Gå til innhold

Sapphire slipper overklokket Radeon RX 480-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes kortet virker lovende. For det første er Sapphire meget habil partner av AMD kort. I tillegg ser jo kortet rimelig lekkert ut - iallfall det lille jeg har satt av bilder. Det virker litt mer sleek - uten all den glorete, fargede plasten man ser på mange kort i dag. Men det er bare min mening. Utover dette er jo gjerne disse kortene noe rimeligere, fordi de er ikke like poppis/mainstream som MSI og Asus f.eks. Blir spennde å se dette.

Lenke til kommentar

Spennende, står mellom dette og GTX 1060 i min nye maskin!

 

Gjør verden en tjeneste og gå for AMD. Nvidia har den beste teknologien, men de er dessverre blitt de onde i bransjen.

 

Om ikke annet, så gjør det fordi du da kan spare noen hundrelapper på skjerm med åpen free-sync vs proprietær g-sync.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det egentlig verdt det for en så beskjeden hastighetsøkning. 1350mhz vs 1266mhz altså kun 6,6% og reel ytelsesøkning er ihvertfall ikke mer enn det. Men har det andre gode egenskaper som lavt støynivå og gode overklokkingsegenskaper så blir det fort mer interessant.

Lenke til kommentar

 

Spennende, står mellom dette og GTX 1060 i min nye maskin!

Gjør verden en tjeneste og gå for AMD. Nvidia har den beste teknologien, men de er dessverre blitt de onde i bransjen.

 

Om ikke annet, så gjør det fordi du da kan spare noen hundrelapper på skjerm med åpen free-sync vs proprietær g-sync.

 

 

Det kan jo diskuteres om Nvidia har den beste teknologien, kortene ser ut til å være strømgjerrige og yter greit i konkrete oppgaver , så får vi se litt på hvordan ting ser ut når spillutviklerne begynner å satse på DX12 og annen teknologi , det vil trolig gi en bedre indikasjon på hva man bør kjøpe seg og spesielt når det kommer til pris / ytelse.

Lenke til kommentar

 

Spennende, står mellom dette og GTX 1060 i min nye maskin!

Gjør verden en tjeneste og gå for AMD. Nvidia har den beste teknologien, men de er dessverre blitt de onde i bransjen.

Om ikke annet, så gjør det fordi du da kan spare noen hundrelapper på skjerm med åpen free-sync vs proprietær g-sync.

Jaha? Eneste grunnen til å gå for AMD er hvis de har bedre produkter enn Nvidia/Intel, ikke på grunn av sympati. Det er kun AMD sin egen feil at de er i denne situasjonen. For 10 år siden var det omvent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Merk: Det er 4GB-versjonen som koster 2490,-

Radeon RX 480 8192MB GDDR5 PCI-Express Graphics Card koster 235.99 pund

 

Hjelper lite når vi bruker kroner i Norge. Det billigste RX 480 kortet her til lands er 4GB-versjonen til 2490kr. Iallefall i følge prisguiden her på Tek

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer det.

Det billigste kortet man får i Norge med 8GB er også Sapphire sin D5 utgave med stock kjøler. 2795Kr.

 

Sjekker man Amazon.de sine priser får man kjøpt det til 289 EUR ( 2670KR ), tror det faktisk lar seg gjøre å hente produktene i en av mange pickup plasser om man skal en tur der Amazon har en slik plass.  , gjelder forsåvidt for andre produkter også.

 

Jeg tipper at vi vil se dette priset til omtrent 2900 KR i Norge / Tyskland.

Lenke til kommentar

 

 

Spennende, står mellom dette og GTX 1060 i min nye maskin!

Gjør verden en tjeneste og gå for AMD. Nvidia har den beste teknologien, men de er dessverre blitt de onde i bransjen.

Om ikke annet, så gjør det fordi du da kan spare noen hundrelapper på skjerm med åpen free-sync vs proprietær g-sync.

Jaha? Eneste grunnen til å gå for AMD er hvis de har bedre produkter enn Nvidia/Intel, ikke på grunn av sympati. Det er kun AMD sin egen feil at de er i denne situasjonen. For 10 år siden var det omvent.

Det er ikke snakk om sympati. Jo mindre AMD selger, jo mindre har de til R&D, og jo mindre vil Nvidia følgelig trenge å bruke på R&D for å holde på overtaket. Vi risikerer å havne i samme situasjon som vi er i i CPU-verden, der hver nye generasjon fra Intel nå kun er marginalt bedre enn forrige. Som forbrukere har vi muligheten til å opprettholde balansen i markedet og forhindre monopoler i å oppstå. Og ja, jeg er enig i at AMD har seg selv å takke, men det endrer ikke poenget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt PellePelikan, men problemet er at vi bare er en dråpe i havet. Hjelper ikke om noen få nerder kjøper AMD, hvis alle andre kjøper nVidia. Virker litt håpløst.

 

Forhåpentligvis tenker også andre nerder i verden på samme måte :) Og dessuten, RX480 er det beste AMD har fått til på årevis og er jo faktisk omtrent på nvidia-nivå, så hvorfor ikke gå for AMD og samtidig gjøre noe bra for fremtidige generasjoner nerder. Bare følelsen av å gjøre en god gjerning er verdt litt i seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...