Gå til innhold

PlayStation VR har fått slippdato og pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Systemkravene for en Vive/Occulus gir en PC til minst dobbel pris av en PS4 samtidig som de begge har en prislapp på omtrent det dobbelte av PlayStation VR allerede. Det er klart at med mindre Sony har tilgang på magi så kommer grafikken på disse VR-spillene til å ligge et stykke bak konkurrentene, med enkle teksturer og en minimalistisk grafikkstil. Det er ikke sikkert det gjør noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi et skjermkort til vr alene koster mere enn ps4

 

 

Sony er ikke dumme. De lanserer ikke dette her uten at det fungerer på maskinvaren de allerede selger. Kvaliteten kan nok ikke sammenlignes med det du kan få til på en PC og med feitere lommebok, men det er jo allerede tilfelle med konsoller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skulle de ikke fungere på en standard PS4? Og hvorfor skulle de da eventuelt bare fungere som en skjerm? Det ville vært særdeles rart om Sony skulle velge å gjøre det slik.

Fordi et skjermkort til vr alene koster mere enn ps4

 

 

 

Systemkravene for en Vive/Occulus gir en PC til minst dobbel pris av en PS4 samtidig som de begge har en prislapp på omtrent det dobbelte av PlayStation VR allerede. Det er klart at med mindre Sony har tilgang på magi så kommer grafikken på disse VR-spillene til å ligge et stykke bak konkurrentene, med enkle teksturer og en minimalistisk grafikkstil. Det er ikke sikkert det gjør noe.

 

 

Man må vel nesten opp til det ms vil at neste xbox skal kunne yte. Og eye candy messig så synes jeg ikke dagens vr spill er imponerende.

Sony bruker intepolering for å gi nødvendig fps. Samsung bruker mobil gpu. VR er ikke VR, og det er ikke sånn at man MÅ ha en entusiast gpu for og få det til å fungere. De fleste spillene som er ute til Oculus og Vive så langt kjører flott på mye dårligere enn reccomended hardware.

 

Men selvfølgelig, man kan ikke forvente samme grafiske kvalitet med Morpheus som med det beste PC har å by på. Akkurat som det er med vanlige spill med andre ord...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man må vel nesten opp til det ms vil at neste xbox skal kunne yte. Og eye candy messig så synes jeg ikke dagens vr spill er imponerende.

Det er ikke til å komme fra at VR spill krever mer enn spill på skjerm i dag i og med at de må drives med en bildeflyt på 90fps for at opplevelsen skal være god.

 

Men jeg tror dette fort forandrer seg når de store utviklerstudioene faktisk tørr å satse mer ressurser på AAA tittler til VR. Til nå har det for det meste vært indispill som har dominert VR markedet og da blir det så som så med eye candy.

 

Jeg skulle likt å sett mer av innhold av den samme kvaliteten vi har sett i f.eks The Lab fra Valve. Det ser utrolig pent ut hvis man har god maskinvare. Innholdet og detaljene er fantastiske. Det får meg til å tro at det ikke er dagens VR sett eller maskinvare til PC det står på for å lage en visuelt god VR opplevelse, men heller ressursene dedikert til spillene som er for små.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Virkelig simple vr spill som ble vist fram en ny Kinect fiasko ?

Fikk også en følelse av det. Det samme er dog problemet med Vive og Oculus. 

 

For meg ser det heller ut som små demoer som har en kort "fun factor". Har sett alle trailerne på PSVR spilla og noen ser ekstremt uferdig ut. PSVR kommer nok til å selge i bøtter og spann, er bare lit skuffa over det jeg har sett så langt.

Lenke til kommentar

Tydelig at Sony ikke har lest det åpne brevet fra Gizmag angående hvor dårlig Playstation Move angivelig fungerer med headsettet (de testet systemet i mars);

 

"Dear Sony,

 

You have a storied history in gaming, and are the current-gen console leader. Some of the smartest minds in the industry are working for you and we've fallen in love with so many of your exclusive franchises through the years.

 

Please do something much better for PSVR in the optical tracking and motion controller departments before October. Buy HTC Vives for your hardware team, and try to get your hands on an Oculus Touch developer kit. You need to use them to fully appreciate how unusable your current motion control setup is. It stinks, it's horrible, it needs to go.

 

Recycling obsolete tech for an emerging new field is a shortcut that's beneath you.

 

We tell you this not out of smug self-righteousness, but because we love your company and the great things you can do. You owe it to your reputation, the gamers who have invested in your ecosystem and VR early adopters. Get this right, Sony, and it will pay off.

 

All the best,

 

Gizmag"

 

(http://www.gizmag.com/playstation-vr-review-hands-on-gdc/42321/)

 

Det lukter litt flopp av Playstation VR....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette blir nok VR brillene jeg kjøper i og med at jeg ikke syns det er verdt det å oppgradere min PC for Ocolus eller HTC Vive og jeg jo tross alt har en PS4 som jeg bruker til spill (da min laptop ikke lenger er egnet til dette pga at den er gammel og har dårlig specs)

 

For PC så vil jeg nok vente noen år til Magic Leap kommer ut. Da disse brillene er på at helt annet mye høyere nivå enn andre VR/AR briller og bruker en helt annen overlegen og ny type teknologi (light field teknologi).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...