Gå til innhold

En litt vågal bildespesial med modeller som holder og står i veien for maskinvare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ganske sexistisk. Men det betyr ikke at jeg vil forby det.

 

Mange av anti-PK folk argumenterer mot stråmenn og later som at alle som mener at dette er absurd/forhistorisk/sexistisk er "hysteriske" osv. Det er jo langt fra sannheten. De fleste i Skandinavia har vokst opp med færre "billige triks" i reklame og populærkultur enn folk andre steder i verden, og vi synes bare at dette er rart eller flaut. Noe jeg er helt enig i uten at jeg skriker om forbud...

 

Denne typen markedsføring sier mest om målgruppen. Jeg ser frem til den dagen det er like mange kvinner som kommer på disse arrangementene som menn, for da vil denne typen gimmicker forsvinne av seg selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er jo ganske sexistisk. Men det betyr ikke at jeg vil forby det.

 

Mange av anti-PK folk argumenterer mot stråmenn og later som at alle som mener at dette er absurd/forhistorisk/sexistisk er "hysteriske" osv. Det er jo langt fra sannheten. De fleste i Skandinavia har vokst opp med færre "billige triks" i reklame og populærkultur enn folk andre steder i verden, og vi synes bare at dette er rart eller flaut. Noe jeg er helt enig i uten at jeg skriker om forbud...

 

Denne typen markedsføring sier mest om målgruppen. Jeg ser frem til den dagen det er like mange kvinner som kommer på disse arrangementene som menn, for da vil denne typen gimmicker forsvinne av seg selv.

 

For noe feminist vrøvl. Kvinner er mer interessert i sminke og menn er mer interessert i datakomponenter, slik har det alltid vært og slik vil det alltid være. Selvfølgelig finner du ytterst få avvikere, men det er ikke nok til å si at kvinner plutselig skal flomme fra å være modeller til å være komponententusiaster.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Menn liker unge, pene kvinner. Den nyheten er vel noen millioner år gammel etter hvert.

 

La meg si det slik, om jeg ser en vakker ung kvinne og ikke tenker "Hmmmm..." så lov å skyt meg, for da er ikke livet lenger verdt å leve.

Lenke til kommentar

 

2016 og dere lager saker som dette... Grow up!

 

Forklar?

Se svaret til Ziff, veldig godt formulert.

 

Vil forøvrig legge til at det har i de siste par årene vært noe fokus på jenter/kvinners rolle i dataverden. Både innenfor spill miljøer, men også innenfor ansettelsesforhold i de største IT selskapene.

Fremstillingen i denne artikkelen fra TEK, finner jeg ganske arkaisk. Forbud - Nei, men å "hjemme" det bak en ingress som "Klar for årets mest politisk ukorrekte artikkel?" for å avvæpne situasjonen... Det er etter min mening rett og slett barnslig. Hence, kommentaren om "grow up!".

 

For min del handler det om å faktisk ta ett standpunkt om kvinnesyn i vårt samfunn, selv om jeg godt vet at det i det store og det hele ikke vil endre verden. Derfor synes jeg det er totalt unødvendig at en Teknologi side har en slik sak. Halvnakne damer og hovedkort har ingen korrelasjon.

 

Hvis Tek.no hadde hatt baller nok til å ta ett standpunkt så hadde de latt den samme saken i 2015 vært den siste, i og med de selv påstår å være et Teknologi nettsted med journalistisk integritet, ikke klarer å følge en ganske utvetydig trend i sin egen bransje, så ser jeg det som nødvendig at det blir påpekt.

 

Forøvrig min siste kommentar om denne saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

2016 og dere lager saker som dette... Grow up!

 

Forklar?

Se svaret til Ziff, veldig godt formulert.

 

Vil forøvrig legge til at det har i de siste par årene vært noe fokus på jenter/kvinners rolle i dataverden. Både innenfor spill miljøer, men også innenfor ansettelsesforhold i de største IT selskapene.

