Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fin test, men savner Logitech G900 Chaos. Musen er trådløs, men skryter på seg å være bedre en mange kablede mus når det gjelder både latency og presisjon. Har sett veldig detaljerte tester av dem som viser at den er helt fantastisk, ikke bare til å være trådløs, men mus generelt.

 

Den er riktignok veldig dyr i forhold til hva dere har testet her, men føler virkelig den burde få vist seg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skulle likt å vete korleis desse er i forhold til den ekstremt gamle, men gode Logitech MX518.

 

Aah, jeg savner MX518! Jeg har senere hatt G400, og er for øyeblikket på G400S. Det ser ikke ut som at Logitech har videreført denne formfaktoren, men G402 ser vel ut til å være nærmeste arvtaker i navneserien.

G402 er absolutt og anbefale.

Leste meg grønn på specs, tester og brukererfaringer før valget falt på G402. Den lever faktisk opp til de høye forventningene jeg hadde :D

Deathadder musa som jeg hadde før gikk jo selvsagt i stykker :p

Lenke til kommentar

Vil anbefale Corsair Sabre Optical RGB, har fungert ypperlig for meg. Finnes også i laser om det skulle være ønskelig, og sitter veldig godt i hånden.

 

Edit: Veldig typisk jo.. rett etter jeg snakker varmt om musa, skal den bestemme seg for å dø. Jaja, anbefaler den alikevel, er jo sånnt som skjer med alle ting, og en burde jo uansett ha en backup mus.

Endret av Baini
Lenke til kommentar

Ser enkelte peker på Zowie musene men dem er ikke så god som dere skal ha det til, zowie har hatt på problem med høy latency på musene sine. Nei, dere har nok bare klikket på reklamer, husker godt at spawn heaton og dem brukte å reklamere disse musene men er de så gode som de fleste tror? neppe.

 

Har selv 1 stk Zowie, (backup mus som også er lånt bort) men ja, kompisen som lånte den likte pga han har brukt microsoft intelli før og denne ligner på den ^^ kvaliteten er bra though, er ikke som Razer crap mices.

 

http://cdn.overclock.net/c/cd/cd43a575_button_latency_testing_overall_141207.png

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Ser enkelte peker på Zowie musene men dem er ikke så god som dere skal ha det til, zowie har hatt på problem med høy latency på musene sine. Nei, dere har nok bare klikket på reklamer, husker godt at spawn heaton og dem brukte å reklamere disse musene men er de så gode som de fleste tror? neppe.

 

Har selv 1 stk Zowie, (backup mus som også er lånt bort) men ja, kompisen som lånte den likte pga han har brukt microsoft intelli før og denne ligner på den ^^ kvaliteten er bra though, er ikke som Razer crap mices.

 

http://cdn.overclock.net/c/cd/cd43a575_button_latency_testing_overall_141207.png

 

Dette er ikke tilfellet lengre. De har byttet brytere så det er mindre "click latency". Så er det utformingen som gjør at dem blir stivere enn feks Razer. Zowie EC-serien har lettest klikk, mens FK har hardest. 

Dessverre har Zowie problemer med QC så mange opplever, spesielt med Zowie by BenQ, at hjulene er løse osv. 

Zowie er rett og slett dårlig lagd, her er det kun markedsføring som står i fokus som så mye annet! :D 

Lenke til kommentar

Hva er kriteriene for å være med på denne testen? Jeg forstår at dere ikke kan teste ALT, men i det minste ta med noe fra Razer, Roccat og de andre store produsentene. Her er det for mye mangler.


"... de eneste vi føler glimrer med sitt fravær er Razer Deathadder Chroma og Mad Catz R.A.T. Pro X, men disse har vi testet fra før. "

 

- Setter pris på at dere selv kommenterer dette, men ettersom dette er en test av de beste musene syns jeg dere i det minste kunne tatt med noe så enkelt som dette for hver av kandidatene som er testet tidligere:
 

Razer DeathAdder Chroma, 9/10

På slagmarken overbeviser DeathAdder stort. Den er styggpresis, og den lave vekten gjør den enkelt å slenge rundt på musematten. På toppen av det hele gjør det gummierte sidegrepet at du har full kontroll hele tiden. Rullehjulet var også veldig kjapt og responsivt, er får du til lynkjappe våpenbytter.

+ Veldig god passform
+ Gode knapper
+ Lett
- Mangler DPI-justering direkte på musen

**Link til hele testen**

 

(teksten kopiert fra testen deres)
 

Dette bare for å være fullstendig i testingen, ettersom den fremstilles som så omfattende!

Endret av seppo-
Lenke til kommentar

God gjennomgang av mange mus. Selv har jeg Razer Mamba Tournament-utgaven (2016 modellen) og kan ikke kjenne meg igjen i det at den ikke registrerer små bevegelser da min reagerer på den minste berøring. Har pløyd meg gjennom noen mus (ja, pun intended) i år og landet på mamba da jeg likte hverken SteelSeries (rar form) eller G700s (ræva batteri og ræva scrolle...).

