Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har fått angst for dating


Anbefalte innlegg

Kremt... hvis jeg hadde møtt på en dame på Tinder som fortalte meg at hun hadde masse angst, så tror jeg at jeg ville sveipet andre veien. MEN nå tenker ikke jeg på Tinder som annet enn en møteplass og jeg regner ikke med å høre noe spesielt personlig der heller, det for heller komme etter at jeg møter henne tenker jeg da. Så har TS funnet seg en favoritt og liker han, så er det vel bare å ta på seg skoa og gå ut å møte han. Så sant de er i samme alder og som hun sier, samme interesser(får man håpe).

 

Jeg har datingangst, men ellers så er jeg en person som kan være veldig sosial i andre sammenhenger, men det er kun når det gjelder dating. Der sliter jeg!.  

 

Anonymous poster hash: bd252...760

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk på det sånn -> hvis dere var sammen over tid og han visste at han betydde alt for deg, og du står igjen som et spørsmålstegn. Så var det han som var dust. At en partner ikke vil ha kontakt etter et brudd er sunt vil jeg si, ellers blir det faktisk aldri slutt på ordentlig. Men du burde i det minste vite hvorfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk på det sånn -> hvis dere var sammen over tid og han visste at han betydde alt for deg, og du står igjen som et spørsmålstegn. Så var det han som var dust. At en partner ikke vil ha kontakt etter et brudd er sunt vil jeg si, ellers blir det faktisk aldri slutt på ordentlig. Men du burde i det minste vite hvorfor.

Han sa at det var fordi jeg er en løgner. Og løgnere vil han ikke ha kontakt med. Jeg ville diskutere, men han ville ikke. Jeg får bare tenke positivt. Jeg kan ikke gjøre noe mer med det. Men det var tungt å bli kallt noe som er urettmessig. Men det kan ha vært en unnskyldning for noe annet. 

 

Det gjelder å jobbe seg trygg og gå videre. Jeg skal gå videre å date etter ferien, og jeg må legge fortiden bak meg. Jeg kan ikke gjøre annet. 

 

Anonymous poster hash: bd252...760

Lenke til kommentar

Kremt... hvis jeg hadde møtt på en dame på Tinder som fortalte meg at hun hadde masse angst, så tror jeg at jeg ville sveipet andre veien.

Da er det nok ikke du som er fyren som venter på henne. Poenget er at denne fyren faktisk venter.

 

Jeg synes uansett folk prøver å skjule alt mulig, og juger eller unnskylder seg, for så å spekulere i hvordan de kan kommunisere klarere og få hverandre til å forstå...

 

Gylden regel: Start med å fortelle sannheten, fremfor å fabrikkere bullshit som gjør livet vankeligere for deg selv. I dette tilfellet er den enkleste løsninga å fortelle hvorfor man avlyser, fremfor å la seg fremstå som flakey. Flakey damer som er breddfulle av unnskyldninger og løgn for å skjule sine svakheter er mindre verdt enn ei dame som er ærlig om sine svakheter og usikkerheter.

 

Synes hvertfall jeg.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

 

Kremt... hvis jeg hadde møtt på en dame på Tinder som fortalte meg at hun hadde masse angst, så tror jeg at jeg ville sveipet andre veien.

Da er det nok ikke du som er fyren som venter på henne. Poenget er at denne fyren faktisk venter.

 

Jeg synes uansett folk prøver å skjule alt mulig, og juger eller unnskylder seg, for så å spekulere i hvordan de kan kommunisere klarere og få hverandre til å forstå...

 

Gylden regel: Start med å fortelle sannheten, fremfor å fabrikkere bullshit som gjør livet vankeligere for deg selv. I dette tilfellet er den enkleste løsninga å fortelle hvorfor man avlyser, fremfor å la seg fremstå som flakey. Flakey damer som er breddfulle av unnskyldninger og løgn for å skjule sine svakheter er mindre verdt enn ei dame som er ærlig om sine svakheter og usikkerheter.

 

Synes hvertfall jeg.

