Gå til innhold

Ser dette greit ut?


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor ellers jeg skulle postet dette (flytt gjerne posten til et annet forum evt.)

Har lagt ut et par annonser på Finn.no men fått svært lite respons på disse bildene.

Så mitt enkle spørsmål er bare om disse annonsene ser OK ut? Alt fra tittel til fotograferingen.


http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75541623&ref=ads&myad=75541623

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75540734&ref=ads&myad=75540734


Setter pris på tilbakemeldinger, har ikke gjort så mye slikt før. Må vite hva jeg evt gjør galt da det er så utrolig lite respons på disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du først spør om tilbakemelindger, å kalle det for "flott kunst" er vel litt unødvendig, hvor flott det er, er vel stort sett opp til øyet som ser, og da er det enten noe man er uenig med, eller overflødig. Jeg hadde hvertfall blitt litt put off av den formuleringen om jeg var en potensiell kunde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes fremdeles annonsene har endel å gå på. Litt rabbel mot slutten av nattevakt, om hva jeg hadde ønsket av annonsene om jeg skulle kjøpt bildene:

 

(1)

Hvordan er bildene trykket? Eller er det bare print? Er bildene signert av kunstneren selv? Eller ser det bare slik ut siden det er print? Når er det produsert? Er dette samme år som det ble malt? Jeg regner selvfølgelig med at det er en type trykk pga opplagsnummeret står der, og at de derfor også er signert av kunstneren selv. Men dette er noe du bør spesifisere. I artikkelen din så skriver du ytre mål, dette hadde jeg kalt for format, i tillegg så hadde jeg også tatt et mål av motivformatet (med mindre du klarer å finne dette på nett, eller har infoen fra når de ble kjøpt).

 

 

 

Teknikk:

Navn på trykketeknikk

 

Opplag:

120 og 150

 

Prod år

XXXX

 

Signert

Ja?

 

Motivformat

XX x YY cm

 

Format

XX x YY cm

 

 

 

(2)

Hvem er kunstneren Nico Widerberg? Med mindre en person spesifikt er ute etter noe fra Widerberg, så får potensielle kjøpere ingen argumenter for hvorfor de skal velge dette bildet. Hva har han gjort tidligere? Noe han er spesielt kjent for? Hvilken stil er dette maleriet malt i? Og er dette hans typiske stil, eller maler han noen ganger på andre måter? Hvilken teknikk er brukt for å male det? (akvarell, olje, ect). Hva med en link til en side som kan gi en indikasjon på hvor mye tilsvarende bilder selges for av han?

 

(3)

Hvorfor selger du bildet? Er det fordi de bare vil tjene litt penger? Synes du de ikke er fine? Har du ikke plass lenger? Dødsbo? Du trenger selvfølgelig ikke utlevere deg helt her, men jeg ville funnet på et godt argument her som ikke får potensielle kjøpere til å trekke negative konklusjoner rundt dette.

 

(4)

Fulgte rammen med bildet, har du fått det tilpasset og laget hos en rammemaker, eller er det en ramme med standardmål der du selv har tilpasset passepartoutet? Dette har noe å si for verdien (i rekkefølgen jeg skrev det i). En god håndlaget ramme på størrelsen du har der kan gjerne koste like mye du selger bildene for.

 

(5)

Videre: I den lille beskrivelsen du har med, så er fokuset på rammen. Det er vel ikke hovedårsaken til at folk ønsker å kjøpe bildet? Unngå også bruken av ordet «lekker». Nå kjenner jeg ikke målgruppen hans. Men av de jeg kjenner som interesserer seg for kunst, eller har en relatert utdannelse, så er det et muntlig ord som stort sett brukes ironisk. Beskriv heller rammen for hva den faktisk er, også kan de som ser på «lekkert» som et superlativ heller tenkte det i sitt hode når de leser annonsen din.

 

(6)

Link annonsene til hverandre. Kanskje kommer en person over det ene bildet og liker det litt (men ikke nok), klikker på linken til den andre annonsen, og finner ut at det vil jeg kjøpe.

 

(7)

Bildene ser uprofesjonelle ut. Det er selvfølgelig fordi de er det, og ingen forventer at annonser på finn.no skal være dette. Men en hvit bakgrunn (fra en rull med papir, eller ovenifra på et helt hvitt bord), tatt (ute) i flatt lys, hadde gjort seg ekstremt mye bedre. Sørg også for kommentarer under bildene dine.

 

 

 

Jeg ville hatt noe ala:

  • Kun bildet rett forfra. Uten ramme. Dette er produktet du selger.
  • Detalj av nederste delen med opplagsnummer, tittel og signatur. Du har dette delvis med nå, men det er tatt med så lav blenderåpning at fokusområdet blir veldig lite. Dette også rett forfra, skal se ut som en crop av det første bildet. Kan også være det om du har god nok oppløsning på kameraet ditt.
  • Med rammen, i hvert fall om denne har noen verdi
  • Kanskje av rammen bakfra. Dette viser hvordan det eventuelt kan henges opp.

 

 

(8)

Et annet bilde på profilen din på finn.no. Det funker fint her på forumet, det sier kanskje noe om personligheten din. Men på finn.no hadde jeg valgt et bilde der du har på deg en oppkneppet skjorte, rett vinkel (ikke fra undersiden slik du har det), med et noe mer nøytralt ansiktsuttrykk (kanskje s/h). Dette fordi det gjerne er litt eldre mennesker som kjøper og interesserer seg for kunst, og dermed også har mer kredibilitet om de selger det. Så sørg bare for at du har et bilde som viser at "hei, det er en faktisk person bak denne finnbrukeren", uten at det gir noe mer oppmerksomhet enn det.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...