Fremstillingen i denne artikkelen fra TEK, finner jeg ganske arkaisk. Forbud - Nei, men å "hjemme" det bak en ingress som "Klar for årets mest politisk ukorrekte artikkel?" for å avvæpne situasjonen... Det er etter min mening rett og slett barnslig. Hence, kommentaren om "grow up!".

 

For min del handler det om å faktisk ta ett standpunkt om kvinnesyn i vårt samfunn, selv om jeg godt vet at det i det store og det hele ikke vil endre verden. Derfor synes jeg det er totalt unødvendig at en Teknologi side har en slik sak. Halvnakne damer og hovedkort har ingen korrelasjon.

 

Hvis Tek.no hadde hatt baller nok til å ta ett standpunkt så hadde de latt den samme saken i 2015 vært den siste, i og med de selv påstår å være et Teknologi nettsted med journalistisk integritet, ikke klarer å følge en ganske utvetydig trend i sin egen bransje, så ser jeg det som nødvendig at det blir påpekt.

 

Forøvrig min siste kommentar om denne saken.

 

Hvis TEK har baller så tar de å innser at menn liker kvinner. Og så lengde det ikke dominerer hver eneste artikkel så er det helt greit at vakre unge kvinner hylles med sin egen lille spalte nå og da.

 

Ellers så har jeg et tips til noe helt nytt å prøve. Å begjære og respektere kvinner i en og samme omgang. Det er faktisk mulig og er veldig givende for mange!

Lenke til kommentar

Det er jo ganske sexistisk. Men det betyr ikke at jeg vil forby det.

 

Mange av anti-PK folk argumenterer mot stråmenn og later som at alle som mener at dette er absurd/forhistorisk/sexistisk er "hysteriske" osv. Det er jo langt fra sannheten. De fleste i Skandinavia har vokst opp med færre "billige triks" i reklame og populærkultur enn folk andre steder i verden, og vi synes bare at dette er rart eller flaut. Noe jeg er helt enig i uten at jeg skriker om forbud...

 

Denne typen markedsføring sier mest om målgruppen. Jeg ser frem til den dagen det er like mange kvinner som kommer på disse arrangementene som menn, for da vil denne typen gimmicker forsvinne av seg selv.

 

Er det ikke like mye en stråmann å sette likhetstegn mellom å mene at det er feks absurd, og å forby det?

 

AtW

Lenke til kommentar

"Denne modellen ser ut til å ha to flotte mobiltelefoner."

 

Heh, jeg lo godt..

Takk for flott artikkel, bare synd at enkelte blir støtt av den minste ting som kan vekke småfrekk interesse.. Nå må man slutte å "få en reaksjon" på den minste ting :) Ikke les artiklen da, om dette er støtende.

 

Hvem er det som blir støtt?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

*snip*.

 

Hvem er det som blir støtt?

 

AtW

noen få prosent av leserne blir det, men hver eneste en av de få klarer etterhvert å lage rabalder utav hvor sexistisk og sjåvenistisk det er :)

 

 

Så du snakker om tilfeldige folk som ikke skriver i denne tråden? Hvorfor synes du det er så synd om de blir støtt? Hvorfor bryr du deg? Eller mener du noen har lagd "rabalder" i denne tråden?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

*snip*.

 

Hvem er det som blir støtt?

 

AtW

noen få prosent av leserne blir det, men hver eneste en av de få klarer etterhvert å lage rabalder utav hvor sexistisk og sjåvenistisk det er :)

 

 

Så du snakker om tilfeldige folk som ikke skriver i denne tråden? Hvorfor synes du det er så synd om de blir støtt? Hvorfor bryr du deg? Eller mener du noen har lagd "rabalder" i denne tråden?

 

AtW

Herregud, ATW - du kommer som regel med mye fornuftig i kommentarfeltet og har god peiling på maskinvare. Kan vi ikke holde oss litt for gode til å synke ned på dinside-nivå på kommentarene. Poenget jeg prøver å få frem er at hver eneste gang noe er litt annerledes og inneholder mer hud enn normalt så er det noen som aser seg opp, som grow-up kommentaren. jeg gir nå blanke i hva folk mener, men det er til tider artig å poengere det :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...