 

 

Jeg ser ikke på det som om han venter på meg. Jeg ser på det som om han kan gi meg sjansen dersom han er singel når jeg er klar. Forventer ikke at noen venter på meg. 

 

Anonymous poster hash: bd252...760

Lenke til kommentar

 

Kremt... hvis jeg hadde møtt på en dame på Tinder som fortalte meg at hun hadde masse angst, så tror jeg at jeg ville sveipet andre veien.

Da er det nok ikke du som er fyren som venter på henne. Poenget er at denne fyren faktisk venter.

 

Jeg synes uansett folk prøver å skjule alt mulig, og juger eller unnskylder seg, for så å spekulere i hvordan de kan kommunisere klarere og få hverandre til å forstå...

 

Gylden regel: Start med å fortelle sannheten, fremfor å fabrikkere bullshit som gjør livet vankeligere for deg selv. I dette tilfellet er den enkleste løsninga å fortelle hvorfor man avlyser, fremfor å la seg fremstå som flakey. Flakey damer som er breddfulle av unnskyldninger og løgn for å skjule sine svakheter er mindre verdt enn ei dame som er ærlig om sine svakheter og usikkerheter.

 

Synes hvertfall jeg.

 

Svakheter som: jeg har angst for å date. Jeg har angst for å oppleve det jeg har opplevd før. Jeg har kjærlighetssorg, er ikke akkurat attraktivt. Så jeg vil jo ikke fortelle at jeg har det slik som jeg har det. Men jeg har fortalt at jeg er redd for at han har for høye forventninger av meg. 

 

Anonymous poster hash: bd252...760

Lenke til kommentar

 

Kremt... hvis jeg hadde møtt på en dame på Tinder som fortalte meg at hun hadde masse angst, så tror jeg at jeg ville sveipet andre veien.

Da er det nok ikke du som er fyren som venter på henne. Poenget er at denne fyren faktisk venter.

 

Jeg synes uansett folk prøver å skjule alt mulig, og juger eller unnskylder seg, for så å spekulere i hvordan de kan kommunisere klarere og få hverandre til å forstå...

 

Gylden regel: Start med å fortelle sannheten, fremfor å fabrikkere bullshit som gjør livet vankeligere for deg selv. I dette tilfellet er den enkleste løsninga å fortelle hvorfor man er flakey, fremfor å la seg fremstå som flakey. Flakey damer som er breddfulle av unnskyldninger og løgn for å skjule sine svakheter er mindre verdt enn ei dame som er ærlig om sine svakheter og usikkerheter.

 

Synes hvertfall jeg.

 

Akkurat det er jeg enig i. Vær ærlig og vær deg selv, men å dra inn hele personligheten i Tinder er litt mye synes jeg da. Mulig jeg tenker helt feil på om Tinder, men for meg så er det en app for å møtes og ikke for å gå inn i dype personlige samtaler (så sant det ikke faller seg sånn). Akkurat sånne samtaler reserverer jeg heller til litt lenger ut i "forholdet", så spørs det heller om man er moden for et forhold og om det faktisk er den rette man møter, og hva man har lyst til å dele. Gjør det ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Tenk på det sånn -> hvis dere var sammen over tid og han visste at han betydde alt for deg, og du står igjen som et spørsmålstegn. Så var det han som var dust. At en partner ikke vil ha kontakt etter et brudd er sunt vil jeg si, ellers blir det faktisk aldri slutt på ordentlig. Men du burde i det minste vite hvorfor.

Han sa at det var fordi jeg er en løgner. Og løgnere vil han ikke ha kontakt med. Jeg ville diskutere, men han ville ikke. Jeg får bare tenke positivt. Jeg kan ikke gjøre noe mer med det. Men det var tungt å bli kallt noe som er urettmessig. Men det kan ha vært en unnskyldning for noe annet. 

 

Det gjelder å jobbe seg trygg og gå videre. Jeg skal gå videre å date etter ferien, og jeg må legge fortiden bak meg. Jeg kan ikke gjøre annet. 

