Gå til innhold

Apple stanser salget av den lekre skjermen sin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt på hvorfor folk henger seg opp i produkter de ikke liker. Personlig bruker jeg å hoppe glatt over disse, og driter i å kommentere det. 

 

Har ikke noe med produktet å gjøre, men at Tek.no syns denne er "lekker". Hva er det som gjør denne skjermen så spesiell annet enn at plass-utnyttelsen er forferdelig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer fremdeles på hva som er så "lekkert" med denne skjermen. Fins jo ikke en skjerm med mindre utnyttet plass da denne har den stygge gråe delen.

 

 

Slik ser skjermen ut på forsiden, lurer på hva du mener med "den stygge gråe delen": 

 

thunderboltDisplay.jpg

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke de er så lekre...

 

De er stilrene og minimalistiske, men rammen er tjukkere enn yo mama.

 

Dessuten, så lenge Dell fortsatt er Dell så kan Apple slutte å lage monitorer for min del. Håper bare Dell går tilbake til LG-paneler etter noen av deres nye modeller bruker Samsung PLS-paneler.

 

 

 

Lurer fremdeles på hva som er så "lekkert" med denne skjermen. Fins jo ikke en skjerm med mindre utnyttet plass da denne har den stygge gråe delen.

Dell :wee:

U2417H.jpg

WB904d36.jpg

 

 

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Lurer fremdeles på hva som er så "lekkert" med denne skjermen. Fins jo ikke en skjerm med mindre utnyttet plass da denne har den stygge gråe delen.

 

 

Slik ser skjermen ut på forsiden, lurer på hva du mener med "den stygge gråe delen": 

 

thunderboltDisplay.jpg

 

 

Tenkte vel på imac skjermen jeg da. Regnet med denne så helt lik ut. Denne er jo faktisk like ille, da den ser ut som en hvilken som helst billig PC skjerm.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Tror de får betalt ja. Sikkert en prosentandel av gevinsten av å selge noe så gammelt til en så høy pris.

 

Hvem i alle dager betaler nesten 12 lapper for en 1440 skjerm nå til dags?

 

Er ikke så mange mnd siden jeg brukte 7K på en 1440 skjerm :p

Lenke til kommentar

 

Tror de får betalt ja. Sikkert en prosentandel av gevinsten av å selge noe så gammelt til en så høy pris.

 

Hvem i alle dager betaler nesten 12 lapper for en 1440 skjerm nå til dags?

Er ikke så mange mnd siden jeg brukte 7K på en 1440 skjerm :p

 

Minstepris for 1440 G-Sync og 144hz det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er utseendet lekkert? Meh, smak og behag. Er Thunderbolt lekkert? Definitivt. Jeg har ikke sett noen andre Thunderbolt-skjermer i Norge så denne kan de faktisk ta 10K for og den er verdt det. Alternativet blir KVM over ethernet eller noe slik og da blir det like dyrt, om ikke dyrere, enn en Tunderbolt løsning.

 

KVM på en kabel og en hub foran PC'en. Thunderbolt er fantastisk :love:

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Er utseendet lekkert? Meh, smak og behag. Er Thunderbolt lekkert? Definitivt. Jeg har ikke sett noen andre Thunderbolt-skjermer i Norge så denne kan de faktisk ta 10K for og den er verdt det. Alternativet blir KVM over ethernet eller noe slik og da blir det like dyrt, om ikke dyrere, enn en Tunderbolt løsning.

 

KVM på en kabel og en hub foran PC'en. Thunderbolt er fantastisk :love:

Tullprat. Dette kan jobbes rundt.

Elgato Thunderbolt hub med HDMI 1.4 gir deg akkurat det du trenger. Deretter plugger du mus/tastatur direkte i hub'en.

Elgato Thunderbolt Hub koster rundt et par tusen, legg så på en PG279Q skjerm så har du en mye bedre pakke til omtrentlig samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...