Gå til innhold

Er Diablo 4 under utvikling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke mye tro på et eventuelt diablo4 blir noe som er verdt og kjøpe. 3'arn er et direkte hån mot serien. Alt fra grafikk/atmosfære til nedummet gameplay og tragisk story. Blizzard klarer vel og karikere diablo universet ytteligere med 4 vil jeg tro. Blizzard har solgt sin sjel og integritet for og hove inn mest mulig cash ved og gjøre alle spillseriene sine familievennelige og simple.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Aldri skjønt den tankegangen helt, for å være ærlig. Det har ingenting å si hvor mange spill man har i en serie. Er étt eneste dårlig, er hele serien ødelagt for godt? WTF? Jeg er enig i at Diablo 3 ikke var det helt store ved release, men de gjorde mange store endringer som forberet ting veldig mye. Auksjonshusene ble fjernet, og Reaper-expansionen rettet opp en del andre ting her og der. Jay Wilson fikk også mye pepper for Diablo 3, så selv om han fortsatte i Blizzard frem til nylig jobbet han ikke med Diablo lenge etter Diablo 3 kom. Det gir jo oss en stor sjanse til å få en ny som vet hva han eller hun driver med.

 

Det vi vet med sikkerhet om Diablo 4 er at auksjonshus ikke kommer til å være med. De fjerner det jo ikke dra Diablo 3 fordi alle hatet, og så prøve på nytt i Diablo 4. Jeg tviler også på at vi får flere av de eskorte-oppdragene. Litt mer usikker på skillsystemet. Mange "hardcore fans" forsto aldri hvorfor dette var det beste som er skjedd i sjangeren, mens andre elsker det. Vil anta vi får beholde det, men kanskje med noen restriksjoner. Adventure Mode vil nok også være med fra start. Men det er jo bare spekulasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forrige expansion kom i 2014, altså for to år siden. De har hatt god tid på seg til å jobbe Med Diablo 4. Denne annonsen kan jo også være et sterkt hjnt at om de synes tiden er moden for å begynne å jobbe med Diablo 4, men vi ser ikke noe konkret før tidligst E3 eller BlizzCon neste år. Godt mulig ikke før i 2018.

 

 

Går ikke i den fella igjen....

Diablo 1 var en klassiker. Diablo 2 var en klassiker. Diablo 3 levde ikke helt opp til forventningene, dermed er serien død og begravet for godt? Aldri skjønt den tankegangen. Se bare på Doom, for eksempel. Mange mente Doom 3 var middels, og Doom 4 var blitt en vits. Ingen av de originale folkene bak Doom var lenger med i utviklingen, og hele utviklingen ble jo skrotet en og annen gang. Resultatet vi fikk da det endelig kom var et av de beste FPSene noensinne. ;)

Lenke til kommentar

Må alltid le når folk klager over hvor lyst og tegneserie Diablo 3 var. Diablo 1 og 2 var ikke stort bedre på noen som helst måte. Er jo morsomt å klage over at Diablo 3 ikke er mørkt nok, så man går tilbake til Diablo 2 og løper på en gress-slette og i en ørken i dagslys. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aldri skjønt den tankegangen helt, for å være ærlig. Det har ingenting å si hvor mange spill man har i en serie. Er étt eneste dårlig, er hele serien ødelagt for godt? WTF? Jeg er enig i at Diablo 3 ikke var det helt store ved release, men de gjorde mange store endringer som forberet ting veldig mye. Auksjonshusene ble fjernet, og Reaper-expansionen rettet opp en del andre ting her og der. Jay Wilson fikk også mye pepper for Diablo 3, så selv om han fortsatte i Blizzard frem til nylig jobbet han ikke med Diablo lenge etter Diablo 3 kom. Det gir jo oss en stor sjanse til å få en ny som vet hva han eller hun driver med.

 

Det vi vet med sikkerhet om Diablo 4 er at auksjonshus ikke kommer til å være med. De fjerner det jo ikke dra Diablo 3 fordi alle hatet, og så prøve på nytt i Diablo 4. Jeg tviler også på at vi får flere av de eskorte-oppdragene. Litt mer usikker på skillsystemet. Mange "hardcore fans" forsto aldri hvorfor dette var det beste som er skjedd i sjangeren, mens andre elsker det. Vil anta vi får beholde det, men kanskje med noen restriksjoner. Adventure Mode vil nok også være med fra start. Men det er jo bare spekulasjoner.