 

Anonymous poster hash: bd252...760

 

Hvorfor mente han at du var en løgner?

Lenke til kommentar

Akkurat det er jeg enig i. Vær ærlig og vær deg selv, men å dra inn hele personligheten i Tinder er litt mye synes jeg da. Mulig jeg tenker helt feil på om Tinder, men for meg så er det en app for å møtes og ikke for å gå inn i dype personlige samtaler (så sant det ikke faller seg sånn). Akkurat sånne samtaler reserverer jeg heller til litt lenger ut i "forholdet", så spørs det heller om man er moden for et forhold og om det faktisk er den rette man møter, og hva man har lyst til å dele. Gjør det ikke?

Stort sett riktig. Men når en av disse tingene står direkte i veien for å i det hele tatt kunne møtes, så er det vesentlig at denne elefanten blir påpekt.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Ja. Det tjener ingen å ha en elefant romsterende rundt i romme og velte vaser, og ingen vet hvem som i det hele tatt eier elefanten til slutt. Greit nok å si at "den er min", vi kan farge den sammen :love: Det er vel noe av poenget med et forhold, at man klarer å leve med hverandre og alle elefantene :) Men men.. Tinder og møte først som du sier 

Lenke til kommentar

 

 

Tenk på det sånn -> hvis dere var sammen over tid og han visste at han betydde alt for deg, og du står igjen som et spørsmålstegn. Så var det han som var dust. At en partner ikke vil ha kontakt etter et brudd er sunt vil jeg si, ellers blir det faktisk aldri slutt på ordentlig. Men du burde i det minste vite hvorfor.

Han sa at det var fordi jeg er en løgner. Og løgnere vil han ikke ha kontakt med. Jeg ville diskutere, men han ville ikke. Jeg får bare tenke positivt. Jeg kan ikke gjøre noe mer med det. Men det var tungt å bli kallt noe som er urettmessig. Men det kan ha vært en unnskyldning for noe annet. 

 

Det gjelder å jobbe seg trygg og gå videre. Jeg skal gå videre å date etter ferien, og jeg må legge fortiden bak meg. Jeg kan ikke gjøre annet. 

 

Anonymous poster hash: bd252...760

 

Hvorfor mente han at du var en løgner?

 

 

Årsaken til at han mente at jeg var en løgner er det en forklaring på. Han fortalte meg at jeg var den sisteprioterte for han i livet. Jeg sa at jeg forventet jo at jeg ville bety mer enn andre personer siden vi var sammen. "Hvorfor skal du bety mer for meg enn andre" , sa han. "Jo fordi vi er kjærester."sa jeg. "Nei for meg betyr alle mennesker like mye, så du betyr ikke mer enn alle andre", sa han. Han fortalte at vennene kom i første rekke. Han møtte en dame iblant, og var mye med henne. Og jeg var dum og ikke dumpet han. Men begynte å spørre om situasjonene igjen og igjen. Og tilslutt så sa han at jeg var en løgner i og med at jeg ble usikker men sa at alt gikk fint. Men han hadde sagt at dersom det ikke gikk fint for meg så ville han heller dumpe meg. jeg sa at alt gikk fint fordi jeg ville beholde forholdet. 

 

 

 

Anonymous poster hash: bd252...760

Lenke til kommentar

 

 

Tenk på det sånn -> hvis dere var sammen over tid og han visste at han betydde alt for deg, og du står igjen som et spørsmålstegn. Så var det han som var dust. At en partner ikke vil ha kontakt etter et brudd er sunt vil jeg si, ellers blir det faktisk aldri slutt på ordentlig. Men du burde i det minste vite hvorfor.

Han sa at det var fordi jeg er en løgner. Og løgnere vil han ikke ha kontakt med. Jeg ville diskutere, men han ville ikke. Jeg får bare tenke positivt. Jeg kan ikke gjøre noe mer med det. Men det var tungt å bli kallt noe som er urettmessig. Men det kan ha vært en unnskyldning for noe annet. 

