Gå til innhold

Jeg vil gjerne ha historiene dine fra sikkerhetsbransjen


slagi

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har nettopp startet en podcast og trenger derfor historier som omhandler sikkerhetsbransjen.

Jeg er ute etter morsomme, skumle, triste og gode historier fra Vektere, Politi, ordensvakter og også butikkansatte som har opplevd noe merkelig, rart eller morsomt i forbindelse med butikktyveri, høylytte kunder eller personer, utagerende personer, rus, ol. 

Så del gjerne historien din! Det finnes ingen takhøyde så det er bare å fyre løs! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber som mobilvekter, gjort det i 7-8 måneder nå, det jeg også gjør er å rykke ut på alle slags mulige alarmer, innbrudd, brann assistentalarm, u name it. Mest spennende  (og kosligste) alarmen jeg har vært på var en liten kattunge som hadde utløst sensoren, kom inn og katte var all over the place og gikk rundt og mjauet. Vet ikke om du får bruk for dette. Men har generelt veldig få historier med tanke på at jeg er på 2-5-6 alarmer per dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg var en liten periode ansatt i et firma på østlandet. Vi leverte nettverkstjenester til diverse SMB-bedrifter. Dette var en bedrift daglig leder hadde starta som en gründerbedrift på begynnelsen av 90-tallet. Vi hadde et par titalls kunder.

Passordet for å få tilgang til ALT var "asdfg11223". Jeg blei ansatt som nettverksadministrator. Jeg påpekte det åpenbare sikkerhetshullet, men blei avfeid med at det hadde fungert siden han starta bedriften og han trengte et passord han lett kunne huske.

 

Diskusjon.no var forresten blokka i brannmur, men det første jeg gjorde var å sette unntak fra alle brannmurregler på egen maskin.

Lenke til kommentar

Jobber som mobilvekter, gjort det i 7-8 måneder nå, det jeg også gjør er å rykke ut på alle slags mulige alarmer, innbrudd, brann assistentalarm, u name it. Mest spennende  (og kosligste) alarmen jeg har vært på var en liten kattunge som hadde utløst sensoren, kom inn og katte var all over the place og gikk rundt og mjauet. Vet ikke om du får bruk for dette. Men har generelt veldig få historier med tanke på at jeg er på 2-5-6 alarmer per dag.

Haha så koselig! Jeg er interessert i alle historier så dette er bare bra! tusen takk for at du delte :D Arbeider som områdevekter selv, der jeg rykker ut til generelt butikker som trenger assistanse.

Lenke til kommentar

Vel, jeg var en liten periode ansatt i et firma på østlandet. Vi leverte nettverkstjenester til diverse SMB-bedrifter. Dette var en bedrift daglig leder hadde starta som en gründerbedrift på begynnelsen av 90-tallet. Vi hadde et par titalls kunder.

Passordet for å få tilgang til ALT var "asdfg11223". Jeg blei ansatt som nettverksadministrator. Jeg påpekte det åpenbare sikkerhetshullet, men blei avfeid med at det hadde fungert siden han starta bedriften og han trengte et passord han lett kunne huske.

 

Diskusjon.no var forresten blokka i brannmur, men det første jeg gjorde var å sette unntak fra alle brannmurregler på egen maskin.

 

Haha! Dette er jo en klassisk feil! Håper alt går bra og at ingenting skjer, men det er som regel de med klare sikkerhetsfeil som får svi i lommeboka  :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjørte verditransport for en del år siden, hadde vert inne i en bank og tømt en nattsafe og var på vei tilbake til bilen. Halveis tilbake blir jeg og kollegaen min stoppet av en rasende eldre dame som forlangte at vi skulle fylle på toalettpapir på dametoalettet, sto der med en koffert i hver hånd og prøvde og forklare at det ikke var vår jobb og at vi måtte komme oss til bilen.

 

Dama ble om mulig enda mer rasende og fotfulgte oss tilbake til bilen utenfor og lot oss få høre om hvor misfornøyd hun var med oss og ikke minst om hva som nå befant seg mellom skinkene hennes siden vi ikke hadde "gjort jobben vår" og fylt på i tide.

Endret av DagErlend
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...