Internett er full av EJ`s

 

D3 var ikke så ille etter Reaper.

Lenke til kommentar

Bare sånn til info:

 

http://www.polygon.com/2016/7/1/12083496/unannounced-diablo-4-blizzard-hiring-new-game-director

 

Game Director stillingen er utlyst fordi Josh Mosqueira har sagt opp. Han har hatt stillingen siden 2013, altså året etter vanilla kom ut.

 

Mtp "recent events" hvor flere fra D3 teamet har blitt reassigned internt, og flere stillingsannonser ligger ute: Software engineer, animator, game director, senior animator, senior character artist, senior concept artist og senior VFX artist, så er det relativt sikkert å si de har noe på gang, men hva det blir er umulig å si. Jeg tipper 1 av 4, der 1 er mest sansynlig:

 

1. Et nytt Diablo spill som ikke følger tidslinjen fra D1-2-3. Enten som en reboot, eller som en helt separat story.

2. Diablo 4

3. Diablo 3 expansion (er 95% sikker på at dette ikke er tilfellet fordi stillingskravene i enkelte jobbannonser omhandler teknologier som ikke blir brukt i D3s game engine).

4. Et helt annet type spill (ikke ARPG), men i samme univers (Diablo).

Lenke til kommentar

Bare sånn til info:

 

http://www.polygon.com/2016/7/1/12083496/unannounced-diablo-4-blizzard-hiring-new-game-director

 

Game Director stillingen er utlyst fordi Josh Mosqueira har sagt opp. Han har hatt stillingen siden 2013, altså året etter vanilla kom ut.

 

Mtp "recent events" hvor flere fra D3 teamet har blitt reassigned internt, og flere stillingsannonser ligger ute: Software engineer, animator, game director, senior animator, senior character artist, senior concept artist og senior VFX artist, så er det relativt sikkert å si de har noe på gang, men hva det blir er umulig å si. Jeg tipper 1 av 4, der 1 er mest sansynlig:

 

1. Et nytt Diablo spill som ikke følger tidslinjen fra D1-2-3. Enten som en reboot, eller som en helt separat story.

2. Diablo 4

3. Diablo 3 expansion (er 95% sikker på at dette ikke er tilfellet fordi stillingskravene i enkelte jobbannonser omhandler teknologier som ikke blir brukt i D3s game engine).

4. Et helt annet type spill (ikke ARPG), men i samme univers (Diablo).

Er ikke så merkelig at de flytter om på folk. Diablo er en svært stor franchise, så det kommer nok garantert mer av det. Men de fikk også mye pepper for Diablo 3, så selv om de forbedret mye med Reaper of Souls, er det ikke så utenkelig at de flytter om på folk for å få nye folk med i Diablo-teamet nå. Da er det lettere for dem å se nøye etter hva de gjorde rett med Diablo 1 og 2, og hva de gjorde feil med Diablo 3. Hva er det folk likte, hva er det folk hatet? Det er derfor jeg er 100% sikker på at auksjonshusene ikke vil være tilbake. Folk vil finne loot selv, de vil ikke bare farme penger og kjøpe det. Ingen gidder vel kjøpe sine egne julegaver? Å måtte finne ting selv gjør at hver eneste fiende man dreper kan slippe akkurat det man vil ha, og dermed blir det "bare en fiende til... og en til... og en til..." Det er dette som gjorde Diablo 2 så bra for min del, og hvorfor jeg elsker sjangeren.

 

Av de fire punktene dine vil jeg tro nr 1 og 2 er samme punkt. Etter alt som er skjedd i serien er det vel ikke så mange steder igjen å dra, så Diablo 4 kan nok både være en fortsettelse og ha en helt ny historie. Ta f.eks World Stone fra Diablo 2. De kan bare finne en ny. ødelegge den, og vips er vi tilbake til tiden før Diablo 1. Bokstavelig talt, hele historien kan dreie seg om en tidsreise. Men denne gangen vet vi hva som er i ferd med å skje, så vi kan få historien fra Diablo 1 og 2 på nytt, fra et annet perspektiv. Da snakker jeg ikke en ren kopi av historien fra de spillene, men en historie som starter likt, men endrer seg rimelig mye etterhvert. Kanskje det starter med at vi prøver å stoppe helten fra Diablo 1, men fordi vi klarer det slipper Diablo løs. Dermed klarer Diablo å befri brødrene sine, i stedet for at vi stopper dem som i Diablo 2. Hadde vært tøft, men er tvilsomt.

