Gå til innhold

Altibox TV overalt på mediaspiller


Anbefalte innlegg

Ærede forumister

 

Som kunde hos Viken fiber/Altibox ønsker jeg å se TV på hytta gjennom appen Altibox TV overalt. Jeg har mobilt bredbånd med god hastighet og 100 gb datamengde. Appen leveres både til Apple og Android-universet, sistnevnte førstevalg i mitt hode. Har sett på Minix Neo U1 som kjører Android. Er det noen som har erfaring med denne og Altibox TV overalt? Evt andre mediaspillere de vet fungerer med denne appen? 

 

TT

 

(redigert skriveleif)

Endret av Tom Trussel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle android enheter som kan installere apper burde fungere med dette.

Så sant appen ikke er begrenset til enkelte enheter.

 

Vet spill f.eks doom3 BFG er begrenset til nvidia shield, virker ikke med mobiler\nettbrett stort sett.

Men vil tro Altibox appen vil fungere på det meste, men kvalitet\stabilitet kan variere fra enhet til enhet.

Beste er uansett kablet forbindelse.

 

Jeg har

Smart HD TV Box Android 4.4 XBMC WiFi Quad-Core 8GB Google Player 4K x2K EU PLUG

Eneste negativt med denne kun 8 GB minne, kun android 4.4 og kun 100 mbit lan.

Men bortsett fra det er det kupp til prisen.

 

Kunne håpe altibox bruker noe ligdene når de skal lage fremtiden dekoder da det er utrolig folk vil betale 1000 kr eller mere for dekoder som knapt støtter 4k scalering som dette er, da må si det blir litt lureri å kalle ting 4k når bildekvaliteten blir nærmest lik som full hd. Men vanskelig å få tak i noe bedre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Alle android enheter som kan installere apper burde fungere med dette.

Så sant appen ikke er begrenset til enkelte enheter.

 

Vet spill f.eks doom3 BFG er begrenset til nvidia shield, virker ikke med mobiler\nettbrett stort sett.

Men vil tro Altibox appen vil fungere på det meste, men kvalitet\stabilitet kan variere fra enhet til enhet.

Beste er uansett kablet forbindelse.

 

Jeg har

Smart HD TV Box Android 4.4 XBMC WiFi Quad-Core 8GB Google Player 4K x2K EU PLUG

Eneste negativt med denne kun 8 GB minne, kun android 4.4 og kun 100 mbit lan.

Men bortsett fra det er det kupp til prisen.

 

Kunne håpe altibox bruker noe ligdene når de skal lage fremtiden dekoder da det er utrolig folk vil betale 1000 kr eller mere for dekoder som knapt støtter 4k scalering som dette er, da må si det blir litt lureri å kalle ting 4k når bildekvaliteten blir nærmest lik som full hd. Men vanskelig å få tak i noe bedre.

Takker for svar. Har du testet TV Overalt-appen på denne boksen?

 

TT

Lenke til kommentar

Får fint installert, uten problemet, men i oppstart får jeg "denne enheten er rooted" feilmelding.

 

Får beskjed jeg er offline hvis jeg forsøker å se filmer eller tv, men kanskje jeg måtte i så fall ha konto hos altibox.

 

Da http://tvoveralt.altibox.no/ kan man fint se på Tv haugaland uten å måtte logge inn.

Så godt mulig den virker hvis man logger inn.

 

Canaldigital appen T-we See gir bare beskjed nettbrettet tilfredstiller ikke sikkerhetstandarden. Så der er det langt værre.

Lenke til kommentar

Testet samme på nexus 7 nettbrett, begge appene fungerte bedre der. Kan se på TV på altibox på lik linje med http://tvoveralt.altibox.no/ uten å måtte logge inn.

 

Så det er nok på grunn av DRM rettigheter og dårlig utvikling fra både altibox\telenor at appene funger kun på nettbrett.

Er nok også krav enheten ikke er rooted slik er det med bank apper også.

 

Derfor funger dette kun på netbrett. Muligens mobil også.

 

Tror dette må være generielt problem med fleste kina produkter.

Er heller utviklene som må finne løsning på dette.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å logge på appen når du er på et Altibox-nettverk. Når du er på andre nett må du logge på din Altibox-konto. Dersom du er på et Altibox-borettslagnettverk får du ikke TV Overalt uten å kjøpe en tilleggspakke (som nevnt over), selv om du logger på.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å logge på appen når du er på et Altibox-nettverk. Når du er på andre nett må du logge på din Altibox-konto. Dersom du er på et Altibox-borettslagnettverk får du ikke TV Overalt uten å kjøpe en tilleggspakke (som nevnt over), selv om du logger på.

Det spørs hva du ser på, jeg får sett på TV Haugland, Tv vest, tv agder, tv telemark med canaldigital bredbånd med nettbrett.

På de andre kanalene må man logge på ja, fordi det er betalings kanaler.

 

Godt mulig hvis jeg hadde hatt brukernavn+ passord til en altibox kunde kunne jeg sett den uavhenging levrandør av bredbånd.

Tilsvarende dplay\tv sumo.

 

Dette var bare en test for å sjekke om Android mediaspilleren kunne bruke appene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...