Gå til innhold

GUIDE: Så forskjellige er disse to 5,5-tommerne på innsiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske sikker på at det er en Apple-fan som har gjort denne sammenligningen

For hvem gidder egentlig å skifte en skjerm på en mobil som koster 2-3k?

og vet at komponentene er montert på skjermen så regner jeg jeg med at skjermen tåler mer

Dere sier at prosessor og kamera er bedre på Apple,uten å henvise til tester da spessifikasjonene er like bra/bedre på Huawei

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ganske sikker på at det er en Apple-fan som har gjort denne sammenligningen

For hvem gidder egentlig å skifte en skjerm på en mobil som koster 2-3k?

og vet at komponentene er montert på skjermen så regner jeg jeg med at skjermen tåler mer

Dere sier at prosessor og kamera er bedre på Apple,uten å henvise til tester da spessifikasjonene er like bra/bedre på Huawei

 

Hei, Dubious!

 

På side to i Huawei Honor 5X-testen finner du ytelsesgrafene du er ute etter, samt et par bildeeksempler: http://www.tek.no/artikler/test-huawei-honor-5x/346047/2

 

Når det er sagt så er vel ikke dette den mest vitenskapelige saken vi har skrevet, men vi synes uansett det kunne være morsomt å åpne opp mobilene og se hvordan de var på innsiden. :)

 

- Niklas

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ganske sikker på at det er en Apple-fan som har gjort denne sammenligningen

For hvem gidder egentlig å skifte en skjerm på en mobil som koster 2-3k?

og vet at komponentene er montert på skjermen så regner jeg jeg med at skjermen tåler mer

Dere sier at prosessor og kamera er bedre på Apple,uten å henvise til tester da spessifikasjonene er like bra/bedre på Huawei

 

Han gav ju Honor 8/10, men du klarar lika väl av att lägga han i ett bås? Visa åtminstone lite respekt för folk som gör en ganska kul artikel.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hadde nok likevel gått for Honoren. prisen på iPhone kan ikke rettferdiggjøres.

 

 

 

En helt annen sak er det at Huawei ikke har lagt særlig mye tid ned i å designe komponentene hverken kompakt eller pent. 

Og hvorfor skulle de det? Det er ikke meningen at du som forbruker skal inn i telefonen uansett, og de som har elektronikk-kunnskap greier nok fint å bytte komponenter som batteri og skjerm likevel. For ikke å snakke om at de neppe bryr seg om komponentene er gull- eller gummibelagt.

 

At Huawei sparer penger på å ikke lage design-innmat kommer oss forbrukere til gode. Det gjør ikke Apples strategi.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Ganske sikker på at det er en Apple-fan som har gjort denne sammenligningen

For hvem gidder egentlig å skifte en skjerm på en mobil som koster 2-3k?

og vet at komponentene er montert på skjermen så regner jeg jeg med at skjermen tåler mer

Dere sier at prosessor og kamera er bedre på Apple,uten å henvise til tester da spessifikasjonene er like bra/bedre på Huawei

Nå er det vel ikke prisen men heller miljøavtrykket ved å skrote en ellers funksjonell telefon som er grunnen til at man vil reparere fremfor å kjøpe nytt. Jeg får ihvertfall dårlig samvittighet hver gang jeg kjøper noe nytt.

 

2ibgj0y.jpg

 

Hadde man bare vært litt dummere så hadde det vært mye enklere å være

en tankeløs konsument som kjøpte nytt med den største selvfølgelighet.

Men alle er desverre ikke så heldige at de slipper å tenke over sine handlinger.