 

Det gjelder å jobbe seg trygg og gå videre. Jeg skal gå videre å date etter ferien, og jeg må legge fortiden bak meg. Jeg kan ikke gjøre annet. 

 

Anonymous poster hash: bd252...760

 

Hvorfor mente han at du var en løgner?

 

 

Altså jeg løy om at det gikk fint å være kjærester med han når jeg betydde så lite som jeg gjorde. Jeg kom i siste rekke, og jeg var ikke mer verdt for han enn hva andre damer. Hvorfor skulle jeg være det, sa han. Men det var hans syn. Jeg mener at en kjæreste burde komme først. Og alt dette ble det bare tull med. Han ble sur fordi jeg spurte om situasjonen iblant. Jeg ble mer og mer usikker av å være i den situasjonen. Og så ble det bare en krangel ut av det hele. Han ville tilslutt ikke vite av meg fordi han følte jeg løy. Men jeg løy om at det gikk fint å være i den situasjonen. Det var ikke greit å få høre at jeg betydde så lite. 

 

Anonymous poster hash: bd252...760

Lenke til kommentar

Hmm... så intensjonene med forholdet var forskjellig. Av og til er det det, og når du utfordret hensikten med hvorfor dere var sammen så likte han ikke utfordringen. Jaja...Hvis du ville at dere skulle ta det et steg videre og være "enda mer sammen" enn bare "sammen", så var vel ikke han den riktige da :) Hvis han ikke så poenget i å gjøre deg trygg i forholdet så var vel ikke du den riktige for han heller. Jeg vil i hvertfall ikke påstå at en jente er en løgner hvis hun sier "det er ingenting" eller "det går fint" mens kroppsråket sier noe helt annet.... haha..sorry at jeg ler litt, men det får meg til å tenke på veldig mange situasjoner jeg har hatt i forhold med det edlere kjønn, Det er vel derfor det finnes blomsterbutikker, fine smykker, romantiske restauranter, fin vin og god konfekt i sjokolade.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Hmm... så intensjonene med forholdet var forskjellig. Av og til er det det, og når du utfordret hensikten med hvorfor dere var sammen så likte han ikke utfordringen. Jaja...Hvis du ville at dere skulle ta det et steg videre og være "enda mer sammen" enn bare "sammen", så var vel ikke han den riktige da :) Hvis han ikke så poenget i å gjøre deg trygg i forholdet så var vel ikke du den riktige for han heller. Jeg vil i hvertfall ikke påstå at en jente er en løgner hvis hun sier "det er ingenting" eller "det går fint" mens kroppsråket sier noe helt annet.... haha..sorry at jeg ler litt, men det får meg til å tenke på veldig mange situasjoner jeg har hatt i forhold med det edlere kjønn, Det er vel derfor det finnes blomsterbutikker, fine smykker, romantiske restauranter, fin vin og god konfekt i sjokolade.

 

Han sa at forholdet var tryggt. Men han fulgte det ikke opp. Han fikk meg ikke til å føle meg trygg. Han gjorde som han ville. Han sa jo med ord klart ut at han ikke verdsatte meg høyere enn hvem som helst annen. Og at vennene kom i første rekke. Jeg aksepterte det. Men jeg hadde ikke sunt av å akseptere at han sa det. Hvem vil akseptere at en partner forteller at du kommer i siste rekke? Jo en som er blindt forelsket. Så han kan ikke skylde på at jeg ødela det. Han gjorde meg usikker. Jeg burde dumpe han. Men fortsatte og var dum mot meg selv. Pga ordene hans og handlingen hans så ble alt bare negativt. Jeg er en veldig snill person. Jeg er ikke en løgner. Jeg er en reflektert dannet person. Men han klarte å fremkalle negative sider i meg som han kunne skylde på som dumpeårsak. 

 

Jeg mener at denne situasjonen var ødelagt i det han fortalte ordene om at jeg ikke var verdsatt mer enn andre, og at jeg kom i siste rekke. 