 

Men skal innrømme at både Gigabyte sin og Zowie EC2-A så spennende ut. Skal definitivt sjekke ut de etter at jeg har slitt ut denne :-p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Om G502 skriver dere "Bak musehjulet igjen er det én enkelt knapp for å skifte DPI". Dette stemmer jo ikke helt. Knappen bak musehjulet brukes til akkurat det du vil bruke den til, som de fleste andre knappene. Default er faktisk å bytte profil, mens de to knappene på venstre side av venstre museknapp er for å skifte dpi opp og ned på den profilen som er valgt.

 

Ikke helt riktig det heller. Knappen bak musehjulet brukes faktisk til å endre musehjul-innstillingen, fra fri flyt til steg-til-steg modus. Knappen bak denne derimot er DPI-knappen (som standard i hvert fall).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Skulle likt å vete korleis desse er i forhold til den ekstremt gamle, men gode Logitech MX518.

 

Jeg hadde MX518 i minst fem år før jeg bestemte meg for å oppgradere til G400S (praktisk talt samme mus med litt høyere dpi og bedre sensor). Denne hadde jeg i to år før jeg begynte å bli litt lei.

 

Kjøpte så G502 Proteus Spectrum for to uker siden, og det er en helt annen liga. G502 er bedre på alle måter spør du meg, med unntak av musehjulet som tar litt tid til å bli vant med (man kjenner hakkene godt når man scroller som er litt uvanlig i begynnelsen).

 

G502 er nå den nye standarden for meg.

Lenke til kommentar

Skulle likt å vete korleis desse er i forhold til den ekstremt gamle, men gode Logitech MX518.

 

Jeg har selv MX518, kjøpte G502 her en dag, men skal levere den tilbake og fortsatt bruke MX518. Etter min mening er det for mye dill på G502, og synes ikke den var bedre i hånden heller, MX518 er behagelig rund formet, mens G502 var mer spiss og "hard". Men smak og behag er det uansett!

Lenke til kommentar

 

Ser enkelte peker på Zowie musene men dem er ikke så god som dere skal ha det til, zowie har hatt på problem med høy latency på musene sine. Nei, dere har nok bare klikket på reklamer, husker godt at spawn heaton og dem brukte å reklamere disse musene men er de så gode som de fleste tror? neppe.

 

Har selv 1 stk Zowie, (backup mus som også er lånt bort) men ja, kompisen som lånte den likte pga han har brukt microsoft intelli før og denne ligner på den ^^ kvaliteten er bra though, er ikke som Razer crap mices.

 

http://cdn.overclock.net/c/cd/cd43a575_button_latency_testing_overall_141207.png

 

Dette er ikke tilfellet lengre. De har byttet brytere så det er mindre "click latency". Så er det utformingen som gjør at dem blir stivere enn feks Razer. Zowie EC-serien har lettest klikk, mens FK har hardest. 

Dessverre har Zowie problemer med QC så mange opplever, spesielt med Zowie by BenQ, at hjulene er løse osv. 

Zowie er rett og slett dårlig lagd, her er det kun markedsføring som står i fokus som så mye annet! :D

 

Byggekvaliteten er ikke like høy som hos Logi nei, det er sant, jeg har en FK2 liggende som jeg skal prøve nå. Men der performance og antall kills man gjør i spill burde være 99% av karakteren, så er Zowie en av de absolutt beste man kan bruke.

 

Likevel, jeg sliter med å ta en test seriøst når overskriften er "Best Spillmus" og vinneren er G502. Som sagt, den er altfor tung umulig å flicke med, i allefall sammenlignet med andre mus. Faktisk så spiller jeg mye bedre med G303 enn G502, bare jeg ble vant med formen på den :)

Lenke til kommentar

G502 tung? det er tung mus man vil ha, er det som avgjør om man er pro eller noob :) *host*

Neida men, G502 har vel vekter hvis jeg ikke tar helt feil, så vektproblem burde det nå ikke være.

Vekter man kan legge til ja, for å få den enda tyngre. Vi snakker om 40 gram mer enn mus som kategoriseres som gode i FPS-spill, og da er det uten vektene i. Det er rimelig signifikant når man tenker på at G502 veier 124gram (mener jeg å huske). Det er klart det merkes nå "skikkelig" FPS-mus veier 80-90 gram.

 

Man kan jo si da, at selv om musehjulet er herlig å surfe med, så er den av stål og neppe veldig godt planlagt i en slik mus. 

Foreslår at du prøver en lett mus i noen uker, og går tilbake til G502, så tipper jeg du er enig. Jeg har alltid foretrukket tung mus selv, inntil jeg skjønte hvor bakvendt det var og ble med det plutselig mye bedre med en ny og mye lettere mus og en raskere musematte ;)

 

Men G502 er en god mus, jeg likte den veldig godt, særlig til alt mulig utenom gaming, genialt musehjul og gode brytere, bortsett fra de på siden, som er virkelig dårlige, forferdelig feedback på trykk. Men å skrolle igjennom en diger .pdf på et sekund er helt konge.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...