Gå til innhold

[Løst] Snodig Asus PG279Q problem


Betroz

Anbefalte innlegg

Var visst min tur til å spørre om hjelp her. Av en eller annen grunn får jeg ikke vist BIOS eller POST screen på min Asus PG279Q lenger. Ser ikke bilde på skjermen før welcome bildet til Win10 vises. Heldigvis har jeg koblet til en annen skjerm også, så bare bytter input i menyen på den så kommer BIOS bildet frem på den.

 

Hva kan dette være? Eneste jeg kommer på er at det at skjermen kjøres i 165 Hz, noe som egentlig er overklokket. Kan være at skjermkortet ikke oppfatter skjermen i oppstarten før Win10 har bootet mer opp. Funket jo før... Aner jeg en RMA kommende i nær fremtid kanskje  :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme, lurer på om det har noe med at jeg har 3 forskjellige skjermer og oppløsninger.

 

1. 1080p med VGA/DVI

2. 1440p med DP

3. 4k-TV med hdmi

 

Så hos meg kommer bildet først på VGA skjermen så skiftes den til DP nokså fort.

 

Kan tenkes at gpu'er detecter først vga/dvi så hdmi og DP som sist, uavhengig om du har DP som main screen. dunno!  :ninja:

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Hva skjer om kun gsync skjermen er _kun_koblet til, da kommer alt opp right? er kun når flere skjermer er koblet til.

 

Jeg prøvde det, men samme greia. Derfor jeg tenker G-Sync modulen. Kan jo være skjermkortet også. Men som jeg sa det funket før. Eneste hardware forandringen jeg har gjort er å sette inn min Intel SSD 750 PCI-E kort og installert Windows på den.

 

Edit : Hovedkortet er mer sannsynlig enn skjermkortet tror jeg. Vetta søren jeg :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...