 

Men i forelske så kan man gjøre mye dumt. Man kan gå blindt videre i en situasjon man ikke burde befinne seg i. 

 

Det er vel lurt å ikke klandre seg selv for det som gikk galt i den situasjonen :) 

 

Anonymous poster hash: bd252...760

Lenke til kommentar

Jepp... forelskelse er galskap med en flott opptur, og en kjip nedtur. Det gjelder å ha med seg den rette på turen rett og slett. Men skal det bli noen tur i det hele tatt så må du i alle fall tørre å møte reisefølge, og hvis du har lyst på en tur sammen med noen så må du bare begynne TS :D Du behøver jo ikke akkurat gifte deg med en gang, og du må ikke gi alt fra start liksom. Ta det i ditt tempo og gi det du føler deg komfortabel med å gi, og pass på at dere styrerer i samme retning oppover. Er dere modne nok og respekterer hverandre så får dere det kult sammen.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Jepp... forelskelse er galskap med en flott opptur, og en kjip nedtur. Det gjelder å ha med seg den rette på turen rett og slett. Men skal det bli noen tur i det hele tatt så må du i alle fall tørre å møte reisefølge, og hvis du har lyst på en tur sammen med noen så må du bare begynne TS :D

 

 

Det er helt sant. Jeg har gått rundt å anklaget meg selv fordi jeg ikke aksepterte å være hans sisteprioriterte for så å bli en løgner fordi jeg slet med at han fortalte rangen min. Men det var utrolig hva jeg egentlig aksepterte. Og utrolig hva han kunne fortelle meg. Fortelle meg at jeg betydde mye for han, og at vi var i et forhold, men at jeg var sisteprioritet. Forholdet kommer alltid sist sa han. Men det var hans formening. Dermed så er det bare å tenke: Kjip forelskelse som ble til galskap!. Men ønsker å komme meg videre og finne en bedre samarbeidende partner som ikke fremkaller negative sider hos meg. 

 

Jeg har fått råd av venner om at de mener at jeg er svært tålmodig. Aksepterer for mye. Og så kommer det en grense der eksplosjonen kommer: Nå holder det!. 

 

Jeg håper på råd som gjør meg mer positiv og som ikke gjør meg så redd for å date. 

 

En date er tross alt noe helt uforpliktende. 

 

Jeg vil først dra på ferie, og ta det etter ferien. Er sikkert enklere det. :) Da er det bare å sette i gang, og vise sitt beste jeg :) 

 

Anonymous poster hash: bd252...760

Lenke til kommentar

Jeg skulle møte en jente via Tinder. Vi hadde avtalt tid og sted. Men, rett før jeg skulle dra for å møte henne, så avlyste hun, og ville prøve igjen dagen etter. Jeg sa "helt greit, du kan jo si fra når du har lyst og det passer", uten å gjøre noe stort nr ut av det. Fikk i hvert fall prøvd den nye raceren min. Dagen etter kom, men hørte ikke noe mer fra henne. Et par dager etterpå slettet jeg henne.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kom deg til psykolog og fiks deg selv før du ødelegger andre slik du holder på.

Hvis det er en reell fare for at en mann blir "ødelagt" av at ei dame gang på gang avlyser en date, så er han allerede ødelagt. Hun kan ikke klandres for å ha ødelagt en mann pga dette. Han kan imidlertid klandre seg selv for å henge etter ei dame han aldri har møtt, som attpåtil har avlyst date etter date 4-5 ganger. For hans egen del er det på høy tid å komme seg videre. Det ansvaret ligger ikke på henne, men på ham. For øvrig bør hun så klart være ærlig med hvorfor hun avlyser. Det mitigerer spekulasjon hos begge parter. Og hvorfor i det hele tatt holde det skjult?

