun brukt til å sende ut meldinger, men ikke til å motta e-post.

Du finner vår kontaktinformasjon i informasjonsseksjonen nedenunder.

**********************************************************************************************************************

 

Hilsen,

 

Andreas Schneider

C-Date Innkrevningsavdeling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send dem en skriftlig henvendelse der du skriver at du motstrider kravet. Du trenger ikke å begrunne innsigelsen. De er da pliktig til å sette saken i bero - de kan ikke sende en omtvistet krav til inkasso. 

 

Dersom du ikke har sagt opp avtalen med dem kan det godt tenkes at de har rett til å sende deg et krav. Må nesten se avtalen før jeg kan kommentere noe mer på det. 

Lenke til kommentar

"Muligheten til å motta kontaktforslag er kostnadspliktig. Kunden kan kjøpe denne tjenesten for et definert tidsrom (f.eks. 6 måneder) som i følge de Generelle Forretningsbetigelsene VIII (3) vil bli forlenget automatisk hvis det ikke blir sagt opp.

 

Før kjøp av en tjenesten, blir kunden gjort oppmerksom på at den valgte tjenesten er kostnadspliktig, omfanget av tjenesten og betalingsmåter. Etter at betalingen er gjennomført og kunden hat fått en betalingsbekreftelse, kan tjenesten tas i bruk. Generelt må betaling av tjenesten bli betalt på en gang. Med dette menes at et engangbeløp av hele medlemsperioden (3, 6 eller 12 måneder) blir belastet. "

De her stod inne på den linken.. DinSide.no. Nokefornuftig dåkMuligheten til å motta kontaktforslag er kostnadspliktig. Kunden kan kjøpe denne tjenesten for et definert tidsrom (f.eks. 6 måneder) som i følge de Generelle Forretningsbetigelsene VIII (3) vil bli forlenget automatisk hvis det ikke blir sagt opp.

 

Før kjøp av en tjenesten, blir kunden gjort oppmerksom på at den valgte tjenesten er kostnadspliktig, omfanget av tjenesten og betalingsmåter. Etter at betalingen er gjennomført og kunden hat fått en betalingsbekreftelse, kan tjenesten tas i bruk. Generelt må betaling av tjenesten bli betalt på en gang. Med dette menes at et engangbeløp av hele medlemsperioden (3, 6 eller 12 måneder) blir belastet. "

De her stod inne på den linken lenger oppe .. DinSide.no

Noke fornuftig dåkke greie og få ut av de? IDAG er de forfall på den Jækla fakturaen! Betale.. Ikkje betale .. Betale?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å begrunne innsigelsen.

 

Inkassoloven snakker blant annet om "innsigelser som det var rimelig grunn til å få vurdert før inndrivingen ble satt i verk" (§ 17). Så innsigelser bør være saklige og begrunnede for å stoppe inkasso/inkassokostnader.

 

***

 

Innsigelser her kunne kanskje være at det ikke er inngått noen avtale om automatisk fornyelse, at avtalen er ugyldig, og/eller at abonnementet var sagt opp. Ugyldighet av ett eller annet slag er nok mest lovende juridisk.

 

Førsteintrykket mitt er at TS har en dårlig sak. Men hvis det stemmer at tjenesten er "lureri" har han kanskje en sjanse. Det kunne være verd et forsøk å bestride kravet. Det kan tenkes at kreditor ikke gidder å ta saken til forliksrådet, eller at TS vil vinne. Men hvis han taper vil det sannsyligvis påløpe ekstra kostnader.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Førsteintrykket mitt er at TS har en dårlig sak. Men hvis det stemmer at tjenesten er "lureri" har han kanskje en sjanse. Det kunne være verd et forsøk å bestride kravet. Det kan tenkes at kreditor ikke gidder å ta saken til forliksrådet, eller at TS vil vinne. Men hvis han taper vil det sannsyligvis påløpe ekstra kostnader.

 

Er noe ligdene svindel som: Skattelisten.info krever 1.200 kroner for anonyme skattesøk

Så nyeste: Skattelisten.info: «Idioter som deg bestiller uten å læse»

 

Egentlig burde det være slik man må betalt før tjenesten blir tatt i bruk.

Ikke slik man får tilsendt faktura i etterkant.

Det burde egentlig vært ulovlig, da kan nettstedet ta kreve urimlig priser i etterkant uten å gjøre kjøperen oppmerksom på det.

Først når regningen går til innkasso så blir man ganske mye fattigere.

 

Egentlig bør visa\mastercard forby\spærre slike tjenester som er åpenbart svindel.

Og si de som ikke betaler på forhånd får ikke kjøpt tjenesten.

 

Det er bedre løsning for begge parter.

 

Tror generielsett det er lurere for trådstarter å betale på forhånd å vurdere å ta kontakt med forbrukerrådet\ i etterkant for  få bekrefte de driver ulovlig, hvis ikke er det lurt frem til da å sjekke før man bestiller tjenester.

 

Da en del tjenester krever kun adresse\epost adresse og navn i første omgang.

Så måneden etter krever de kredittkort.

En del tilfeller krever de kopi av pass\visakort også.

Det høres som svindel.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er vell iallefall over en måned om ikkje to sida eg registrerte meg.. Har ikkje vore på sida, sida eg registrerte meg bortimot.

 

Om du ikke har fått noen opplysning om angrerett, har du angrerett i vel 12 måneder om du ikke i mellomtiden får slik opplysning.

 

Her ville jeg ha bestridt kravet og i tillegg, om kravet mot formodning skulle være reelt, ha lagt frem at du uansett vil bruke angreretten.

Lenke til kommentar
  • KVTL låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...