Gå til innhold

E-SPORT: StarCraft II er ute av Telenorligaen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg virker det som de fleste former for ambisiøs spilling er på retrett. Selv for 10 år siden hoppet de mest talenfulle av karusellen straks de fant at det var mer penger å hente ved å gjøre utløp for ferdighetene på andre arenaer.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

For meg virker det som de fleste former for ambisiøs spilling er på retrett. Selv for 10 år siden hoppet de mest talenfulle av karusellen straks de fant at det var mer penger å hente ved å gjøre utløp for ferdighetene på andre arenaer.

 

Hva mener du? Det er da nok av ambisiøse spillere, men det er fremdeles utrolig vanskelig å tjene penger på å spille. Når ett spill daler i popularitet, enda vanskeligere. Blir litt som med mye annen sport, det krever utrolig mye dedikasjon for å komme til toppen og det blir som regel bare de som er helt på toppen som klarer å tjene ok penger på å spille. For de resterende 99% så er det vel gjerne bare snakk om en småseriøs hobby. Selv i de mest populære spillene, så virker det som at det er vanskelig å tjene nok penger for spillere.

 

Klart twitch/donasjoner/sponsorer etc. vil gjerne hjelpe på. Men igjen, det er vanskelig å få sponsorer etc. uten å enten være i toppen eller utrolig karismatisk.

 

Kjipt at SC2 blir droppet, men når populariteten er sånn som den er, så forstår jeg det.

Lenke til kommentar

Sc2 er klart mest morro og se på av esport. Men krever for mye av folk flest. Derfor er overwatch, dota, league of legends og counter strike de som drar massene.

 

Jeg vet ikke med LOL, men i Dota så tror jeg nok en av grunnen til at så mange følger med er at det er veldig populært, for det er mye å følge med på i Dota også. Første gangen jeg så Dota var det rett og slett kaotisk og uoversiktelig. Men (som i starcraft) spiller man spillet og forstår hvordan ingame mekanikken fungerer, så er det artig å se på. 

 

Synes desverre at SC2 har ramlet en god del i popularitet, synd, siden jeg (som du) synes det er en av de morsomste spillene å se på i esport sammenheng.

Lenke til kommentar

Sc2 er klart mest morro og se på av esport. Men krever for mye av folk flest. Derfor er overwatch, dota, league of legends og counter strike de som drar massene.

 

Ja, enig, som publikumsidrett synes jeg SC2 er det beste spillet, selv om jeg selv ikke spiller det spesielt mye.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...