Jeg mener at blir en mann ødelagt av at jeg avlyser dater, så må vel man bli ganske ødelagt av en date som ikke fører til noe mer og ;).  Men samtidig så er det viktig å holde avtaler ja!. Jeg blir sint på meg selv fordi jeg ønsker å date!. Mens jeg forstår at vedkommende som jeg skal date kan få nok og!.  Men vi skriver fortsatt med hveandre, og har avtalt å treffes etter ferien. Jeg setter høy pris på at han fortsatt vil møte meg. For han er min favoritt!. Anonymous poster hash: bd252...760

Pfft... en mann blir vel ikke ødelagt av avvisning, det er jo 100vis avisninger gjennom hele livet og spesielt hvis du er mann :p Supert at han er din favoritt da, det betyr jo at du har flere å velge mellom. Hvis du er hans favoritt også, så er det jo to fluer i en smekk - dere passer perfekt :)

Jeg har en hel haug å velge mellom. Sikkert 25 minst som vil møte meg fra Tinder. Minst!. Jeg får hele tiden meldinger på mobilen min, og det er strevsomt. Jeg forstår ikke hvordan andre klarer å sortere alt det. Så ingen fare med å få seg en date. Det tyngste er å gå på date for så å være nervøs, ha kjærlighetssorg over forrige forhold, osv. Men ellers så er det ingen problem for meg.  Han er min favoritt ja!. Vi har mye til felles. Samme interesser!  Anonymous poster hash: bd252...760

Kan jeg spørre om du har et stort behov for bekreftelse? Ser ofte det hos jenter som er redd for å date.

 

Anonymous poster hash: 49b36...e78

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Kom deg til psykolog og fiks deg selv før du ødelegger andre slik du holder på.

Hvis det er en reell fare for at en mann blir "ødelagt" av at ei dame gang på gang avlyser en date, så er han allerede ødelagt. Hun kan ikke klandres for å ha ødelagt en mann pga dette. Han kan imidlertid klandre seg selv for å henge etter ei dame han aldri har møtt, som attpåtil har avlyst date etter date 4-5 ganger. For hans egen del er det på høy tid å komme seg videre. Det ansvaret ligger ikke på henne, men på ham. For øvrig bør hun så klart være ærlig med hvorfor hun avlyser. Det mitigerer spekulasjon hos begge parter. Og hvorfor i det hele tatt holde det skjult?
Jeg mener at blir en mann ødelagt av at jeg avlyser dater, så må vel man bli ganske ødelagt av en date som ikke fører til noe mer og ;).  Men samtidig så er det viktig å holde avtaler ja!. Jeg blir sint på meg selv fordi jeg ønsker å date!. Mens jeg forstår at vedkommende som jeg skal date kan få nok og!.  Men vi skriver fortsatt med hveandre, og har avtalt å treffes etter ferien. Jeg setter høy pris på at han fortsatt vil møte meg. For han er min favoritt!. Anonymous poster hash: bd252...760
Pfft... en mann blir vel ikke ødelagt av avvisning, det er jo 100vis avisninger gjennom hele livet og spesielt hvis du er mann :p Supert at han er din favoritt da, det betyr jo at du har flere å velge mellom. Hvis du er hans favoritt også, så er det jo to fluer i en smekk - dere passer perfekt :)
Jeg har en hel haug å velge mellom. Sikkert 25 minst som vil møte meg fra Tinder. Minst!. Jeg får hele tiden meldinger på mobilen min, og det er strevsomt. Jeg forstår ikke hvordan andre klarer å sortere alt det. Så ingen fare med å få seg en date. Det tyngste er å gå på date for så å være nervøs, ha kjærlighetssorg over forrige forhold, osv. Men ellers så er det ingen problem for meg.  Han er min favoritt ja!. Vi har mye til felles. Samme interesser!  Anonymous poster hash: bd252...760

Kan jeg spørre om du har et stort behov for bekreftelse? Ser ofte det hos jenter som er redd for å date.

 

Anonymous poster hash: 49b36...e78

 

 

Årsaken til at vi er redde for å date er å få selvtilliten vår ødelagt. Eller så er vi redd for at en feil person spør om et kyss også er man redd for hvordan man skal håndtere situasjonen osv. 

 

 

 

Anonymous poster hash: bd252...760

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...