Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil ikke merke forskjell om du kjøper et AMD kort som er like bra som et Nvidia kort eller omvendt. Men uansett så er Nvidia bedre på så og si alle punkter nå om dagen. Jeg bestilte et 1080 fra Nvidia i dag som jeg skal ha til Battlefield 1.

jepp, er enig i det! lurte bare på av ren nysgjerrighet.

 

har prøvd både rødt og grønt og må si jeg er mere fornøyd med grønt lag.

men jeg har planer om å vente til 1080ti eller 1000 serie titan :)

 

og så har jeg selv også erfart at nvidia fungerer "bedre" på amd titler enn omvendt. (noen andre av samme oppfatning?)

Lenke til kommentar

Noen som vet om Battlefield 1 vil optimaliseres mot AMD eller NVIDIA?

det blir godt på begge men best for AMD. EA Bf1 jobber stramt sammen med AMD som også tidligere amd 200-serien ble lanset sammen med Battlefield 4 mantle osv (kjøpte selv 280x BF4 Bundle).

 

du kan høre i i denne fra jackfrags https://www.youtube.com/watch?v=sB6iqFYtc0E&feature=youtu.be&t=7m18s

 

på nye 480 kortene ser du også at Battlefield 1 sterkt blir fremhevet http://radeon.com/rx-480/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig siktet meg inn på gtx 1060, men siden AMD ser ut til å få et løft med DX 12, så har rx 480 blitt aktuelt. DX 12 tillater AMD å utnytte kortene sine bedre, men påvirker ikke nvidia nevneverdig. Når Microsoft utvikler sin cross-platform-greie (pc+xbox) fremover, blir nok DX12 + windows 10 i økende grad nødvendig for aktuelle titler der. Xbox er også AMD-basert, så AMD har nok en (liten) fordel i de titlene. For bf1 og andre spill som kommer både på konsoll og pc (med DX12) tror jeg AMD kommer til å gjøre det greit i sin prisklasse. Det er bra, for nvidia ser ut til å kunne ta "hva som helst" om  dagen, så de trenger solid konkurranse for å få jekket ned de prisene sine litt.

Lenke til kommentar

Min erfaring med AMD er såpass dårlig at uansett om battlefield 1 blir mitt nye faste spill som jeg kommer til og spille 3-4 timer hver dag så blir det fortsatt Nvidia, 

Det kommer ikke til og bli noen forskjell med mindre AMD og EA/Dice får laget en funksjon som bare funker med AMD kort sånn som Nvidia har med sin PhysX option på noen spill, Nvidia har jo G-Sync og ( litt usikker på om AMD har noe tillsvarende ).. Det kan hende at et nytt AMD kort drar spillet "lettere" men FPS og kvalitet kommer nok til og bli helt lik. + at Nvidia, de 5 kortene jeg har hatt er i bruk den dag i dag ( I forskjellige datamaskiner ) og ingen har det vært noe feil med noen gang, og nesten alle kortene klarer og dra spill selvom de ligger under minstekravet, uten overclocking. 

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

AMD har hatt et handicap med at de ikke får utnyttet ressursene i sine kort ordentlig. Det ser ut som at DX12 tillater dem å utnytte ressursene i kortene sine noe bedre, så historiske erfaringer er mindre interessant på grunn av dette. 

 

GTX 1060 kommer veldig snart. Det blir interessant å se hvordan det er i forhold til RX 480 på pris og ytelse.

 

AMDs svar på G-sync heter FreeSync. FreeSync er et åpent alternativ til Nvidias proprietære G-sync.

Endret av Salt kjeks
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...