 

Har også brukt over 550+ timer i Marvel Heroes (laget av en av hovedfolkene bak Diablo), og selv om det er en rent online-spill synes det fungerer ekstremt bra. Hadde ikke hatt noe imot et sånt spill basert på Diablo. Det har alt man vil ha fra hele Diablo-serien helt ned til single-player (dog kun online), loot grind og runeord, men har også veldig mye fra MMO-sjangerene (raids, dungeons etc). Det kan la dem lage et "ekte" Diablo, uten at det følger resten av serien. Eller rettere sagt kan de fucke ting om i historien og slippe løs en hel hær av demoner og sinte engler, så det trenges mange, mange helter for å denge dem. :)

Lenke til kommentar

Vet at Quinn69 (Rimelig kjent D3 streamer) har blitt invitert av Blizzard til BlizzCon i år sammen med andre streamere, så mye tyder på at noe stort blir annonsert innen Diablo scenen der, gleder meg :D

 

Streamerne har jevnlig blitt invitert til Blizzcon de siste årene uten at det har vært noe spesielt med det. Bare se på den begredelige dekningen av D3 på Blizzcon i fjor.

 

Men hvis ryktet om at Quin er invitert til Gamescom er sant, så kan det ha betydning. RoS ble jo annonsert på Gamescom i 2013.

 

Uansett blir alt bare spekulasjon. Ingen indikasjoner på hverken det ene eller det andre i forhold til hva de faktisk jobber med.

Lenke til kommentar

 

Men hvis ryktet om at Quin er invitert til Gamescom er sant, så kan det ha betydning. RoS ble jo annonsert på Gamescom i 2013.

 

Uansett blir alt bare spekulasjon. Ingen indikasjoner på hverken det ene eller det andre i forhold til hva de faktisk jobber med.

 

 

Ja, det er ihvertfall det han sier selv. Han tror også at det kommer til å skje noe stort i år, han ser ingen annen grunn til hvorfor han og andre D3 streamere skulle bli invitert.

Lenke til kommentar

Jeg er delvis enig i det mange sier angående Diablo 3 her, jeg husker spillet kom ut og jeg hadde til og med tatt meg fri fra jobb for å spille. Jeg og kompisene mine som spilte Diablo 2 på LAN før i tiden var klare til det neste store. Det viste seg å være en enorm skuffelse med veldig mye dårlige design avgjørelser (som forsåvidt er veldig uvant fra Blizzard) og spillet ble liggende lenge.

 

Patchene opp mot utgivelsen av Reaper of Souls fikk oss til å starte igjen, og med utgivelsen av expansion synes jeg spillet ble vanvittig bra. Det har blitt flere hundre timer med Diablo 3 grinding, rifting og levling og selv om jeg har lagt det på hylla for godt nå så har det vært et utrolig bra spill. Det er ikke mange spillutviklere som har baller nok til å gå tilbake til tegnebrettet etter release og fikse på alt som ikke helt fungerer, og det helt gratis i tillegg.

 

Jeg håper virkelig Blizzard bruker Diablo IP'en sin til noe hvertfall, om det blir en regelrett oppfølger eller noe annet er helt opp til de. Diablo universet er stilig (selv om story delen i 3'eren kanskje er det svakeste i serien) og personlig vil jeg gjerne se mer.

Lenke til kommentar

Har ikke mye tro på et eventuelt diablo4 blir noe som er verdt og kjøpe. 3'arn er et direkte hån mot serien. Alt fra grafikk/atmosfære til nedummet gameplay og tragisk story. Blizzard klarer vel og karikere diablo universet ytteligere med 4 vil jeg tro. Blizzard har solgt sin sjel og integritet for og hove inn mest mulig cash ved og gjøre alle spillseriene sine familievennelige og simple.

 

Snakker om 10 mest solgte spill i historien. Hele twitch og stort sett alle jeg kjente satt nærmere 100/200+ timer med spillet. Så noe bra må dem ha gjort. Jeg elsket det, likte storyen og atmosfæren. Ønsket bare at verdenen var enda større og mer frihet til å utforske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...