Endret av Psykonaut
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som "redder" elektronikk fra søppeldyngene. Tror mesteparten av mine elektriske dingser kommer fra gjennvinninsstasjoner. Det som er synd er at elektronikksjappene i større og større grad låser vekk forkastede telefoner og PCer, til tross for at 95 % av det som blir kastet faktisk fungerer eller kan fikses svært enkelt. Hvorfor er det ingen som skriker høyt om dette? Gjenbruk er mye bedre enn gjennvinning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som "redder" elektronikk fra søppeldyngene. Tror mesteparten av mine elektriske dingser kommer fra gjennvinninsstasjoner. Det som er synd er at elektronikksjappene i større og større grad låser vekk forkastede telefoner og PCer, til tross for at 95 % av det som blir kastet faktisk fungerer eller kan fikses svært enkelt. Hvorfor er det ingen som skriker høyt om dette? Gjenbruk er mye bedre enn gjennvinning.

De selges videre til firmar slik som GreenTech... som igjen selger til bedrifter. 

Lenke til kommentar

Er alle Huawei laget på denne måten?

 

Tjaa.. De fleste kinaprodukter er laget sånn. Har åpna noen kinaprodukter men det er helst nonbranda nettbrett og sånne ting. Feks Trekstor Wintron 7 har alle komponentene skrudd fast til skjermen, men der har jeg god erfaring med at den var enkel å demontere og repareres. Skifta touch panelet på skjermen med null problem

Endret av Kistesnekker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poenget med "testen" er at IPhone er lettere å reparere for amatører, som vil gjøre det selv?

Hvorfor ikke bare kjøpe en telefon som ikke trenger å repareres flere ganger i året..?

Eller behandle dem slik at de ikke trenger å repareres/byttes hvert år.

 

Jeg har brukt mobiltelefon i 23 år uten å ha knust en skjerm, og antall merkbare riper på skjermene kan sikkert telles på en hånd i løpet av disse årene.

Min Z3C er 20 måneder gammel. Tørker man bort fingeravtrykk og støv ser den ut som ny, og i følge trykktesten så er den fortsatt vanntett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er en av dem som "redder" elektronikk fra søppeldyngene. Tror mesteparten av mine elektriske dingser kommer fra gjennvinninsstasjoner. Det som er synd er at elektronikksjappene i større og større grad låser vekk forkastede telefoner og PCer, til tross for at 95 % av det som blir kastet faktisk fungerer eller kan fikses svært enkelt. Hvorfor er det ingen som skriker høyt om dette? Gjenbruk er mye bedre enn gjennvinning.

De selges videre til firmar slik som GreenTech... som igjen selger til bedrifter. 

 

Så vidt jeg vet kjøper greentech maskinparker fra bedrifter eller andre refurbished-leverandører. Maskinene som blir levert gjennvinningsstasjoner er så vidt jeg vet ikke tillatt å selge videre, pga. kundens personvern.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123879

Er jo fint å flott, annet enn at garantien din nå har forsvunnet for godt. Hvis man leverer en iPhone med knust display til rep, vil man ikke få byttet displayet.

 

Man får valget i en swap enhet for 3-4000 kroner,

eller ingenting.

 

Apple har også tidligere hatt store problemer med at mobilen blir ubrukelig, hvis man kobler fra fingerskanneren hvis den har vært aktivert.

 

Dette BURDE bli nevnt i testen..

Lenke til kommentar

Er jo fint å flott, annet enn at garantien din nå har forsvunnet for godt. Hvis man leverer en iPhone med knust display til rep, vil man ikke få byttet displayet.

 

Man får valget i en swap enhet for 3-4000 kroner,

eller ingenting.

 

Apple har også tidligere hatt store problemer med at mobilen blir ubrukelig, hvis man kobler fra fingerskanneren hvis den har vært aktivert.

 

Dette BURDE bli nevnt i testen..

 

Garantien blir borte. Og i mange tilfeller reklamasjonen også, om produktet ikke er designet for at folk skal kunne bevege seg inn i det. Når det er sagt.. Apple reparerer skjermer, også for norske forbrukere. Elkjøp og andre må derimot sende telefonen til Nederland for å få dette til. Og det minste tegn til hakk i rammen fører til at hele telefonen må byttes i en SWAP, spesielt pga. Faren for at glasset havner i spenn pga deformert chassis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...